Auto na mały projekt do 16tyś

27 Wrz 2022, 14:16

Cześć, rozglądam się za samochodem w hatchbacku lub kombi, szukam coś taniego w eksploatacji i w miarę trwałego. Samochód ma mi służyć do wypadów w jakaś trasę, wieczornego śmigania bez celu itp. Nie jestem jakimś fanem wyścigów czy tam adrenaliny więc 140km w benzynie czy 110km w dieslu mi raczej wystarczą. Co do planów ,,projektu" to chcę założyć jakieś felgi, zawieszenie niższe, usprawnić audio, wygłuszyć, ewentualnie w przyszłości zmienić coś w silniku lub wgrać jakaś inną mapę jakby już autko zaczynało nudzić.

Zastanawiam się nad kilkoma modelami i chciałbym poznać waszą opinie na ich temt:
1. Seat Leon - 1.9 TDI/1.8t z końca produkcji
2. Octavia II Kombi - 1.9TDI
3. Volvo V50 - 1.6 Diesel 109km
4. Peugeot 307 II (2006/8r) - 1.6 HDi lub 2.0 benzyna
5. Ewentualnie Astra H 1.8/2.0t, ale jakoś nie jestem przekonany do tego auta no jeszcze 2.0t ok, ale 1.8 chyba w ostateczności.

Które z tych aut by najbardziej pasowało do moich wymagań z moich odczuć najbardziej mi pasuje Volvo, ale nie wiem czy kupię jakiś fajny egzemplarz za taką kwotę.

Pozdrawiam
AutoBam
Nowicjusz
 
Posty: 9

27 Wrz 2022, 14:38

Ciężko coś doradzić bo łączysz różne wersje nadwozia.
Leon czy Astra czy 307 to hatbacki, V50 czy Octavia to kombi z kuframi, do tego 100 czy 110 konny diesel a 2 litrowa turbo benzyna pod 200 koni to też coś innego, a jeszcze co innego wolnossąca benzyna.
Wiec zastanów się jaka buda ma być i jaki silnik bo 100 koni w dieslu to nie jest to samo co prawie 200 w turbo benzynie, szczególnie że sam piszesz że 2,0t okej jest a 1,8 w ostateczności, w Octavii kombi masz 105 koni max w tym 1,9 a jest to dość ciężkie auto.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 836
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

27 Wrz 2022, 22:44

No wiem, ale w dieslu ten moment obrotowy ciągnie auto do przodu i jakoś tej masy auta specjalnie nie czuje. Co do 1.8 benzyny Opla 125km bo 140 już się z LPG np nie lubi oraz trochę bardziej jest problematyczny. Chodziło mi o to iż taka astra H 125km jest bez przyszłości bo ani mocy nie podniosę, ani zbytnio nie zmodyfikuje ze względu na np: zestaw audio dobrze zrobiony ma z +50kg + instalacja LPG, alufelgi 17 i myślę iż ciężko będzie tym jeździć i czerpać jakaś przyjemność. A taki 1.9 TDi czy Volvo 1.6 jak się znudzi to można zrobić ze 130km z niego i dalej cieszyć się jazdą.

Wracając do sprawy 105km diesla to jeszcze do zestawu dodałbym Leona II z roku 2006/2007 chyba w tych pieniądzach bym znalazł. Najbardziej mi się podoba Leon 2 > Leon 1 FR najlepiej ARL bo najczęściej ARL ma ten właśnie pakiet a np wersje 110km są dość gołe> Volvo i na końcu Octavia. Silnik też obojętnie bo czy to będzie 200km benzyna czy 105 konny diesel to i tak ma mnie tylko wozić bez jakiś specjalnych wiraży i wyścigu ze świateł byle nie trzeba go było piłować jak zapakuje ze 3 pasażerów jak to było dotychczas gdy jeździłem 1.6 benzyną. Lecz nie wiem który wybór byłby najrozsądniejszy za te pieniądze. Bo z jednej strony np: Leon 1 będzie z końca swojej produkcji 2005r a z drugiej Volvo i Leon 2 z ich początków czyli jakieś początkowe wady mogą być, które dopiero po jakiś liftach dopracowali chyba, że nie było jakiś szczególnych problemów z tymi autami.

