Auto na dłuższe trasy.

26 Gru 2014, 14:31

mówisz, że chcesz kombi? A może coś tego typu

- link całkowicie przykładowy i przypadkowy.

Nie za dużo wiem o tym dieslu ale jeszcze nie spotkałem się z negatywnymi opiniami użytkowników tego kolosa ;d , Accordy cenę trzymają więc tu może być nieco ponad budżet 20 tyś.
TheS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 380
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 07 05 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Freemont / Scion tC / Trafic
Silnik: 2.0jtd / 2.4 vvti
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Gru 2014, 15:12

Rodzice mają c5 1.9 TDI pd ( AVF 130km ) z 2003roku od 9lat. Auto przeprowadzone do Polski z Niemiec od pierwszego właściciela jako 2 letnie z przebiegiem bodajże 85kkm. Obecnie auto ma przejechane 270kkm. W 2010r był wymieniony kompletny wielowachacz (lemforder) i wiosną tego roku 1 dolny banan w lewym kole. Z zawiasu w całym okresie używania byłoby na tyle, więc skończcie pie****ić jaki to ten zawias jest awaryjny- jak się dba tak się ma. Oczywiście wymienione były amory, przegub w lewym kole, oleje, filtry, świece, rozrząd, tarcze, klocki, termostat, n75 - czyli sprawy typowo eksploatacyjne. Auto zawsze odpala i jedzie bez problemu. Z grubszych rzeczy to regenerowaliśmy bodajże w 2009roku sprężarke klimatyzacji, w 2012roku alternator i w wrześniu tego roku pompe abs. Teraz pomału czuć już sprzęgło że się delikatnie zaczyna slizgac więc trzeba to będzie wymienić :) Co do słabej jakości tworzyw w środku to taka prawda że w poliftach wyciera się wyłącznik świateł, przyciski klimatronika i radia - są firmy które ti regenerują :) Ogólnie to polecam a6 c5 1.9 Tdi :)
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

26 Gru 2014, 16:29

szybki napisał(a):I to jest dla Ciebie normalne???!!!
0
Tak, przeciętny użytkownik takiego auta nie robi więcej jak 20tyś. rocznie, więc przy dobrych częściach, zawieszenie wytrzyma jakieś 5-6lat.
A to Audi o którym mowa, jest mojego ojca. Rocznik 2000, kupiony przy przebiegu 160000km, w 2006 roku, dziś miałem okazje sprawdzić przebieg i ma dokładnie 447500km i nic mu nie dolega i od strony silnika i zawieszenia.
TheS napisał(a):mówisz, że chcesz kombi? A może coś tego typu

- link całkowicie przykładowy i przypadkowy.

Nie za dużo wiem o tym dieslu ale jeszcze nie spotkałem się z negatywnymi opiniami użytkowników tego kolosa ;d , Accordy cenę trzymają więc tu może być nieco ponad budżet 20 tyś.

Ciekawa propozycja, ale obawiam się, że w moim budżecie ciężko będzie o taką Honde. Poprzeglądam ogłoszenia i sprawdzę jak się sprawa ma w tym wypadku.
pawel93 napisał(a):Rodzice mają c5 1.9 TDI pd ( AVF 130km ) z 2003roku od 9lat. Auto przeprowadzone do Polski z Niemiec od pierwszego właściciela jako 2 letnie z przebiegiem bodajże 85kkm. Obecnie auto ma przejechane 270kkm. W 2010r był wymieniony kompletny wielowachacz (lemforder) i wiosną tego roku 1 dolny banan w lewym kole. Z zawiasu w całym okresie używania byłoby na tyle, więc skończcie pie****ić jaki to ten zawias jest awaryjny- jak się dba tak się ma. Oczywiście wymienione były amory, przegub w lewym kole, oleje, filtry, świece, rozrząd, tarcze, klocki, termostat, n75 - czyli sprawy typowo eksploatacyjne. Auto zawsze odpala i jedzie bez problemu. Z grubszych rzeczy to regenerowaliśmy bodajże w 2009roku sprężarke klimatyzacji, w 2012roku alternator i w wrześniu tego roku pompe abs. Teraz pomału czuć już sprzęgło że się delikatnie zaczyna slizgac więc trzeba to będzie wymienić :) Co do słabej jakości tworzyw w środku to taka prawda że w poliftach wyciera się wyłącznik świateł, przyciski klimatronika i radia - są firmy które ti regenerują :) Ogólnie to polecam a6 c5 1.9 Tdi :)

Tak, jak pisałem, mój ojciec też ma takie Audi i sprawuję się bez zarzuty. Zgadzam się z tobą. Akurat w tej naszej A6 nic się nie wyciera, ale to właśnie w tych poliftowych ponoć zaczęło to występować.
Podsumowując, biorę A6 pod uwagę, ponieważ jest to już sprawdzony samochód w rodzinie i wiem czego się spodziewać, ale też nie jest łatwo kupić przyzwoitego diesla za pieniądze które mam. W Niemczech od około 20tyś. zaczynają się dopiero poliftowe 1.9TDi, a w Polsce jest trochę taniej, ale różnie to z nimi bywa.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

26 Gru 2014, 20:00

pkc napisał(a):Tak, jak pisałem, mój ojciec też ma takie Audi i sprawuję się bez zarzuty. Zgadzam się z tobą. Akurat w tej naszej A6 nic się nie wyciera, ale to właśnie w tych poliftowych ponoć zaczęło to występować.


