Auto nie pali przy minusowej temperaturze

18 Sty 2017, 11:05

Cześć,
nie chciało mi dziś (środa) rano odpalić auto, ostatni raz jeździłem w niedzielę (ok 20km), wcześniej w czwartek (ok 50km). W czwartek go umyłem (bo było trochę cieplej) i zatankowałem benzynę (w połowie drogi). Nie miałem żadnego problemu z zapaleniem ani w czwartek ani w niedzielę ani też w inne wcześniejsze dużo zimniejsze dni (dziś tylko -9) a auto użytkuję obecnie w podobnych odstępach czasowych. Akumulator niby nie jest żyletą i brakowało mu do normy 0.5V przy włączonym radiu i klimie ale w zimie klimy nie używam, nigdy wcześniej też nie miałem problemu z odpalaniem.

Jak to wygląda - wkładam kluczyk i pierwsze co mi się rzuca w oczy nie świecą się lampki na przełączniku LPG oraz nie gra radio (dodam w tym miejscu ,że radio w niedzielę po ok 100m nagle zgasło i udało mi się je odpalić dopiero po ok 500m, nigdy wcześniej takiego czegoś nie miałem), ale ok - próbuję zapalić i gasną pozostałe lampki (temperatura na klimie itp), nie jestem jakoś super oblatany ale z niesprawnym akumulatorem i "stękaniem" miałem już kiedyś do czynienia w innych samochodach i to wygląda zupełnie inaczej - tak jakby w ogóle nie było iskry, próby odpalenia czy coś, po prostu przekręcam kluczyk i się nic nie dzieje...

Co to może być? Czytałem w innym temacie, że bezpiecznik mógł się przepalić lub też podczas mycia bezdotykowego zalał się komputer, ale ludzie mieli wówczas trochę inne problemy/objawy niż ja dlatego proszę o jakieś pomysły... z góry dzięki bo nie bardzo wiem od czego miałbym zacząć
zimnyjaklod
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 18.T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Sty 2017, 13:55

Przekręcasz kluczyk w stacyjce i rozrusznik nie reaguje? Kontrolki przygasają?
Jeżeli rozrusznik nie reaguje to może być np. wina immobilizera.

Jakie masz napięcie na akumulatorze przed próbą odpalenia auta?

zimnyjaklod napisał(a):nie gra radio (dodam w tym miejscu ,że radio w niedzielę po ok 100m nagle zgasło i udało mi się je odpalić dopiero po ok 500m, nigdy wcześniej takiego czegoś nie miałem)
Może jest gdzieś luźny kabelek w kostce zasilającej radio lub np. ma zabezpieczenie przed przegrzaniem i wyłącza się wtedy automatycznie, można je ponownie włączyć jak przestygnie.

PS. Auto to to co masz w profilu silnik 1.8T w Audi A6 C5?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Sty 2017, 15:10

Auto z profilu.
Odnośnie pytań to kontrolki przygasają, radio odpinałem i podpinałem jeszcze raz - po podpięciu działało ale po próbie odpalenia znów nie działa. Akumulator od zakupu (pół roku) zawsze podawał niższy prąd niż powinien (o ok 0.5V), czyli ok 11.5 - jak mi się uda sprawdzę to jeszcze za pomocą diagnostyki z klimatronika.

Bezpieczniki sprawdzałem i wyglądają ok, sprawdzę jeszcze dziś czy uruchomię przez kable, być może to jednak akumulator...
zimnyjaklod
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 18.T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Sty 2017, 15:25

zimnyjaklod napisał(a):być może to jednak akumulator...
Przy takim napięciu na pewno nawet jak by było 12V to i tak nie odpali.

Akumulator sprawny, prawidłowo eksploatowany w temperaturze pokojowej powinien mieć napięcie spoczynkowe 12,7 do 12,8 V. Jeżeli akumulator ma napięcie 12,5 V to jest w 50% naładowany, 12,2 V- to 25% stanu naładowania - praktycznie jest rozładowany.

Zerknij sobie jeszcze do tematu o akumulatorach na naszym forum Akumulator w naszym samochodzie, tam znajdziesz sporo ciekawych informacji na jego temat które warto wiedzieć.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Sty 2017, 09:30

z tym 11.5 trochę przesadziłem ale fakt faktem rozładował mi się akumulator kompletnie, wiedziałbym to pewnie wcześniej jakbym zauważył, że wyzerował mi się licznik przejechanych kilometrów

w dalszych krokach chyba trzeba się będzie przyjrzeć ładowaniu...
dzięki za odpowiedzi
zimnyjaklod
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 18.T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Sty 2017, 13:25

zimnyjaklod napisał(a):wyzerował mi się licznik przejechanych kilometrów
No to mocno musiał się wyładować.

Jak zmienisz akumulator sprawdź pobór prądu w stanie spoczynku, żeby nie okazało się że nowy też długo nie pociągnie. Oczywiście ładowanie alternatora też bo to bardzo ważna rzecz.

Daj znać jak już coś podziałasz...
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zbyt zmęczony, żeby wracać!
    Przed nami ostatnie dni wakacji i nieuniknione powroty do domów. To, jak będzie przebiegała podróż, zależy w dużej mierze od naszego przygotowania. Powroty z wakacyjnych wyjazdów mogą okazać się problematyczne, ...