Auto na trasę do 25 tysięcy

24 Sie 2017, 17:43

Nie zdążyłem przeczytać waszej dyskusji (znikły 2 strony). Nie chcę wywoływać kolejnej burzy, ale chętnie poznam skrótowe porównanie Legend i GS300/430. Jeśli macie filmiki lub możliwość nagrania, to chętnie zobaczyłbym oba te auta jadące po autostradzie z maksymalną dozwoloną przepisami prędkością (może być trochę ponad, ale proszę o rozwagę i kontrolowane warunki testu, o ile taki w ogóle jest możliwy). Chodzi mi o wygłuszenie oraz dźwięk i obroty silnika podczas spokojnej szybkiej jazdy (tak, żeby auto wybrało sobie bieg i zwyczajnie jechało ze stałą prędkością). Fajny byłby też jakiś mikro test przyśpieszania i jakaś opinia o zachowaniu się aut w zimie. Nie chcę żeby komuś stałą się krzywda, wiec jeśli nie ma warunków do przeprowadzenia testu to wystarczy mi opis. W necie są zapewne podobne filmiki, ale prezentowane tam auta mogą posiadać różny stan i odbiegać od serii. Co do GS zabolał mnie brak składanej kanapy (moim kompanem wyjazdów jest często rower, którego na dachu nie chcę wozić).

Bardzo fajnie, że chcecie mi pomóc i każda opinia jest dla mnie wartościowa. Chętnie poznam opinie posiadaczy proponowanych auto odnoście ich użytkowania (nie tylko Hondy i Lexusa). Piszcie śmiało jakie macie zdanie na temat każdego z aut :ok: .
Ostatnio edytowany przez COrel13, 24 Sie 2017, 17:46, edytowano w sumie 1 raz
COrel13
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Civic VII
0

24 Sie 2017, 17:45

Zajrzyj do działu "śmietnik", tam moderator Majk umieścił nasze posty na temat tych aut.
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda
0

24 Sie 2017, 18:01

hondziarz napisał(a):Zajrzyj do działu "śmietnik", tam moderator Majk umieścił nasze posty na temat tych aut.


Przejrzałem śmietnik. Poznałem wasze opinię o Hondzie i Lexusie :). Teraz może ktoś pokusi się o kilka filmików lub zdjęć. Co do szybkiego: dzięki śliczne za zaproszenie. Niestety przez pracę tymczasowo nie mam możliwości odwiedzenia Cię osobiście, jednak jak uda mi się wygospodarować trochę czasu dam znać na PW. Jeśli znajdziesz chwilkę czasu możesz spróbować zrobić filmik lub kilka zdjęć z jazdy lexusem (300 lub 430, w zależności jakim będziesz mógł). Może nawet masz już takie coś, bo z tego co wyczytałem testujesz trochę aut.
COrel13
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Civic VII
0

25 Sie 2017, 00:06

COrel13 napisał(a):Co do szybkiego: dzięki śliczne za zaproszenie. Niestety przez pracę tymczasowo nie mam możliwości odwiedzenia Cię osobiście, jednak jak uda mi się wygospodarować trochę czasu dam znać na PW. Jeśli znajdziesz chwilkę czasu możesz spróbować zrobić filmik lub kilka zdjęć z jazdy lexusem (300 lub 430, w zależności jakim będziesz mógł). Może nawet masz już takie coś, bo z tego co wyczytałem testujesz trochę aut.

Co do lexa i filmików... to wiesz średnio nagrywałem GSa bo za bardzo tu nie ma co nagrywać :D Chodziło mi o porównanie samochodu y i x gdzie wszyscy wszystko wiedzieli a potem życie zmieniało tą wiedzę o 180' :D No i nie muszę mówić że to były troszku inne auta. Chociaż na nagraniach były dwa GSy jeden nowy V8 ale nie mam autoryzacji na puszczanie tego w eter :D a drugi filmik hmm... GS był moją wydumką nie mającą nic wspólnego z gs mk2 430ką więc sam nie wiem... :naughty:
Ogólnie szukaj czasu i wpadaj chyba że sprzedam auta i nie będzie GSów :mrgreen:
Co do porównania GS vs legend z linka to sam stwierdzisz jak obejrzysz moje auto a potem się wypowiesz na temat jazdy/ciszy i kiepskich materiałów deski rozdzielczej... no i te nie wygodne siedzenia też musisz sprawdzić :mrgreen:

p.s.

