Auto lekkie, mniejsze i w benzynie - Golf 1.4 TSI Automat DSG

19 Wrz 2023, 11:58

Witam , ze względu na to że mieszkam w Holandii i chciałbym kupić auto lekkie i mniejsze i oczywiście Benzyniaka ( ze względu na podatek drogowy który tu występuje) Mam na oku Golfa z Silnikiem 1.4 TSI Automat DSG z 2010r. Troche się nasluchalem negatywnych opinii o silniku 1.4 TSI ,także proszę fachowców o opinię na temat tego auta ewentualnie Silnika..Auto będzie jeździć po Holandii tzn głównie autostrady.

Z Góry dziękuję
Jumb94
Nowicjusz
 
Posty: 4

19 Wrz 2023, 12:06

Najprościej jak się da o takiej konfiguracji - jeździ się fajnie dopóki nie zacznie się sypać.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2810
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Wrz 2023, 12:12

To chyba słabe rozwiązanie bo masz tam zapewne silnik 1.4 TSI EA111 a one miały poważne kłopoty z napinaczami łańcucha rozrządu, z awariami sprzęgiełka magnetycznego pompy wody, a także z pękającymi tłokami i pierścieniami.

Po 2010 roku zaczęły się pojawiać jednostki poprawione z grupy EA211 nowszej generacji i tu już można nad nim pomyśleć bo wiele problemów zostało wyeliminowanych.
Andy33
Początkujący
 
Posty: 51

19 Wrz 2023, 16:09

Jako użytkownik takiego dokładnie pojazdu tylko że rocznik 2012 szukaj rocznika 2011 lub 2012,gdyż mają już od nowości silnik z poprawionym rozrządem (głównie chodzi o napinacz łańcucha).
Sama wymiana rozrządu nie jest droga ale części już tak (jeśli chcesz dbać o auto to zakładaj oryginał) no i właśnie trzeba o nie dbać bo jak coś się zacznie sypać to już tak wesoło nie jest.
Pobór oleju to norma (zdarzają się przypadki że od wymiany do wymiany nic nie biorą) no i CAXA jeśli nie jest po nieudanym chipie ma dużo mniejsze ryzyko pęknięcia tłoków niż odmiany z kompresorem typu CAVD itp.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Wrz 2023, 17:05

A ja mieszkając w Holandii odpuściłbym pewien rodzaj motoryzacji gdzie każda wizyta u mechanika w stosunku do Pl jest x4 $$$.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11079
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Wrz 2023, 07:21

Ehhh kolejny temat o 1.4 TSI i DSG... LUDZIE tych tematów było z 200, a wciąż te same pytania.

Tak, te silniki są awaryjne i drogie w serwisie
Tak, te skrzynie są awaryjne i drogie w serwisie
Tak, takie połączenie przyjemnie jeździ

I można zamykać dyskusję, bo pisanie setny raz że E111 to kupa, a E211 to ten "poprawiony" to już w necie było opisane milion razy :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    7-miejscowy SUV klasy premium - przegląd modeli
    Do przewiezienia większej liczby osób nie zawsze potrzebny jest minivan. Wystarczy praktyczny SUV z dodatkowym rzędem siedzeń. Modele klasy premium bardzo często oferują taką opcję, co w połączeniu z luksusowym wyposażeniem ...