Auto Nostalgia to trzecia już edycja podróży w przeszłość – pełna emocji i wzruszeń, niespełnionych marzeń o kultowych pojazdach i wspomnień z dzieciństwa.
Już dziś warto sobie wygospodarować chwilę czasu i zaplanować na weekend odwiedzenie III edycji Auto Nostalgia 2013 która odbędzie się w dniach 11-12 maja 2013 w Centrum MT Polska, Warszawa, przy ulicy Marsa 56 C.
Na jakie atrakcje możemy liczyć? - poniżej przedstawiamy tylko przedsmak tego co zobaczysz na targach!
AMERICAN LA FRANCE z 1915 r. Na pierwszej edycji targów w 2011 r. można było obejrzeć dwa auta strażackie firmy American LaFrance z USA. W tym roku zostanie po raz pierwszy pokazany trzeci egzemplarz niedawno sprowadzony do Polski. American LaFrance typ 12 o numerze fabrycznym 959 został zakupiony przez miasto Victoria w stanie Texas w kwietniu 1915 roku, gdzie służył do wczesnych lat ‘50. Przeniesiony na mniejszą jednostkę strażacką w mieście Bloomington w stanie Texas, służył do lat 60. jako czynny wóz strażacki. W latach 60’ pojazd sprzedano. Do wczesnych lat 90. zmieniał kilkakrotnie właścicieli. Od lat 90. auto stało czekając na swoje zapomnienie, jednak w 2011 zostało odnalezione w Pensylvanii i zakupiony przez Pracownię Renowacji Zabytków Strzelecki & Markowski. Straż została poddana częściowej renowacji już w USA. W grudniu 2012 roku pojazd został sprowadzony do Polski. To 3 i najstarszy egzemplarz „strażówki” American LaFrance w Polsce. Firma The American LaFrance Fire Engine Company wciąż istnieje i prężnie działa w Płd. Carolinie w USA produkując samochody pożarnicze, które brały udział w akcji ratowniczej po zamachu na World Trade Center.
Dane techniczne: Rok produkcji 1915 Silnik - 6-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o zamkniętych cylindrach Pojemność - 14 litrów. Moc - 105 KM Prędkość - 65 km/h Waga pojazdu - 4,3 t Instalacja elektryczna - 6V z podwójnym układem zapłonowym Typ 12 posiada super nowoczesną, jak na ówczesne czasy, trzysekcyjną pompę wodną o wydajności 3,300 litrów (750 galonów) na minutę.
Po raz pierwszy obejrzymy 9 Fordów T i 3 Fordy A w jednym miejscu
FSO POLONEZ 2000 grupy B z sezonu 1987 Była to najbardziej zaawansowana homologowana konstrukcja polskiego samochodu rajdowego - osiągającą moc rzędu 160-180 KM. Replika została zbudowane zgodnie z homologacją grupy B oraz szczątkową dokumentacją fotograficzną auta z roku 1987.
Auto zostało wyposażone w minimalnie zmodyfikowany 2 litrowy, dwuwałkowy silnik FIAT-a, zasilany dwoma podwójnymi gaźnikami Weber IDF, włoską skrzynię biegów, dyferencjał o zwiększanym tarciu oraz krótkie przełożenie główne. Te modyfikacje pozwalają rozpędzić się do 100 km/h w czasie 7,5 sek. oraz osiągnąć prędkość maksymalną 160 km/h. Nadwozie zostało całkowicie przebudowane, modyfikacje miały na celu wzmocnienie i zmniejszenie wagi auta. Zawieszenie zostało obniżone i utwardzone, seryjne amortyzatory zostały zastąpione amortyzatorami Bilstein.
Wygląd i oklejenie wozu wzorowane na egzemplarzu o nr rejestracyjnym WAT 775Z, którym pod koniec sezonu 1987 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski ścigał się Marian Bublewicz, zdobywając tytuł Mistrza Polski.
Większość modyfikacji opiera się na rozwiązaniach stosowanych w latach 80 w OBRSO (Ośrodek Badawczo Rozwojowy FSO). Przedstawione auto jest wersją rozwojową, w planach jest zastosowanie mocniejszego silnika oraz kłowej skrzyni biegów. W związku z tym że wóz bierze udział w zawodach sportowych, zostały zastosowane współczesne rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa: klatka jest bardziej rozbudowana i zgodna ze współczesnym załącznikiem J, fotele i pasy mają współczesną homologacje rajdową.
FSO "Polski", 1976 Prototyp samochodu Polonez,który pierwotnie nosił nazwę „Polski” Niecałe 10 lat po rozpoczęciu produkcji Fiata 125p, FSO podjęło decyzje o zakupie nowego nadwozia. Na zlecenie fabryki włoscy styliści zaprojektowali model samochodu nazwany tymczasowo "Polski". Dopiero w 1978 roku po plebiscycie Życia Warszawy został oficjalnie ochrzczony nazwą Polonez.
Strona włoska zaprezentowała wersję 3-drzwiową, 5- drzwiową i Coupe. Prototyp różni się od modelu produkowanego seryjnie. Posiada m.in. mniej wystające zderzaki, inne klosze świateł tylnych, podsufitkę czy kierownicę.
Replika polskiej tankietki TKS z kampanii wrześniowej Swoje kolekcje pokażą kluby miłośników różnych marek, w tym Porsche Club Poland, Klub Zabytkowych Mercedesów, Forza Italia, Lancia Club Polska, FSO Auto Klub i inne. Osobną ekspozycję stanowią coraz bardziej popularne youngtimery – auta z lat 70 i 80. Wśród nich mi.in.jeden z zaledwie 572 egzemplarzy BMW Alpina B10, Mercedes 190 SL (1958), jakim jeździła Grace Kelly, późniejsza księżna Monaco. Zobaczymy także eleganckie Jaguary, Rolls-Royce, klasyczne Alfa Romeo, Porsche i całą kolekcję aut z PRL oraz innych byłych krajów RWPG, a ponadto motocykle, skutery i samochody wojskowe.
Zapraszamy do wspólnych wspomnień na Auto Nostalgia 2013! Więcej informacji o targach uzyskasz na stronie autonostalgia.org
10 najbezpieczniejszych samochodów - te modele koniecznie sprawdź! Przy podejmowaniu decyzji o zakupie nowego samochodu pod uwagę brane są różne kryteria. Cena, wyposażenie, opinia o marce są ważne, jednak często wpływ na ostateczną decyzję ma ocena bezpieczeństwa. Dzięki nowoczesnym ...
Nowa Mazda CX-3 Nowy kompaktowy SUV - Mazda CX-3 – debiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles. CX-3 jest piątym modelem z nowej generacji samochodów Mazdy wyposażonych w technologię SKYACTIV i zaprojektowanych w myśl filozofii ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.