poszło pw.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

25 Sie 2017, 14:45

Szybki, tak kazdego zapraszasz, moze zrzucimy sie i ktoregos weekendu wszyscy do ciebie wpadniemy pomacac Lexusy? :mrgreen:

Wroce do kwestii designu Lexa, niestety, w zadnym nie siedzialem, ale z zewnatrz ogladalem zadbana sztuke - to kwintesencja japonskiej mysli technicznej z uklonem stylistycznym w stosunku do amerykanskich wymagan. Amerykanie maja tak dziwny gust, dla Europejczykow wlasciwie jest to po prostu brak gustu. Popatrzcie chociazby na Nissany produkowane na stany, te kraglosci, oblosci, brak wyrazistej linii, w srodku jak w domu w skarpetach przed kominkiem ;-) To samo jest z GS Mk2.
Wiem jedno, jak zagladalem przez szybe do wnetrza to sprawia one zupelnie inne wrazenie niz na zdjeciach. To samo z zewnatrz - GS jest masywny, wrecz muskularny na tle takiej E39. Oba maja swoj urok, ale E39 bardziej przemowi do kogos, kto od dziecka na takich autach sie "wychowal".
GS to raczej glos rozsadku niz serca.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009
0

25 Sie 2017, 20:34

Głos rozsądku nie jest wcale zły. Jeśli GS spełnia wszystkie moje oczekiwania, a przynajmniej większość, to mogę takiego mieć. Jeśli ktoś ma jakieś auto do zaproponowania niech śmiało pisze. Jestem bardzo otwarty na propozycje. Jeśli jakieś auto mi nie pasuje piszę o tym otwarcie.

Miał ktoś z was do czynienia z S80 2.9 biturbo? Jak to jeździ i jakie na bolączki? (nie jestem zwolennikiem, ale kobieta się uparła, bo ładne więc też muszę rozważyć :)).

W kwestii GS mam pytanie do znawców: czy jest duża różnica w kulturze pracy i dynamice między 300 a 430? I gdzie ewentualnie szukać dobrego egzemplarza?
COrel13
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Civic VII
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

25 Sie 2017, 20:45

Generalnie różnica między R6 a V8 jest... znaczna. Dźwięk, przebieg momentu itp się różnią, R6 bardziej służy do kręcenia, a V8 do ciągnięcia od dołu.
Pomijając koszty i serwis, to ten większy silnik będzie lepszy, ale to trzeba pomyśleć czy warto dopłacać.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

25 Sie 2017, 23:11

galakty napisał(a):Pomijając koszty i serwis, to ten większy silnik będzie lepszy, ale to trzeba pomyśleć czy warto dopłacać.

Warto dopłacać ponieważ w jeździe różnica kosmos a w kosztach śladowa...
Jutro napisze dokładniej idę spać :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

26 Sie 2017, 06:56

Ja to jeszcze coś dodam w kwestii tego lexusowego szaleństwa. Jest na innym forum gość, który mial nowego gsa hybrydę. Ukradli mu go, dostał pieniądze z ac i kupił...zaczipowane e60 535d. Ładny egzemplarz i tak chłop sobie jezdzi jezdzi, a jak pytają go dlaczego się przesiadł w starego trupa to mówi, ze nie widzi nic w tym lexusie, żeby płacić za niego 3x tyle co za to bmw. Jada podobnie, przyspieszają pewnie tez, a jak mu się to bmw zepsuje to naprawa i tak jest tańsza niż roczna utrata wartości nowego lexusa i obowiązkowego serwisu aso.

