Auto na krótkie trasy do 17tyś

20 Sty 2016, 13:20

Siemka :)
Już raz u was gościłem niestety plany się zmieniły i zakładam ten temat. Aktualnie studiuję w Krakowie i dwa razy w tygodniu pokonuję trasę około 200km najczęściej 4 osoby w aucie i pełny bagażnik. Jeżdżę skodą octavią I kombi z 2000r. z silnikiem 1.6. Do auta dołożyłem na remonty bardzo dużo pieniędzy, lecz szkoda mi jej " katować ", ponieważ w mieście czy jeśli chodzi o wyprzedzenie kogoś trzeba ją wysoko kręcić żeby jakoś jechała. Jeśli wszystko się ułoży planuję w okolicach lipca tego roku kupić inny samochód z większym silnikiem. Warunkiem musi być w miarę dobry komfort, obowiązkowo klimatyzacja, pojemny bagażnik, ceny napraw na "normalnym poziomie" no i rocznik od 2003 w górę. Jeśli chodzi o benzynę to będzie założony do niej gaz ale spalanie na poziomie 15-17l w mieście mnie nie odstrasza (pasażerowie płacą za paliwo :D). Diesla raczej nie brałem pod uwagę, ale wszystkie propozycje rozważę :)
Póki co moim faworytem jest Opel Vectra (hatchback lub kombi) z silnikiem 3.2l rocznik 2003-2005. Czy ktoś może napisać coś o awaryjności, realnym spalaniu, kosztach napraw itp? :)
Wiem, że przede mną jeszcze trochę czasu ale warto przebadać rynek :)
Za każdą pomoc dziękuję :D
Kerraz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 26 04 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 SR 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Sty 2016, 18:01

Moim zdaniem Vectra lepsza będzie z silnikiem 2.0t. Mocy wystarczająco dużo (175KM zawsze można chipa dorzucić), a koszty utrzymania dużo niższe i tu nie chodzi tylko o spalanie :)
mazur93
Początkujący
 
Posty: 198
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 05 12 2011
Auto: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Sty 2016, 18:06

Wiem, że nie chodzi tylko o spalanie, ale także o szybsze zużycie zawieszenia, składki oc itp... Mogę się mylić pod tym względem ale jakoś nie ufam małym silnikom z turbo z takiego względu, że biorąc pod uwagę wiek tych samochodów 70% z nich ma przebieg ponad 200 tyś km (oczywiście bez kręcenia :) ), a większy silnik wolnossący mniej wysilony wytrzyma dłużej niż mały wysilony turbiną + chipem na te ok 190-200km.
Kerraz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 26 04 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 SR 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Szkło i stal – nowe alternatywy
    Branża motoryzacyjna nieustannie się zmienia. Kwestie związane z elektryfikacją układów napędowych, autonomiczną jazdą czy cyfryzacją produkcji stanowią z jednej strony poważne wyzwanie dla producentów, z drugiej ...