Auto na trasy do 50tys.

10 Sty 2017, 13:52

Witam. Poszukuję dobrego auta które sprawdzi się na długich trasach i posłuży przez chociaż 3-4 lata.

Obecnie poruszam się VW Phaetonem z 2006r. 3.0 diesel, póki co zrobiłem nim w rok ponad 30tys kilometrów, przeprowadziłem się spod Bolesławca do Poznania i teraz moja trasa z domu na firmę wzrosła z 330 do 500km w jedną stronę dlatego postanowiłem sprzedać Phaetona który miał spory apetyt na paliwo i wolałbym znaleźć coś co pozwoli mi zaoszczędzić trochę pieniędzy ładowanych w auto i jego naprawę (bo części do Phaetona też do tanich nie należą). Głównie poruszam się po autostradzie, jak wyżej pisałem robię tygodniowo ponad 1000km (w sumie w obie strony), rozglądam się za autem które ma małe spalanie i koszty utrzymania nie będą tak tragiczne jak w przypadku obecnego auta. Jedynie diesel lub LPG wchodzi w grę, benzyna przy takich przebiegach odpada. Auto nie musi mieć kopa, mimo że mam teraz prawie 230km pod maską to nie pamiętam kiedy ostatnio jechałem więcej niż 160km/h. Bardziej niż moc interesuje mnie komfort jazdy, lubię wygodne auta bo przy tak długich trasach wolę wysiadać całkiem normalnie a nie jak z czołgu. Co możecie mi polecić co zda się na takich trasach? Budżet to 50tys ale przy czymś wartym uwagi mogę go poszerzyć o kilka tys. Dodam że autem tym poruszam się tylko po autostradach na trasie Poznań - Jena (cały czas autostrada, zero lądówki) a do miasta mam osobna benzynę żony. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Ps. Nie ma dla mnie dużego znaczenia czy będzie to Hatchback czy Sedan, mam 2m wzrostu i o ile w Hatchbacku znajdę miejsce na nogi to odpowiada mi to.
Krzysiekkruk
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 07 2009
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: VW Phaeton
Silnik: 3.0 TDI 224KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

10 Sty 2017, 17:22

Volvo S80 D5 w tym budżecie znajdziesz ciekawy egzemplarz, S60 może byc trochę za małe
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

10 Sty 2017, 18:01

A jak wygląda spalanie w tym Volvo? Chciałbym zamykać się w 6l/100 przy jeździe 120-130km/h. Nie koniecznie szukam drugiej limuzyny, równie dobrze może to być przestronny kompakt. Najważniejsze jest spalanie i najmniejsza awaryjność (auto zawsze serwisuje na bieżąco ale chciałbym też skroić trochę koszty wszystkiego co musiałem płacić do tej pory). Na kolejnej pozycji jest komfort. Wolałbym żeby auta były już po 2010r a s80 raczej ciężko będzie znaleźć w dobrym stanie i w takiej cenie po 2010r. Myślałem nad Passatem B7 ale opinie ludzi mnie trochę odstraszają.
Krzysiekkruk
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 07 2009
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: VW Phaeton
Silnik: 3.0 TDI 224KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

10 Sty 2017, 18:21

O i w tym temacie wychodzi taniość koncernu VAG pod każdym względem :D

Rzuć okiem na Citroena C5 2.0 HDI
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] bardzo fajna opcja na autostradę z zawieszenie hydropneumatycznym..
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

10 Sty 2017, 18:58

VAG jak VAG ale to samo będzie w BMW 730d, S320 cdi itp..
Po prostu potężne auta, mocne silniki..
Trudno żeby utrzymanie A8/Phaetona z 3,0 TDI było na poziomie Golfa SDI :D

Wg mnie trzeba to rozgraniczyć bo komfort spory te auta mają ale serwis zabija :yes:

A może zamiast klekota jakieś V6 lub V8 w fajnej benzynce? i lpg?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

10 Sty 2017, 20:02

Krzysiekkruk napisał(a):A jak wygląda spalanie w tym Volvo? Chciałbym zamykać się w 6l/100 przy jeździe 120-130km/h. Nie koniecznie szukam drugiej limuzyny, równie dobrze może to być przestronny kompakt. Najważniejsze jest spalanie i najmniejsza awaryjność (auto zawsze serwisuje na bieżąco ale chciałbym też skroić trochę koszty wszystkiego co musiałem płacić do tej pory). Na kolejnej pozycji jest komfort. Wolałbym żeby auta były już po 2010r a s80 raczej ciężko będzie znaleźć w dobrym stanie i w takiej cenie po 2010r. Myślałem nad Passatem B7 ale opinie ludzi mnie trochę odstraszają.


Uczciwe 2010 jest w zasięgu w tym budżecie. Można poszukać D4 lub D5. Awaryjność jest mała ale cena części nie jest na poziomie Kii lecz niższa niż BMW. Spalanie w trasie 6,2-6.5 przy 120km/h jest dość realne.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

10 Sty 2017, 23:59

Honda Accord może być niezłym wyborem(udany diesel, a i benzynka dobra do gazu). Na twoim miejscu nie brałbym kompakta.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3745
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2017, 09:46

Dlaczego nie kompakta? Co prawda Polo mojej żony to dla mnie katorga bo nawet po odsunięciu fotela całkowicie do tyłu brakuje mi dalej miejsca na kolana ale np. taki Nissan Pulsar jest bardzo przestronny jak na pozornie tak małe auto i czułem się w nim całkiem spoko.

Ta Cytryna C5 trochę przyciąga moja uwagę ale mam trochę kompleks niemieckich koncernów bo wszystkie 4 auta które już miałem były niemieckie i trochę jakby nie patrzeć obawiam się przeskoku za 50tys zł na Francuza. Jak pod względem technicznym prezentuje się taki c5? Czy wizyty w warsztatach są częste? Czy silnik bez problemu wytrzymuje duże przebiegi? Lepsze 163km czy wersja z 140km? Jak wygląda spalanie?
Krzysiekkruk
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 07 2009
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: VW Phaeton
Silnik: 3.0 TDI 224KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

11 Sty 2017, 10:05

Obecne kompakty są spore, to prawda, ale też lekkie, i do jazdy autostradowej średnio się nadają. Mój Lancer jest bardzo przestronnym autem, ale jest wrażliwy na podmuchy boczne, czy przy wyprzedzaniu Tira na dużej prędkości. Dzieje się tak tylko gdy jadę sam, po dociążeniu auta jest już lepiej. Ale ogólnie to autostradą jadę raz na rok, więc mi to nie przeszkadza.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3745
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna