Auto na gospodarke do 21.000zł

11 Kwi 2012, 15:14

Witam w sobotę jadę z Wujkiem do Ciechanowa na giełde i poszukujemy auta na gospodarke(polne drogi nie utwardzone auto na wieś :P ).
Wymagania co do auta to:

5 drzwiowy najlepiej
cos poniżej 1.8 pojemnosci i ma byc to benzyniak najlepiej
wujo chciałby coś z takich większych jak Kia Sportage
Wiem dużo wymagań - ale nie musi byc SUV chciałby żeby był jakiś większy prześwit

max to 21.000zł za jakimi modelami warto sie rozglądać ???
jpiotr43
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 14 05 2006
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: POLO GTI 2016 rok 192PS
Silnik: 1.8 TSI 192
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

11 Kwi 2012, 16:25

ponizej 1,8 to bym za bardzo nie polecał bo suwy do lekkich nie naleza
andrzej93
Nowicjusz
 
Posty: 42
Miejscowość: nowy sacz
Prawo jazdy: 16 10 2011
Auto: Audi a4 b5
Silnik: 1.8 125KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

11 Kwi 2012, 22:36

Witam,
Tak jak napisał kolega powyżej , lepiej brać troszkę mocniejsze motorki ...
Obecnie jestem też w poszukiwaniu auta o podobnych wymaganiach , jakie napisałeś ...
Ja głównie rozglądam się za
Toyota Rav 4 I generacja
Suzuki Ignis
Subaru Forester ( ale to polecam w "skrajnych przypadkach" ;] )
Suzuki Grand Vitara
Praktycznie każde z tych aut, można ewentualnie zagazować ( podałem kolejność do której ja się przymierzam) , aczkolwiek przy małych przebiegach jest to zbędne.
kris1991
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 0- 8-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Rav4/Skoda Roomster
Silnik: 2.0 VVTI/1.9 TDI

12 Kwi 2012, 08:54

tego suzuki Ignis wszyscy mi odradzaja :P

Suzuki Grand Vitara - tez sie zastanawialem

a toyota rav 4 moze byc ciekawa :)
jpiotr43
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 14 05 2006
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: POLO GTI 2016 rok 192PS
Silnik: 1.8 TSI 192
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

12 Kwi 2012, 09:25

Nie wiem czemu odradzają Ignisa - może ze względu na wnętrze z Opla. To zwykła podwyższona osobówka, w wersji 4x4 ma sztywną tylną oś i dołączany tył - na szutrówkach doskonała.
Vitara to prawdziwa terenówka na ramie i ze sztywnym napędem (czyli jak Sportage I) tylko, że w wersji 5d silnik 1,6 jest za słaby i pali tyle co 2,0 (czyli około 10 - 12/100) co w tej klasie można uznać za ekonomiczne spalanie.
W tej cenie ja osobiście nie zastanawiałbym się i brał auto jakie mam czyli Pajero Pinina. Naprawdę super niezawodne auto i to akurat z silnikiem 1,8. I to nie szukałbym wersji GDI z reduktorem tylko zwykłego MPI ze stałym napędem na 4. Przy dobrych oponach nie będzie drogi co go zatrzyma, a na asfalcie dzięki stałemu 50:50 napędowi tez można pojeździć bez stresu.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

12 Kwi 2012, 12:49

Tak się trochę podłączę do tematu. Myślisz że w Polsce dostanie się jeszcze MPI ... Właśnie ze swoich poszukiwań Piniego wykluczyłem, ponieważ do GDI ciężko z gazem ...
A i na giełdzie to rosyjska ruletka... trzeba uważać ;p
kris1991
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 0- 8-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Rav4/Skoda Roomster
Silnik: 2.0 VVTI/1.9 TDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator momentu obrotowego
    Jednostką stosowaną w samochodach do określenia momentu obrotowego jest Nm (niutonometr). Moment obrotowy zaś jest podstawowym parametrem, który charakteryzuje osiągi silnika spalinowego.
    Renault Alpine A110-50 - samochód koncepcyjny
    Aby uczcić 50-lecie ikony, jaką jest model Berlinette, Yann Jarsalle (projektant) i Axel Breun (dyrektor samochodów koncepcyjnych i wystawowych w Renault Design) poddali reinterpretacji pierwotne zasady stylistyczne ...

12 Kwi 2012, 13:55

W Polsce sprzedawane były tylko 1,8 MPI a GDI jedynie 2,0.
Po 2001 jak wprowadzili MPI żaden problem go dostać.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

12 Kwi 2012, 15:11

Dzięki za poinformowanie ;] ... Chodzi o to, że przeglądając allegro wszedzie są wersje 1.8 GDI... MPI z moich poszukiwań to rzadkość . A jeśli byś miał decydować to Rav czy Pinin ... tylko że u mnie ida pod gaz
kris1991
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 0- 8-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Rav4/Skoda Roomster
Silnik: 2.0 VVTI/1.9 TDI

13 Kwi 2012, 07:36

Pinin jest bardziej terenowy ma sztywny tylny most i większy prześwit. RAV ma większy bagażnik i więcej miejsca z tyłu ale całkowicie niezależne zawieszenie. W terenie (to umowne określenie) zdecydowanie lepszy będzie Pinin, na asfalcie mniej rzucać będzie w RAVce (I gen to naprawde jeszcze był sensowny samochód, tylko ta stylistyka wnętrza...)
Gaz w obu (MPI) tak samo podejdzie i zabierze cały bagażnik (chyba, że pod spodem zamiast zbiornika na benzynę ;))
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

13 Kwi 2012, 14:01

Wiem, że ten gaz niestety trochę miejsca zajmuję, ale auto u mnie robi te 30 tysi rocznie minimalnie . Auto i tak idzie do pracy i tak . Stylistyka nikomu nie jest potrzebna . Tylko tutaj pinin też wygrywa na rocznik, Ale niezależne zawieszenie na szuter też może sie sprawdzić Przy robocie jaką mamy , auto musi być podwyższone. Tak się tylko mówi że nic się nie dzieje , ale jednak w tych wszystkich niskich autach podwozie dostaje jak ch...a .
kris1991
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 0- 8-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Rav4/Skoda Roomster
Silnik: 2.0 VVTI/1.9 TDI