Auto nie reaguje na gaz dopóki się dobrze nie rozgrzeje

04 Maj 2018, 06:09

Witam. Od niedawna mam taki problem: kiedy ruszam autem i jadę te pierwsze 2 km to auto miejscami nie reaguje na pedał gazu. Jedzie i nagle przestaje i po chwili łapie i znowu jedzie normalnie. Dosłownie minuta czy dwie i auto pracuje poprawnie.
Problem zaczął się w momencie gdy wyjechałem ze stacji paliw, bo musiałem zatankować już na głębokiej rezerwie. Bałem się, że nie dojadę do stacji. Dlatego moje pierwsze podejrzenie padło na zaciągnięcie syfu z baku. Jednak jeżdżę tak już ponad tydzień i problem nijak nie ustępuje.
Kiedy auto jest odpalone i stoi na wolnych obrotach to zachowuje się podobnie, obroty spadają, auto przyszarpuje, później wzrastają do normalnych, znowu spadają.. po jakimś czasie się to wyrównuje i już pracuje jak trzeba.
Jakieś pomysły?
mrkojiro
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 09 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Maj 2018, 09:36

Sprawdzałeś filtr paliwa?

Jakie to auto i jaki masz tam silnik?

mrkojiro napisał(a):Problem zaczął się w momencie gdy wyjechałem ze stacji paliw, bo musiałem zatankować już na głębokiej rezerwie. Bałem się, że nie dojadę do stacji. Dlatego moje pierwsze podejrzenie padło na zaciągnięcie syfu z baku. Jednak jeżdżę tak już ponad tydzień i problem nijak nie ustępuje.
Jak masz przypchany filtr paliwa to problem sam nie ustąpi.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Maj 2018, 12:37

mrkojiro napisał(a):zatankować już na głębokiej rezerwie
I tutaj mogło być już po ptokach . Niewykluczone że do momentu tankowania pompa paliwa pracowała prawie na sucho , bez chłodzenia co spowodowało jej uszkodzenie , przytarcie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4958
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Maj 2018, 14:52

Kacper napisał(a):Sprawdzałeś filtr paliwa?

Nie sprawdzałem ale to mój pierwszy główny podejrzany. Filtr jest nowy, ma 2 miesiące, ale to akurat może nie mieć żadnego znaczenia.

bonifacy napisał(a):co spowodowało jej uszkodzenie

Ale czy jeśli pompa uległaby uszkodzeniu, to nie miałbym tego objawu cały czas? Auto zachowuje się tak tylko w pierwszych 2 minutach po uruchomieniu, czasami nawet szybciej zaczyna pracować poprawnie i już nie zgłasza żadnych problemów. Czy to jazda po mieście 10 min czy trasa 1,5 godziny, zawsze nierówno pracuje tuż po odpaleniu. Nawet nie muszę nim jechać nigdzie, wystarczy że popracuje na postoju, "ogarnie się" i można ruszać.

Mam do wymiany drugą lambdę ale to chyba nie ma powiązania.

Auto to Golf IV 1.4 16V 75KM 2001, jak w opisie.
mrkojiro
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 09 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Maj 2018, 22:00

mrkojiro napisał(a):Ale czy jeśli pompa uległaby uszkodzeniu
Nie wiem , napisałem -
bonifacy napisał(a):mogło być

bonifacy napisał(a):Niewykluczone
Zasugerowałem taką ewentualność . Można sprawdzić ten trop. Poza tym na dzień dzisiejszy jakie błędy są w sterowniku silnika ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4958
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2018, 09:39

Miałem do wymiany sondę lambda, to na pewno i dotychczas pojawiały mi się 2 błędy:
P0036 HO2S Heater Control Circuit
P0141HO2S12 Heater Control Circuit

Jeździłem z nimi przez kilka miesięcy i nic się nie działo. Teraz faktycznie pojawił się kolejny błąd, również (chyba) dotyczy sondy lambda, ale tym razem można już odczuć na pracy silnika:
P0130 O2 Sensor Circuit

Wychodzi na to, że lambda do wymiany, a to po prostu kolejny problem wynikający z jej uszkodzenia. W międzyczasie obserwowałem jak zachowuje się silnik i zawsze jest to identyczna procedura:
- uruchamiam silnik
- pracuje poprawnie 10 sekund
- zaczyna podszarpywać i się lekko "dławić" przez 60 sekund
- zaczyna pracować normalnie już cały czas

Okazuje się, że nieważne jest czy auto jest rozgrzane czy nie, czy stało 2 minuty, czy całą noc. Zawsze wygląda to identycznie w kwestii objawów jak i rozłożenia w czasie czyli 10sek poprawnie/60sek źle/dalej poprawnie.
mrkojiro
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 16 09 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.4 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo FH16 - toczący się mocarz
    Szesnastolitrowy silnik Volvo D16K rozwijający 750 KM to obecnie najmocniejsza jednostka napędowa oferowana w seryjnym pojeździe ciężarowym. Tak ponadprzeciętnie mocne samochody wybierane są przez klientów stosunkowo ...
    Hyunadi Santa Fe Nowej Generacji - wizualizacje modelu
    Hyundai ujawnił pierwsze informacje dotyczące modelu Santa Fe Nowej Generacji, którego światowa premiera odbędzie się w lutym, a europejska prezentacja będzie miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. ...

07 Maj 2018, 14:11

Wyglada jakbys mial problem z grzaniem sondy lambda. Zaloz druga sonde i sprawdz jak bedzie :)
wojtk
Początkujący
 
Posty: 81
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.0 58KM
Rok produkcji: 2001