Auto na mały projekt do 16tyś

27 Wrz 2022, 15:16

Cześć, rozglądam się za samochodem w hatchbacku lub kombi, szukam coś taniego w eksploatacji i w miarę trwałego. Samochód ma mi służyć do wypadów w jakaś trasę, wieczornego śmigania bez celu itp. Nie jestem jakimś fanem wyścigów czy tam adrenaliny więc 140km w benzynie czy 110km w dieslu mi raczej wystarczą. Co do planów ,,projektu" to chcę założyć jakieś felgi, zawieszenie niższe, usprawnić audio, wygłuszyć, ewentualnie w przyszłości zmienić coś w silniku lub wgrać jakaś inną mapę jakby już autko zaczynało nudzić.

Zastanawiam się nad kilkoma modelami i chciałbym poznać waszą opinie na ich temt:
1. Seat Leon - 1.9 TDI/1.8t z końca produkcji
2. Octavia II Kombi - 1.9TDI
3. Volvo V50 - 1.6 Diesel 109km
4. Peugeot 307 II (2006/8r) - 1.6 HDi lub 2.0 benzyna
5. Ewentualnie Astra H 1.8/2.0t, ale jakoś nie jestem przekonany do tego auta no jeszcze 2.0t ok, ale 1.8 chyba w ostateczności.

Które z tych aut by najbardziej pasowało do moich wymagań z moich odczuć najbardziej mi pasuje Volvo, ale nie wiem czy kupię jakiś fajny egzemplarz za taką kwotę.

Pozdrawiam
AutoBam
Nowicjusz
 
Posty: 9

27 Wrz 2022, 15:38

Ciężko coś doradzić bo łączysz różne wersje nadwozia.
Leon czy Astra czy 307 to hatbacki, V50 czy Octavia to kombi z kuframi, do tego 100 czy 110 konny diesel a 2 litrowa turbo benzyna pod 200 koni to też coś innego, a jeszcze co innego wolnossąca benzyna.
Wiec zastanów się jaka buda ma być i jaki silnik bo 100 koni w dieslu to nie jest to samo co prawie 200 w turbo benzynie, szczególnie że sam piszesz że 2,0t okej jest a 1,8 w ostateczności, w Octavii kombi masz 105 koni max w tym 1,9 a jest to dość ciężkie auto.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 761
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

27 Wrz 2022, 23:44

No wiem, ale w dieslu ten moment obrotowy ciągnie auto do przodu i jakoś tej masy auta specjalnie nie czuje. Co do 1.8 benzyny Opla 125km bo 140 już się z LPG np nie lubi oraz trochę bardziej jest problematyczny. Chodziło mi o to iż taka astra H 125km jest bez przyszłości bo ani mocy nie podniosę, ani zbytnio nie zmodyfikuje ze względu na np: zestaw audio dobrze zrobiony ma z +50kg + instalacja LPG, alufelgi 17 i myślę iż ciężko będzie tym jeździć i czerpać jakaś przyjemność. A taki 1.9 TDi czy Volvo 1.6 jak się znudzi to można zrobić ze 130km z niego i dalej cieszyć się jazdą.

Wracając do sprawy 105km diesla to jeszcze do zestawu dodałbym Leona II z roku 2006/2007 chyba w tych pieniądzach bym znalazł. Najbardziej mi się podoba Leon 2 > Leon 1 FR najlepiej ARL bo najczęściej ARL ma ten właśnie pakiet a np wersje 110km są dość gołe> Volvo i na końcu Octavia. Silnik też obojętnie bo czy to będzie 200km benzyna czy 105 konny diesel to i tak ma mnie tylko wozić bez jakiś specjalnych wiraży i wyścigu ze świateł byle nie trzeba go było piłować jak zapakuje ze 3 pasażerów jak to było dotychczas gdy jeździłem 1.6 benzyną. Lecz nie wiem który wybór byłby najrozsądniejszy za te pieniądze. Bo z jednej strony np: Leon 1 będzie z końca swojej produkcji 2005r a z drugiej Volvo i Leon 2 z ich początków czyli jakieś początkowe wady mogą być, które dopiero po jakiś liftach dopracowali chyba, że nie było jakiś szczególnych problemów z tymi autami.