Dokładnie tylko w poliftach bo nałożyli na to jakąś taką gumową powłokę która się strasznie ściera. Nie tylko w a6 po lifcie ale i w a3 8l po lifcie to samo zastosowali i w a4 b6 :)
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

31 Gru 2014, 12:32

pawel93 napisał(a):Dokładnie tylko w poliftach bo nałożyli na to jakąś taką gumową powłokę która się strasznie ściera. Nie tylko w a6 po lifcie ale i w a3 8l po lifcie to samo zastosowali i w a4 b6 :)

A czy przypadkiem nie poprawili tego pod koniec produkcji w 2004 roku? Z tym ścieraniem to wpadka, ale oprócz tego jakość spasowania i jakość innych materiałów jest dobra moim zdaniem.

Sprawdziłem ogłoszenia w poszukiwaniu Accorda, niestety jest bardzo mały wybór, większość sprowadzona i że śmiesznie niskimi cenami, a aut z polskiego salonu praktycznie nie ma, a jak już są, to cenę mają odpowiednią. Sprowadzenie też nie wchodzi w grę, bo zbyt duże koszty
akcyzy(pojemność 2.2)

Kusi mnie cały czas MB C klasa W203. Muszę pojechać zobaczyć jakiś egzemplarz i sprawdzić czy by mi przypasował.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

06 Sty 2015, 13:08

Ostatnio obejrzałem parę samochodów i naszły mnie pewne myśli odnośnie nich.
Raczej odrzucam następujące auta:
- BMW E46 super się prowadzi z silnikiem 3.0D jest też dynamiczny, ale jest to strasznie ciasny samochód, a teraz potrzebuję czegoś większego. W dodatku do 20Tyś jest mało interesujących 3.0D z przyzwoitym wyposażeniem.
- Audi A4 B6, wygodny, ale też nie za duży. W dodatku do 20tyś wybór jest średni. Raczej odpada.
- Mercedes E-klasa W210 słaba opinia na temat wersji kombi, mało ciekawych egzemplarzy, większość ma automaty. Podsumowując, szkoda mi czasu na szukanie tego auta po Polsce.
Z pozostałych to odpada też zaproponowany Accord i Mercedes C-klasa W203. Powód? W przypadku Accorda, znikoma liczba takich aut w Polsce, a jak są, to przekraczają budżet. W przypadku Mercedesa przewaga automatów, a jeśli trafi się manual, to w słabej wersji wyposażenia. Ciekawe egzemplarze powyżej 20tyś.
Z aut, które dalej biorę pod uwagę:
BMW E39 większość wersji 3.0D ma automat, jak trafi się manual to albo kiepski stan albo daleko w Polsce albo słabe wyposażenie. Ale dalej będę szukał, może coś pośredniego uda mi się znaleźć.
-Volvo V70 mało ciekawych egzemplarzy, dużo automatów, jeśli trafia się coś ciekawego, to przeważnie powyżej 20tyś, ale będę szukał.
- Audi A6 C5 tu w zasadzie jest największy wybór, ale dużo egzemplarzy jest poniżej przeciętnej. Najsłabsze silniki w stawce, ale za to dość oszczędny i zazwyczaj ma 6 biegów. Jakoś to moc przeżyje, a jeśli nie, to można trochę podnieść moc.

Jeśli poczekał bym do do końca Lutego/początku Marca mógł bym dołożyć trochę gotówki, do powiedzmy 35/36tyś. Nic mi w tej kwocie ciekawego nie wpadło w oko Może coś przeoczyłem?

Jak wcześniej wspomniałem, auto będzie służyć na trasy. Raz w miesiącu trasa Polska-Niemcy 1800km w dwie strony. Po za tym trasa po Polsce 1100km w dwie strony, ale to raczej nie co miesiąc. Po za tymi wyjazdami auto w tygodniu nie będzie używane, jedynie w weekendy trasy po 200-300km. Od czasu do czasu pojazd będzie woził jakieś materiały oraz narzędzia na budowę. Samochód w zależności od miesiąca, będzie pokonywał od 2000 do nawet 6000km.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota S-FR Racing Concept
    Rok po premierze S-FR Toyota pokazała na Tokyo Auto Salon 2016 jego wyczynową wersję – S-FR Racing Concept. Model powstał w japońskim studiu Toyota Gazoo Racing, które opracowało do niego bogaty pakiet aerodynamiczny, ...