Auto na szwajcarskim rynku do 80tys

18 Lis 2015, 16:42

Hej,

witam serdecznie i z gory dziekuje za wszelkie uwagi i opinie.
Moj budzet to 15-20 tys CHF, niechetnie ale do wyjatkowego okazu moglbym dolozyc jeszcze kilka tysiecy CHF.
Cene podaje w CHF, poniewaz auto bede uzytkowal na terenie Szwajcarii, gdzie obecnie tymczasowo przebywam. W zwiazku z tym region, z ktorego najchetniej kupilbym auto to Szwajcaria i Niemcy.
Najpopularniejsze serwisy to [link do AutoScout24 wygasł], http://www.car4you.ch, [link do mobile.de wygasł]
Auto nie bedzie bardzo czesto uzytkowane(raz na dwa tygodnie powiedzmy), glownie na odcinkach ok 50km i kilka razy w roku na dluzszym (ponad 1000km - Szwajcaria-Polska).

Dodatkowe preferencje:
- auto musi byc w miare 'bezawaryjne'. Naprawy w Szwajcarii kosztuja naprawde sporo i o ile nie przerazaja mnie w ogole drobne usterki, ktore moge naprawic przy okazji pobytu w Polsce (np. psujacy sie silniczek tylnej wycieraczki), o tyle czesto spotykane w danym modelu/silniku usterki, ktore moga unieruchomic samochod sa dla mnie powazna bariera. W zwiazku z tym bardzo prosilbym o umieszczenie w miare mozliwosci takze informacji o tym np. jakiego silnika szukac.
- w zwiazku z powyzszym szukam glownie benzyniaka (ale moze sie myle w takim rozumowaniu)
- auto z zapasem mocy. Najchetnie powyzej 180-200 KM
- idealnie jakby bylo w automacie - nie jest to jednak warunek konieczny
- mam 190cm wzrostu, wiec dla kierowcy musi byc troche miejsca
- auto glownie dla jednej-dwoch osob i malych bagazy, ale jesli trzecia osoba czasem moglaby sie gdzies zmiescic to super

Auta, ktore rozwazalem:
- Toyota GT86/Subaru BRZ - 2.0T, 200KM - niestety powyzej 20 tys (ktorych jak pisalem wolalbym nie przekroczyc)
- Hyunday Genesis 2.0T lub 3.8 V6 do rocznika 2013 - w 2013 wyszla nowsza buda i dzieki temu starsza wersja jest bardzo atrakcyjna cenowo. Szkoda tylko, ze w srodku widac slabe materialy wykonczeniowe i taka troche 'surowizna'
- Audi A4 2.0 TFSI - Audi trzyma sie w cenie, chcialbym juz nowsza bude, a niekoniecznie w tej cenie znajde
- Ford Focus ST - to auto zaczalem niedawno rozwazac, moze byc ciekawe?
- Kia 1.6 GDi Turbo GT
- Seat Leon FR (180KM) w nowej budzie (Cupra za droga niestety) - do rozwazania, na skraju budzetu niestety
- Mini cooper - odpada bo podobno bardzo awaryjny
- Mitsubishi Lancer ralliart - odpada - skrzynia biegow podobno mega awaryjna


No i co z tym fantem zrobic...
Ostatnio edytowany przez katapulta, 18 Lis 2015, 20:55, edytowano w sumie 1 raz
katapulta
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 04 1998
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Audi A3 8P
Silnik: 2.0 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

18 Lis 2015, 17:35

Z własnego doświadczenia odradzam ci BRZ/GT86. Trasy koło 50km jeszcze idzie przeżyć, ale nie wyobrażam jazdy 1000 kilometrów na raz, już po 300-400 ma się dość. Dodatkowo bardzo głośny w środku, powyżej 180 są nawet problemy z rozmową przez telefon. Po pełnym pociągnięciu dynamatem się to lekko poprawiło ale nawet wtedy nie chciałbym jechać w dłuższe trasy.
Audica ma beznadziejną benzynę.
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Lis 2015, 17:48

Hm, widze, ze Twoj ponad 300 konny, wiec moze halas wynika z tego, ze stunningowany? A powyzej 180km/h to z cala pewnoscia przez telefon rozmawiac nie zamierzam.

A co do pierwszego - to rozumiem, że chodzi CI o wygodę siedzeń?
katapulta
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 04 1998
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Audi A3 8P
Silnik: 2.0 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

18 Lis 2015, 21:10

Co do Audi - złomek chcesz zamienić na złomek? :mrgreen: choć z pierwszego postu wnioskuję, że Twoje 2.0 TDI jest bezawaryjne :wink:
Focus ST jako tako spisze się w trasie, jednak lepsze byłoby coś większego np Volvo s60, Saab 9-5. Można szukać AR 159 1750 tbi lub V6 lub jeśli jesteś człowiekiem ceniącym sobie serwisową nudę oraz wymyślającym "usterki" w swoim otoczeniu Lexus jest samochodem dla Ciebie :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Lis 2015, 21:24

