Auto mało problematyczne za 10 tyśięcy

30 Kwi 2015, 14:57

Focus Mk1 jak już w tym budżecie. A co za problem drzwi ogarnąć nawet jak rdza wyjdzie. To nie Uno gdzie dziury zaraz były. Jest masa poradników w necie. :ok: Można ogarnąć to samemu tanim kosztem.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

01 Maj 2015, 00:35

Popatrzę na Focusy MK1 w takim razie, No i pytanko do tych co znają Grande Punto, jaki silnik jest w miarę dynamiczny i ile pali ? - oraz co jest piętą achillesową w tych autach ? (każdy coś ma)

Yaris odpada bo jest po prostu za mały. Autko ma być na miasto, trasy krótki no i również te dłuższe powiedzmy na wakacje nad morze lub góry :).

No Panowie ładnie ładnie :D, miło się czyta opinie, Czekam dalej :).

Co do rdzy no niby da się łatwo ogarnąć, sam progi w aucie sobie ogarniałem ale im lepsza antykorozja w aucie to tym mnie sam muszę robić ;P
Kacpero223
Początkujący
 
Posty: 128
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 5-2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Maj 2015, 00:39

A i co do Leona to ile pali te autko ? Chodziło wam o silnik 1.8T. czy że inny silnik proponujecie ;)
Kacpero223
Początkujący
 
Posty: 128
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 5-2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Maj 2015, 09:05

Siedziałeś w Yarisie? Warto sprawdzić, bo czasami małe gabaryty zewnątrz nie oznaczają braku wygody w środku. Przykładem niech będzie Grande Punto i moja Astra. Zdecydowanie wygodniej jeździło mi się GP mimo, że to segment niżej, czyli mieszczuch. Lepiej zagospodarowana przestrzeń wewnętrzna, staranniej wyprofilowane siedziska, w Astrze niestety jakoś uświadczyć tego nie mogę, jakbym nie siedział, jakbym fotela nie ustawił, zawsze jestem zmęczony po podróży.

GP znajdziesz ale to jest naprawdę cena minimum. Warto szukać auta z widocznymi oznakami jak rysy, wgniecenia, bo przynajmniej wiesz czemu niższa cena. Pogódź się też, że w tej kasie najczęściej spotykane są silniki 1.2, które do wyścigowych nie należą, ale kogo to obchodzi jak kupuje sobie małe, stateczne autko. Wszystkie benzyniaki w GP są warte polecenia. Diesle też są świetne, ale w tej cenie kupno diesla może wiązać się ze znaczącymi kosztami naprawy (diesel + niska cena = kłopoty)

Leon z 1.8T też fajne autko. pogódź się z zauważalnie wyższym spalaniem (średnio 9 - 10l, weź pod uwagę, że ceny paliw znowu zaczynają rosnąć). Alternatywą jest LPG, warto założyć samemu u dobrego gaziarza, bo pod turbo też trzeba pomodzić w sterowniku (zwykle 300 - 500 zł więcej niż standardowa sekwencja). Niestety, obawiam się, że na Leona z 1.8T masz za mało kasy, bo 1.8T to Cupra, a Cupry chodzą drożej.

To już nie lepiej poszukać Leona albo Golfa z 1.8 + LPG? Ewentualnie Skody Octavii 1.8T?
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

01 Maj 2015, 21:35

Kiedyś raz siedziałem na kierownicą Yarisa jakoś nie zrobiło to na mnie wrażenia. Ale i yarisa i Golfa w dobrym stanie wyszukać i kupić to ciężka sprawa ! To bardzo popularne autka, I żeby nie były po stłuczkach czy wypadkach to raczej graniczy z cudem.

No Leon 1.8 to rzeczywiście sporo pali ale chyba ma jeszcze silnik 1.6 benzynowy, trochę mniej pali, ale jak z samym silnikiem ? Jakieś ma większe mankamenty ?

Z GP to podchodzą mi silniki 1.4 8V lub 1.4 16V i ten 16V szczerze bardziej mi się podoba 95KM to już "trochę" można poszaleć hehe. A jak zawieszenie w tych autkach ? Szybko części się zużywają ? np. stabilizatory, sprężyny itd.
Kacpero223
Początkujący
 
Posty: 128
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 5-2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Maj 2015, 21:41

1.6 pali praktycznie tyle samo co 1.8 a jedzie znacznie gorzej. Odpuść, albo 1.8 albo 1.8T.
Nie kupisz GP 1.4 16v za 12-13 tys. zł. Ostrzegałem, w tej kwocie cudem będzie jak dorwiesz 1.4 8v z klimą manualną. Ale spokojnie, jeździłem taką ośmiozaworówką i jest w pełni wystarczająca, nie będziesz narzekał na dynamikę. Co więcej, jeździłem z kompletem pasażerów i było OK.
Zawieszenie to bodaj belka skrętna z tyłu i McPherson z tyłu, więc zgaduję, że będziesz miał tak jak u mnie w Astrze - czyli wytrzymałe i tanie. Dlatego sugerowałbym ci GP, bo jest tanie w utrzymaniu.
Swoją drogą, bo zapomniałem - zainteresuj się Toyotą Corollą E12, najlepiej silnik 1.6 VVT-i, ale może być też 1.4
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

01 Maj 2015, 22:32

Dobra to 1.8T leon
GP 1.4 16V lub 8V (tylko w jakiej cenie myślisz mogę szukać 16V ?)

Co do Toyoty to spoko ale jedyny problem to chyba dwumas, Pamiętam jak tata miał Avensis do 2500 wydaliśmy na dwumas i poduszki. Ale co do silnika 1.6 VVT-i to jak najbardziej, chciałem kupić jeden egezemplarz przed Astrą ale ktoś mi go kupił przed nosem ;(, no i padło na Astrę, ale z niej jestem zadowolony ale czas na coś innego no i na benzyniaka ale to już wiesz.. :naughty:
Kacpero223
Początkujący
 
Posty: 128
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 5-2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005