Volvo kusi tym, że jest pancerne, ale ma silnik już na CR i dpf a taki 1.9TDi np z Leona jeszcze prosta stara konstrukcja bez dpf, może kultura pracy gorsza, ale ja do tego nie przykładam uwagi jak jeździ przyjemnie.
AutoBam
Nowicjusz
 
Posty: 9

28 Wrz 2022, 06:47

Bez sensu jest kupowanie auta za taką kasę z myślą o "modyfikacjach", samo doprowadzenie tego do dobrego stanu technicznego i fabrycznych parametrów silnika to masa pieniędzy
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2810
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Wrz 2022, 11:04

Jak wyżej, budżet na taki projekt jak i same auta... No nie, chyba że serio nie masz na co pieniędzy wydawać.

Co do diesla i momentu. Odczucia z jazdy, a osiągi to dwie różne rzeczy. Fajnie się tym jeździ, ale jak chcesz robić projekt to chyba liczy się efekt końcowy i moc?

Jak dla mnie z Twoich typów to tylko Leon, diesel albo turbobenzyna i sobie modzić. Bardziej "przyszłościowy" byłby 1.8T, chociaż z drugiej to dinozaur i nie widzę sensu w dłubaniu w nim. Wolałbym już coś na TFSI kupić :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Wrz 2022, 12:30

galakty napisał(a):Wolałbym już coś na TFSI kupić

Przy tym budżecie TSI na 100% będzie grubym projektem :D

Do tego ktoś użył słowa projekt a i tak pewnie chodzi o chińskie felgi i kilka śmiesznych listewek. Na koniec wskoczy soft i tyle :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11080
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Skąd się biorą zniżki na OC?
    Skąd się biorą zniżki na OC? Zakres OC jest dokładnie taki sam w każdym towarzystwie ubezpieczeniowym. Nieco inne mogą być natomiast zniżki na OC przyznawane przez konkretnych ubezpieczycieli. Ci rządzą się swoimi prawami ...

28 Wrz 2022, 12:44

szybki napisał(a):Przy tym budżecie TSI na 100% będzie grubym projektem


Skrót myślowy - dozbierałbym do TSI, bo robienie "projektu" na takim starociu to bzdura.

Chińskie felgi i chińskie opony, bo budżet się skończy :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Wrz 2022, 14:18

Tylko, że taki TFSI ma w serii blisko 200km a ja jak mówiłem nie szukam auta w którym będę zmieniał wtryski, turbo, sprzęgło obijał kevlarem byle wyciągnąć z niego +400km żeby później nakleić sobie nalepkę z wydrukiem z hamowni i pokazywać na zlotach. Bo gdzie teraz można wykorzystać w pełni 150km a co dopiero 200+
Chodzi mi o auto do w miarę przyjemnego przemieszczania się z jakimś potencjałem na przyszłość bo nie chcę za jakiś czas sprzedawać auta tylko chwilę nim pojeździć i zrobić trochę pod siebie.
Co do modyfikacji to prawda, że nie warto ale czy kupno auta za więcej niż 5 tyś jest opłacalne? Czy dam 5/10/20/3/100 w każde trzeba zwykle coś włożyć. Najlepiej to kupić za 5 tys jakiegoś Francuza byle nie gnił za drugie 5 zrobić remont auta i jeździć przez następne 15 lat 12./1.4 benzyną, ale co to za jazda, kupiłem już auto za 3tys, przez ostatnie 4 lata dołożyłem do niego 1.500zl i zrobiłem prawie 60tys przebiegu, ale jazda nim np w trasę to męka bo nie dość, że ledwo do 140 dobija to głośno w środku a przejeżdżając obok TIRa jest uczucie jakby chciał Cię zdmuchnąć z drogi. Co do felg, chińskich nie chcę, ale np Felgą od Cupry w ładnym kolorze bym nie pogardził a 225/45/17 jakoś nie są drogie opony aby kupować chińskie od razu a większych felg nie chcę. Mam audio poskładane na GroundZero, Rockfordzie i Hertzu, ale jedną z pierwszych modyfikacji jakie mnie czekają to większy alternator, bo seryjne 150a tego nie mogły uciągnąć w poprzednim aucie.
AutoBam
Nowicjusz
 
Posty: 9

28 Wrz 2022, 15:54

AutoBam łojtam sądzę że tylko dałeś za gruby tytuł i zostało to źle odebrane :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11080
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe