REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
milosz9861 napisał(a):Toyota Avensis 1.8, Ale branie oleju w przez te silniki jest ogólnie znana. I wiem czy podobno to naprawili, w 2006 ale i tak nie ma jak tego sprawdzić podczas oględzin. Dodatkowo brak hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych.
To co opisujesz dotyczy modelu T25. Pod koniec 2008 roku wszedł T27 i tam były już zupełnie inne silniki benzynowe które nie miały tego problemu. Wracając do T25 z silnikiem 1.8 1ZZ-FE to tam największym problemem był nagar który blokował pierścienie i znacznie to zwiększało popijanie oleju. Tu główną przyczyna były zbyt długie interwały między wymianami oleju i często nieodpowiedni olej. Znam, a raczej znałem kilka Avenów z tym silnikiem z przed 2006 roku. W jednym pobór oleju na 1000km wynosił w granicach 0,8 litra. Kilka zabiegów jak dodanie płukanki przed wymianą oleju i aplikacja środka do uwalniania pierścieni (tu chyba trzy razy robione w odstępach kilkudziesięciu km) pomogło na tyle że spalanie oleju spadło do około 0,2-0,3l na 100km więc różnica znaczna. Osoba jeżdżąca tym samochodem miała za zadanie okresową kontrolę oleju. Samochód dużo jeździł w trasy i przy kupnie miał niecałe 200tkm, po przeprowadzonych zabiegach zrobił bezawaryjnie ponad 80tkm i spalanie oleju nie zwiększyło się.milosz9861 napisał(a):Toyota Avensis 1.8, Ale branie oleju w przez te silniki jest ogólnie znana. I wiem czy podobno to naprawili, w 2006 ale i tak nie ma jak tego sprawdzić podczas oględzin. Dodatkowo brak hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych.