Auto na dojazd do pracy - 100 km dziennie, budżet - 15-20 tysięcy

16 Lis 2017, 09:50

Cześć :)

Ból głowy, który mam przy wyborze samochodu jest nie do opisania, zewsząd inne rady, a samemu - co tu kryć - jestem samochodowym laikiem. Przeglądałem dotychczas Wasze forum, aż postanowiłem sam poprosić o radę.

Potrzebuję auta głównie do codziennego dojazdu do pracy. Pokonuję ok. 45 km w jedną stronę, więc możemy przyjąć, że samochód będzie pokonywał ok. 100 km dziennie, do tego jakaś dłuższa trasa co drugi weekend. Do wydania mam 15-20 tysięcy.

Zależy mi przede wszystkim na:
- bardzo niskim spalaniu (najważniejszy wymóg),
- pięciu drzwiach,
- aucie bez gazu (garaż podziemny).

Furę chcę kupić na przełomie grudnia i stycznia. Poradzicie coś?

Z góry dziękuję! :)
mentalista92
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 03 03 2010
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Meriva
Silnik: 1,7
Paliwo: Diesel

16 Lis 2017, 09:55

I - bym zapomniał - zależy mi na jak największej bezawaryjności :) Jestem w stanie nawet i zamulać po drodze i wyprzedzać tylko z górki, byleby co miesiąc nie odwiedzać mechanika ;)
mentalista92
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 03 03 2010
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Meriva
Silnik: 1,7
Paliwo: Diesel

16 Lis 2017, 09:57

Ford Focus 2 w dieslu
Astra III z 1.9 cdti
Volvo s40/v50

Jeśli nie zależy Ci na super dynamice to może też VW jetta z 1.9 tdi, mój przyjaciel śmiga taka podobne trasy do twoich i na awaryjność nie narzeka, a spalanie ma niskie. Jechaliśmy nawet nią do Trójmiasta latem w 4 os i przy prędkości 140-160 przez cały czas na A1 spalanie wyszło 6.6L :ok:
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

16 Lis 2017, 10:12

Na pewno diesel, jeśli LPG odpada.
Na pewno im prostszy tym lepszy.
Aż prosi się, żeby polecić jakiegoś wolnossącego muła typu 1.9 SDI lub 2.0 SDI, skoro priorytety to spalanie i jak najmniejsza awaryjność, a osiągi nie mają żadnego znaczenia.
Mój typ ekstremalny dla Ciebie to Golf V 2.0 SDI, ale uprzedzam - wyprzedzać będziesz tylko rowery, a dźwiękiem odpalanego silnika będziesz każdorazowo budzić sąsiadów.
A z mniej radykalnych Toyota Corolla E12 1.4 D-4D - bardzo trwały silnik, ale trzeba wziąć poprawkę na to, że realne przebiegi tych aut będą oscylowały w granicach 300 tys. km.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Lis 2017, 14:04

A co myślicie o wynalazkach typu Volkswagen Up! czy Skoda Citigo? Zamęczę się w nich pewnie, co?

Jak rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, to mówił, że jeżeli najważniejszym czynnikiem jest dla mnie spalanie i bezawaryjność, to powinienem pomyśleć o jakimś małym (1.0, 1.2) silniku i trochę nowszym, a mieszczącym się w budżecie, roczniku.

Nie mogę przekroczyć 20 tysięcy, to pewne, a tak jak patrzyłem np. na wspomniane przez Was Volvo, to żeby nie była to fura, która 10 razy objechała glob, to trzeba wydać ciut więcej :)

Może ktoś z Was ma w ogóle coś na sprzedaż, co mogłoby wpasować się w moje oczekiwania? :)
mentalista92
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 03 03 2010
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Meriva
Silnik: 1,7
Paliwo: Diesel

17 Lis 2017, 18:36

mentalista92 napisał(a): jeżeli najważniejszym czynnikiem jest dla mnie spalanie i bezawaryjność, to powinienem pomyśleć o jakimś małym (1.0, 1.2) silniku i trochę nowszym, a mieszczącym się w budżecie, roczniku.


Ten "mechanik" chyba nie do końca to przemyślał

Kiedy auto "mało" pali? Kiedy nie pracuje pod dużym obciążeniem
Przy jakich prędkościach auto z silnikiem 1.2 będzie miało zapas mocy? 50km/h? Sam zdecyduj ile jest warty Twój czas spędzony na dojazdach, jadąc takim czymś w trasie 100-120 spali tyle samo co 1.8. Ty się męczysz, auto się męczy, nic nie wyprzedzisz

Pomyśl o benzyniakach, które będą miały w miarę akceptowalne spalanie
corolla e12 1.4/1.6 (o ile 1.4 Ci wystarczy)
civic vii 1.4/1.6 jw
grande punto 1.4/90
i30/ceed 1.4/1.6
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Nowe systemy miejskie we Włoszech wdrożone przez Kapsch
    Firma Kapsch TrafficCom, specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach z zakresu telematyki transportu, wygrała kolejne trzy przetargi na przygotowanie oraz wdrożenie inteligentnych systemów zarządzania ruchem miejskim ...

17 Lis 2017, 18:56

Hyundai I30 lub Kia Ceed 1,4 diesel. Silnik jeszcze bez DPF'u. Mało awaryjne auto i pali niewiele, a jak coś to części tanie.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

17 Lis 2017, 21:07

1. nie było 1,4 CRDi w Cee'd / i30 pierwszej generacji ;)
2. od 2010 roku wszystkie diesla mają DPF
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Lis 2017, 22:16

Jakby patrząc tylko na główne aspekty czyli spalanie, bezawaryjność to ja bym został przy budżecie 15k bo więcej Ci nie potrzeba a moje propozycje to
Octavia 1 1.9 TDI stare niezawodne auto
Seat (Ibiza?) 1.9 TDI dobry rocznik w dobrej cenie, tania eksploatacja
Coś z 1.9 JTD, alfa? Fiat? Jeden z najlepszych silników diesla.

Przy Twoich przebiegach śmiało bym brał diesla, te Ulg i inne ogryzki wybij sobie z glowy bo to głupi pomysł. To auta typowo miejskie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Lis 2017, 19:23

Część z Was podpowiadała mi Hyundaia I30. Miałem taki służbowy tylko zdaje się 1.6 w dieslu. Jeździło się nim całkiem zacnie. Co sądzicie o poniższej propozycji?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Cenowo jest okej, górna granica, ale 2011 rocznik. Jeśli uznacie, że warto, to w poniedziałek podjadę, żeby zobaczyć. Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu? Ile - ewentualnie - mogę stargować? Przepraszam, że pytam o takie banały, ale wcześniej albo jeździłem służbowymi, albo miałem auta "odziedziczone" po rodzicach czy znajomych, pierwszy raz coś sobie sam kupuję ;) Pomożecie? ;)
mentalista92
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 03 03 2010
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Meriva
Silnik: 1,7
Paliwo: Diesel

19 Lis 2017, 11:05

ten i30 z linku wygląda ok na zdjęciach ale podchodziłbym z rezerwą, bo jest tani jak na auto od handlarza (musi na nim jeszcze zarobić)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Lis 2017, 11:12

dzida napisał(a):bo jest tani jak na auto od handlarza (musi na nim jeszcze zarobić)
jest tani bo przebieg wysoki więc nie możesz sobie zażyczyć tyle co chcą za pokręcone na połowę tego.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4