krikus napisał(a):DTi ma mniejszą usterkowość od TDDi
Według mnie jest dokładnie na odwrót
DTI - padające pompy wtryskowe, zapowietrzający się układ paliwowy, nadmierne spożycie oleju, wypalanie uszczelki pod głowicą, nietrwałe turbosprężarki, przepływomierze, EGR i dwumasa (w Vectrze C), ograniczona żywotność łańcucha rozrządu. Poza naprawą pompy koszty reszty potencjalnych napraw raczej na niskim poziomie, więc jeśli znajdzie się egzemplarz po w miarę świeżej naprawie pompy można rozważyć ewentualny zakup, ale nie liczyłbym na spokojną eksploatację.
TDDI - padające pompy wtryskowe, alternatory, niska trwałość dwumasy i turbosprężarki i to w zasadzie tyle z "typowych" usterek (albo aż tyle - porównując np. z 1.9 TDI 90KM). Co innego TDCI - tu słowo "padlina" jest jak najbardziej na miejscu
W życiu nie nazwałbym DTI "dobrym, trwałym i oszczędnym silnikiem". To, że jeden egzemplarz się komuś nie popsuł nie zmienia faktu, że to kiepski i nietrwały silnik, w szczególności patrząc na to, co oferują konkurencyjne marki.
Kolega jeździ od wielu lat Meganką II 1.5 dCi 85KM, która kompletnie mu się nie psuje i spala szokująco małe ilości paliwa, ale jednak znając ogólne opinie na temat tego modelu i jego typowych usterek, które akurat jego ominęły (póki co) nikomu jej nie poleca, bo wie, że w jego przypadku to raczej kwestia szczęścia, a nie norma.