Popatrz na:
Infiniti G
VOLVO C30 T5
[link do oferty na Allegro wygasł]
Renault Megane
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Mb C-Klasa?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Lexus IS / SC
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Honda Civic / Integra
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

Linki przykładowe. :roll:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

18 Lis 2015, 22:30

Pierwszy post chaotyczny bo pisany na szybko, postaram się wyjaśnić lepiej :)
Zamontowane miałem paręnaście modów ale pomimo wzrostu mocy(który swoją drogą jest konieczny, przy stockowych 200 nie jeździ) poziom dźwięku nie wzrósł dopóki nie zmieniłem wydechu. Zanim zrobiłem jakiekolwiek mody koło roku przejeździłem serią i to jej dotyczą moje odczucia o których tu piszę. Przy 80km/h jest okej, przy 100 dźwięk zaczyna po pewnym czasie być dosyć męczący, przy 140 trzeba podnosić głos żeby porozmawiać z pasażerem(!) o rozmowie przez telefon chodziło mi oczywiście o zestaw słuchawkowy ;] Fotele nie są jakieś bardzo tragiczne ale przy dłuższej trasie byłem zmuszony robić przerwy by odpocząć. Przy zmianie audio(seria swoją drogą tragiczna) zupełnie przypadkiem postanowiłem wyciszyć całość dynamatem(promocja była ^^) i zrobiło się dużo lepiej, razem z resztą modów był to kompletnie nowy samochód. Jak przewiozłem parę osób które nigdy niczym innym niż seria nie jeździli to się pytali czy to na pewno ten sam wóz :lol: Zawieszenie do jazdy na codzień jest okej. Powiem ci tak, samochód jest świetny jako baza do modów, jazda serią mija się z celem. Dlatego jeśli masz zamiar doinwestowywać samochód(niestety wiedząc że większości pieniędzy przy sprzedaży nie odzyskasz :/ ) to z całego serca polecam, jeśli masz zamiar trzymać się serii wybierz coś innego, wyjdzie taniej praktyczniej i wygodniej ;] Gdybyś jednak zdecydował się na któregoś z bliźniaków to daj znać, mogę cię wspomóc własnymi doświadczeniami i wiedzą z tysięcy przeczytanych postów na ich temat :yes:
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy
    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy – Toyota Avensis (T250) –marzec 2003. Pierwsze poduszki powietrzne (airbagi) montowano jako opcję w samochodach koncernu GM już we wczesnych latach 70. System stał się ...
    Badaj auto i przeprowadzaj regularne badania techniczne
    Sprawność techniczna pojazdu jest kluczowym elementem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Najczęściej stwierdzane przez policję usterki w pojazdach, które uczestniczyły w wypadkach drogowych, to braki w oświetleniu (54%), ...

18 Lis 2015, 23:04

Może źle rozumuję, ale nie zakładałem auta starszego niż 2010-2011 rok i z przebiegiem większym niż 70-80 tysięcy (może źle robię?).
Główny punkt to niezawodność. Wydawało mi się, że im młodsze i z mniejszym przebiegiem, tym szansa na to, że się popsuje jest mniejsza. Oczywiście do tego dochodzi fakt, czy dany model/wersja silnikowa jest awaryjna sama w sobie, dlatego jeśli wśród aut, które wymieniam jest coś, co nie spełnia tego warunku, piszcie od razu śmiało. Toyota i BRZ dzięki komentarzom blackmeritum zepchnięte na liście 'wanna!' na dalsze pozycje, bo faktycznie nie wyobrażam sobie nie móc pogadać z pasażerem przy 140km/h i odpoczywać na trasie co 300km od fotela (audikiem mogę przejechać 1000km bez przerwy - wersja ambitient, lekko kubełkowa).

Idąc dalej - auto będę chciał kupić w Szwajcarii, więc np Civica coupe tutaj nie znajdziesz po prostu. Główny powód jest taki, że sprowadzając auto z Polski musiałbym zapłacić cło i miał utrudnione sprawy związane z rejestracją. Poza tym wydawało mi się, że właśnie będą tutaj można wyłowić na autoscout24.ch coś fajnego (w końcu to raczej my od nich ściągamy auta niż na odwrót). Autka najczęściej są tutaj w bogatych wersjach i często wymieniane co kilka lat na nowe.

Renault Megane coupe jest w zasięgu cenowym, natomiast co z 'nie kupuj francuskiego', czyli niezawodnością?
A opel Astra, kia ceed GDi?
Poza tym prawie na pewno liczniki nie są tutaj kręcone, do tego 99% aut ma książki serwisowe. O dziwo średni przebieg takich samych aut w Polsce jest średnio 50% mniejszy co mnie tylko utwierdza w przekonaniu, że są w znacznej większości kręcone lub auto miało przygody. Nie ma innej opcji, ale to oddzielny temat.

No więc może wracając do początku - niezawodny (mała awaryjność), mocny i w miarę komfortowy na dalszej trasie samochód?

Skoro lexusy takie niezawodne, to może taki (co prawda 2010 ale 22tys przebiegu):
[link do AutoScout24 wygasł]
?
katapulta
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 04 1998
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Audi A3 8P
Silnik: 2.0 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004