Volvo kusi tym, że jest pancerne, ale ma silnik już na CR i dpf a taki 1.9TDi np z Leona jeszcze prosta stara konstrukcja bez dpf, może kultura pracy gorsza, ale ja do tego nie przykładam uwagi jak jeździ przyjemnie.
AutoBam
Nowicjusz
 
Posty: 9

28 Wrz 2022, 07:47

Bez sensu jest kupowanie auta za taką kasę z myślą o "modyfikacjach", samo doprowadzenie tego do dobrego stanu technicznego i fabrycznych parametrów silnika to masa pieniędzy
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2637
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Wrz 2022, 12:04

Jak wyżej, budżet na taki projekt jak i same auta... No nie, chyba że serio nie masz na co pieniędzy wydawać.

Co do diesla i momentu. Odczucia z jazdy, a osiągi to dwie różne rzeczy. Fajnie się tym jeździ, ale jak chcesz robić projekt to chyba liczy się efekt końcowy i moc?

Jak dla mnie z Twoich typów to tylko Leon, diesel albo turbobenzyna i sobie modzić. Bardziej "przyszłościowy" byłby 1.8T, chociaż z drugiej to dinozaur i nie widzę sensu w dłubaniu w nim. Wolałbym już coś na TFSI kupić :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Wrz 2022, 13:30

galakty napisał(a):Wolałbym już coś na TFSI kupić

Przy tym budżecie TSI na 100% będzie grubym projektem :D

Do tego ktoś użył słowa projekt a i tak pewnie chodzi o chińskie felgi i kilka śmiesznych listewek. Na koniec wskoczy soft i tyle :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybryda? Czy to się opłaca?
    Jeżeli pokonujemy co roku dziesiątki tysięcy kilometrów i szukamy oszczędnego samochodu, wybór często pada na zakup auta z Dieslem lub instalacją LPG. Od lat na rynku jest alternatywa, która okazuje się ...

28 Wrz 2022, 13:44

szybki napisał(a):Przy tym budżecie TSI na 100% będzie grubym projektem


Skrót myślowy - dozbierałbym do TSI, bo robienie "projektu" na takim starociu to bzdura.

Chińskie felgi i chińskie opony, bo budżet się skończy :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Wrz 2022, 15:18

Tylko, że taki TFSI ma w serii blisko 200km a ja jak mówiłem nie szukam auta w którym będę zmieniał wtryski, turbo, sprzęgło obijał kevlarem byle wyciągnąć z niego +400km żeby później nakleić sobie nalepkę z wydrukiem z hamowni i pokazywać na zlotach. Bo gdzie teraz można wykorzystać w pełni 150km a co dopiero 200+
Chodzi mi o auto do w miarę przyjemnego przemieszczania się z jakimś potencjałem na przyszłość bo nie chcę za jakiś czas sprzedawać auta tylko chwilę nim pojeździć i zrobić trochę pod siebie.
Co do modyfikacji to prawda, że nie warto ale czy kupno auta za więcej niż 5 tyś jest opłacalne? Czy dam 5/10/20/3/100 w każde trzeba zwykle coś włożyć. Najlepiej to kupić za 5 tys jakiegoś Francuza byle nie gnił za drugie 5 zrobić remont auta i jeździć przez następne 15 lat 12./1.4 benzyną, ale co to za jazda, kupiłem już auto za 3tys, przez ostatnie 4 lata dołożyłem do niego 1.500zl i zrobiłem prawie 60tys przebiegu, ale jazda nim np w trasę to męka bo nie dość, że ledwo do 140 dobija to głośno w środku a przejeżdżając obok TIRa jest uczucie jakby chciał Cię zdmuchnąć z drogi. Co do felg, chińskich nie chcę, ale np Felgą od Cupry w ładnym kolorze bym nie pogardził a 225/45/17 jakoś nie są drogie opony aby kupować chińskie od razu a większych felg nie chcę. Mam audio poskładane na GroundZero, Rockfordzie i Hertzu, ale jedną z pierwszych modyfikacji jakie mnie czekają to większy alternator, bo seryjne 150a tego nie mogły uciągnąć w poprzednim aucie.
AutoBam
Nowicjusz
 
Posty: 9

28 Wrz 2022, 16:54

AutoBam łojtam sądzę że tylko dałeś za gruby tytuł i zostało to źle odebrane :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe