Auto na 10 lat

30 Lip 2015, 12:46

Ile trzeba by wydać i jakie auto kupić by posłużyło ~10 lat?

Wymagania:
1. Auto rodzinne (nie musi być wan ale takie by się zmieścić w 4 osoby + bagaż
2. Silnik adekwatny do masy auta z pasażerami np. 1,8
3. Paliwo - benzyna+gaz
4. Względnie tanie w utrzymaniu (naprawy)
5. W miarę bezawaryjne.

Zakładam np. auto 10-letnie że może do 20 pociągnie (to przykład)
Inne dane:
1. Rocznie będę robił 10-20 tys. km (głównie jazda po mieście, raz na m-c wypad 200-500 km, raz na rok 2000-3000 - urlop)
2. Powinno mieć klimatyzację, miło jakby centralny miało
3. Powinno być względnie wygodne

Jaka marka, typ itp nie wiem nie znam się generalnie prawie wszystkie samochody mi się podobają wizualnie (najbardziej warszawy ale to raczej odpada ;) ).
Ja nie będę dłubał przy samochodzie bo nie mam na to warunków

Nie napiszę jakie auto mam bo nie mam ale jeździłem przeróżnymi, dobrze mi się jeździło większymi np. primera, passat, golf, gorzej civic, średnio np. ibizą kiepsko polo, pegout 107, względnie dobrze fiatami niektórymi, astrą starą ok.

Z góry dzięki za rady.
sza
Nowicjusz

Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: brak

30 Lip 2015, 13:05

Po pierwsze ustal orientacyjny budżet. Po drugie auto nowsze niekoniecznie będzie trwalsze, chociaż wiadomo, że będzie miało mniejszy przebieg. Jeśli chcesz, aby auto długo jeździło to warto poszukać zadbanego egzemplarza, serwisować w obeznanym z daną marką/modelem warsztacie i nie oszczędzać.
Ossy
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

31 Lip 2015, 08:20