Kiedys dodawałem wam posty z lexusforum...może da się to znaleźć w archiwum, choć znają życie moderator usunął co by śladów nie zostawiać. To nie jest tak kolorowo jak się tu szybki i dzida zachwycają i inni forumersi co maja aligatory za 5k pln i marzą, żeby kupić coś na pohybel Januszom...jakiegoś lexusika albo infiniti hehe, problem w tym ze jak przychodzi rzeczywistość i masz wydać swoją kasę to kończą z 5lat młodsza franca, bo nowsze i mniej zjezdzone. Lexy psują się tak samo jak inne auta, tylko ze z diagnoza i częściami jest większy problem. Jak nie wierzycie to się zalogujcie i poczytajcie.

Ps. Rozbraja mnie zawsze to podkreślanie szybkiego SPALANIE W MIEŚCIE BEZ KORKÓW. Hehe może mieszka w Czarnobylu, ale to jego gadanie jest tak propagandowe ze szkoda gadać. Jak masz miasto to z definicji są korki. To ile wtedy pali? Jest te 20l czy nie? Kupiłem niedawno okulara amg. Zobaczcie ile to w mieście wciąga ;)Zdjęcie
I to wcale nie jest jazda w korkach, raczej obwodnice co widać po sr prędkości. Jako ciekawostka - spalanie After start po 5km z zimnego silnika jest 28-30l bez pociskania, w normalnym ruchu. I tak startowała mi każda v8 obojętnie czy był merc, jaguar czy cadillac hehe dlatego w daily mam diesla
959rn
Początkujący
 
Posty: 87
Auto: Dieselek
1

26 Sie 2017, 08:15

Ja to tylko życzę posiadaczom lexów żeby dojeździły chociaż do tych przebiegów co te audi, merce i bmw mają na liczniku juz nawet nie mówię o rzeczywistych przebiegach.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

26 Sie 2017, 08:27

959 - najpierw sprawdź z czego wynika spadek wartości samochodu (nie tylko marki premium i też w obrębie jednej generacji modelu) i wszystko Ci się rozjaśni :ok:
Jakoś nigdy nie słyszałem opinii aby AMG, a nawet Mercedes Pb był oszczędny :)

Kao napisał(a):Ja to tylko życzę posiadaczom lexów żeby dojeździły chociaż do tych przebiegów co te audi, merce i bmw mają na liczniku juz nawet nie mówię o rzeczywistych przebiegach.

[link do gieldaklasykow.pl wygasł]
wzajemnie :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

26 Sie 2017, 09:20

959 - spalanie w "mieście bez korków" to faktycznie hit :mrgreen: Ciekawe ile GS pali z wyłączonym silnikiem :lol: Przypomina to reklamę jakiegoś produktu, pod którą drobną czcionką zapisano jak jest naprawdę. Lexusy w mieście palą bardzo mało, ale (tu drobny druk) musi być to miasto bez korków. Lexusy mają świetne zawieszenia, ale (tu drobny druk) europejskie premium mają bardziej komfortowe/sportowe. Lexusy są wykonane ze znakomitych materiałów, ale (tu drobny druk) to raczej poziom Volvo niż Audi/MB. Ja trwałości tych aut nie kwestionuję, są pod tym względem w ścisłej czołówce, ale błagam - nie piszcie, że te auta biją na głowę niemiecką konkurencję premium, bo to zalatuje fanatyzmem. Gdyby dla klientów premium liczyła się trwałość nie sprzedałoby się żadne BMW czy Audi z TFSI!!!!
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda
0

26 Sie 2017, 09:30

hondziarz napisał(a):nie piszcie, że te auta biją na głowę niemiecką konkurencję premium, bo to zalatuje fanatyzmem

Kao, hondziarz, 959 - PROSIMY O KONKRETNE WYPOWIEDZI ! Nie Wasze głupie odczucia po lekturze. Trudno będzie Wam, bo co niektórzy przyszli tu po wiertarkę, a się zachowują jakby byli tu kilka lat.

