Auto na dojazd do pracy - 100 km dziennie, budżet - 15-20 tysięcy

16 Lis 2017, 09:50

Cześć :)

Ból głowy, który mam przy wyborze samochodu jest nie do opisania, zewsząd inne rady, a samemu - co tu kryć - jestem samochodowym laikiem. Przeglądałem dotychczas Wasze forum, aż postanowiłem sam poprosić o radę.

Potrzebuję auta głównie do codziennego dojazdu do pracy. Pokonuję ok. 45 km w jedną stronę, więc możemy przyjąć, że samochód będzie pokonywał ok. 100 km dziennie, do tego jakaś dłuższa trasa co drugi weekend. Do wydania mam 15-20 tysięcy.

Zależy mi przede wszystkim na:
- bardzo niskim spalaniu (najważniejszy wymóg),
- pięciu drzwiach,
- aucie bez gazu (garaż podziemny).

Furę chcę kupić na przełomie grudnia i stycznia. Poradzicie coś?

Z góry dziękuję! :)
mentalista92
Nowicjusz

Prawo jazdy: 03 03 2010
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Meriva
Silnik: 1,7
Paliwo: Diesel

16 Lis 2017, 09:55

I - bym zapomniał - zależy mi na jak największej bezawaryjności :) Jestem w stanie nawet i zamulać po drodze i wyprzedzać tylko z górki, byleby co miesiąc nie odwiedzać mechanika ;)
mentalista92
Nowicjusz

16 Lis 2017, 09:57

Ford Focus 2 w dieslu
Astra III z 1.9 cdti
Volvo s40/v50

Jeśli nie zależy Ci na super dynamice to może też VW jetta z 1.9 tdi, mój przyjaciel śmiga taka podobne trasy do twoich i na awaryjność nie narzeka, a spalanie ma niskie. Jechaliśmy nawet nią do Trójmiasta latem w 4 os i przy prędkości 140-160 przez cały czas na A1 spalanie wyszło 6.6L :ok:
Faber
Aktywny

Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

16 Lis 2017, 10:12

Na pewno diesel, jeśli LPG odpada.
Na pewno im prostszy tym lepszy.
Aż prosi się, żeby polecić jakiegoś wolnossącego muła typu 1.9 SDI lub 2.0 SDI, skoro priorytety to spalanie i jak najmniejsza awaryjność, a osiągi nie mają żadnego znaczenia.