Znowu zaczynacie swój ból d*py o to, że coś jest lepsze i nie chcecie widzieć, że wypisujemy w czym jest coś gorsze, nie mając praktycznie żadnej styczności z tymi autami, tak więc czekam na kolejne ostrzeżenia :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

26 Sie 2017, 10:55

Killaz napisał(a):Szybki, tak kazdego zapraszasz, moze zrzucimy sie i ktoregos weekendu wszyscy do ciebie wpadniemy pomacac Lexusy? :mrgreen:


No patrz zapraszam... :ok: ale nie koniecznie polecam tylko Lexusa i dobrze że chociaż Ty wiesz o tym... :D
Zresztą ze wspomnianym tu Panem od BMW jigsaw też mocno filozofowaliśmy na PW ale nie o BMW ani Lexusie tylko o Audi :ok:
I zgadnijcie jakie auto kupił jjg :?: :naughty:

COrel13 napisał(a):W kwestii GS mam pytanie do znawców: czy jest duża różnica w kulturze pracy i dynamice między 300 a 430? I gdzie ewentualnie szukać dobrego egzemplarza?


Powtórzę : :) wpadnij do mnie mam akurat swoją 430kę i mój brat ma 430kę do tego posiadam gs300 FL no i is300 przejedziesz się każdym z tych aut i sam stwierdzisz co w trawie piszczy. Nawet specjalnie dla Ciebie zatankujemy żeby nie było :naughty:
Pytasz o volvo 2,9t jak wstrzelimy się to może też załatwię Ci przejechanie się tym autem bo mój kolega od moto spotkań przyjeżdża takim.

Zdjęć Ci z komputera pokładowego nie będę wklejał bo juz to robiłem i były usuwane...

Co do różnic 300 vs 430ka to: 2jz ma mniej świec, rozrząd kosztuje podobnie, spalanie minimalnie niższe, sądzę że liczone w lpg nie przekroczy 1-1,5l średnio na 100km. Jak coś to moja żona miała 300kę, ja miałem 3x300kę, mój brat miał 300kę i na podwórku ma 3x300sta :D
Zresztą film który Ci wkleiłem na PW dotyczy Gs300 który był wystrojony na 100ce Vpower więc musiałem aptekarsko podchodzić do spalania bo nie wszędzie na shellach jest 100ka. Film jest nagrany 1g przed zawodami, to po takiej jeździe + zawody wychodziło około 22l-25l pb. W trasie około 16l-18l... gdzie często jechałem już na oparach żeby dojechać a same auto widziałeś że nie należało do wolnych :D
Jak coś to mam teraz szybsze które też wiem ile pali :D

Co do samej jazdy 300 vs 430 jest to całkowicie inna liga. 300ka rozwija moc bardzo liniowo gdzie czuć załączenie vvti i na tym frajda się kończy. 430ka wali po plechach z wolnych obrotów przy 3,4k rpm. ma 440Nm co w zwykłym aucie jest abstrakcją. Jak coś to popatrz sobie jak konkurencja wypada pod tym względem. Do tego masz super uczucie bo dzięki vvti odczuwalne przyspieszenie jest do około 220km/h. Katalogowo czas do 100km/h to 5,8s oczywiście sądzę że więcej ale na 17akach (specjalnie to podkręślam) jedzie równo już prawie ze sportowymi autami które mają około 5,5s-6s katalogowo.
A biorąc pod uwagę że te auta to często manuale ze szperą no to jest więcej niż dobrze. Oczywiście LSD do 430ki pasuje od supry tt+inne wynalazki tojki.
Tak więc jak się uprzesz to możesz sobie przezbroić GSa detalami i będzie super jazda.
Co do psucia się GSa wypisze Ci na kartce wszystkie jego mankamenty... później zalogujesz się na forum lexa i sobie zweryfikujesz a na sam koniec uderz na forum MB/BMW i zobaczysz jak tam wyglądają tematy "serwisu"


hondziarz napisał(a):959 - spalanie w "mieście bez korków" to faktycznie hit :mrgreen: Ciekawe ile GS pali z wyłączonym silnikiem :lol:


Nie rozumiem pisałem 30razy trasa Jóżefów Otwocki przez Wileniak do Marki + coś tam korki to 38km w 1,5g brak korków ale dzień 1g może trochę mniej.
Max spalanie przy opcji 1,5g w korkach 14l. bez fisiowania ale normalnego przyśpieszania. Teraz mam wskazanie 12,6l tylko spokojne miasto bez godzin szczytu.

hondziarz napisał(a): Lexusy mają świetne zawieszenia, ale (tu drobny druk) europejskie premium mają bardziej komfortowe/sportowe

Chyba pisaliśmy o GSie a to jest różnica bo GS2 nie ma opcji pneumatyki więc w serii jest miękki i dla jednych jest to atut a dla innych nie. Ja kiedyś utwardzałem wszystkie lexusy a teraz nie koniecznie.
I w odróżnieniu od Ciebie zapraszam autora tematu bo brata auto jest na 19kach i zawiasie tte a moje jest seryjne na lekkich 17akach sprawdzi sobie co woli...
hondziarz napisał(a): Lexusy są wykonane ze znakomitych materiałów, ale (tu drobny druk) to raczej poziom Volvo niż Audi/MB


Tu też w odróżnieniu od Ciebie mogę zaproponować przejechanie się volvo żeby sprawdzić różnicę w materiałach.

hondziarz napisał(a): nie piszcie, że te auta biją na głowę niemiecką konkurencję premium, bo to zalatuje fanatyzmem

Nie biją na głowę w kwestiach użytkowych biją na głowę w kwestiach kosztowych szczególnie że rozmawiamy o 3uz i 2jz który w swojej klasie bezawaryjności jest jak dla mercedesiarza w123.
Do tego nie ma na rynku tańszego V8 niż rodzina V8 UZetów. Jak znajdziesz to dawaj.

Kao napisał(a):Ja to tylko życzę posiadaczom lexów żeby dojeździły chociaż do tych przebiegów co te audi, merce i bmw mają na liczniku juz nawet nie mówię o rzeczywistych przebiegach.

Muszę Cię zmartwić UZ i 2 JZ spokojnie robia te przebiegi gdzie za całego 2jz vvti zapłacisz tyle co za samą regeneracje turbiny do Waszego 3,0d.
Rozumiesz... :mrgreen:
A jak coś to posiadam Lexa który oficjalnie ma 350tyś.km. (z tego co dobrze pamiętam) ale podobno jest skręcony tylko raz o 100tyś.km. więc mogę go dla autora tematu uruchomić i opowie Ci jak chodzi 2jz po prawie 500tyś.km. i serwisie arabusów...
Zresztą mój poprzedni 2jz zrobiony do driftu miał 420tyś.km. no ale ok. diesel jest lepszy :D

COrel13 co do 959n to odpuść temat bo to jest ten Pan od tanich V8ek cdi i akumulatorów do hybrydy za 40k... jak cos to mogę Ci podesłać kilka jego mądrości forumowych ... :D

Więc ogólnie Panowie więcej konkretów

p.s.

Co do spalania po raz kolejny wklejam:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2

Zdjęcie jest z wycieczki kolegą gs430 mk3 trasa Warszawa Gdańsk. Jazda 120-140km/h spokojna bez wyprzedzania.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

26 Sie 2017, 11:46

szybki napisał(a):Muszę Cię zmartwić UZ i 2 JZ spokojnie robia te przebiegi gdzie za całego 2jz vvti zapłacisz tyle co za samą regeneracje turbiny do Waszego 3,0d.
Rozumiesz...
no no i zapomniałeś jeszcze dopisać że ani razu nie popsuł się od wyjazdu z salony :happy:
dzida napisał(a):Kao, hondziarz, 959 - PROSIMY O KONKRETNE WYPOWIEDZI !
ale jakich wy konkretów jeszcze potrzebujecie żeby zrozumieć że " święta trójca" ( jak to nazywacie) zawsze była jest i podejrzewam że będzie liderem pod względem wykonania, jakości materiałów i designem w autach klasy premium. Jesteście za głupi żeby zrozumieć że lex to nie wisienka na torcie i nie jest to auto świata? Czy poprostu z fanatyzmu macie klapki na oczach na ktorych jest napisane LEXUS?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0