Pierwszy weekend kwietnia upłynął pod znakiem klasycznej motoryzacji – w Warszawie odbyła się dziewiąta edycja targów Auto Nostalgia 2019. W sobotę i niedzielę w hali Global Expo na terenie dawnej fabryki FSO można było podziwiać świetnie zachowane klasyki oraz youngtimery, a także kupić takie auto lub odnaleźć części niezbędne do odbudowy danego pojazdu.
Odwiedzający targi mogli podziwiać wyjątkowe kolekcje motocykli i samochodów z czasów PRL-u – zarówno krajowych i jaki zagranicznych producentów. Ekspozycje ubarwiały legendy polskiego i zagranicznego sportu motorowego z dawnych lat. Nie zabrakło również rekwizytów związanych z daną epoką motoryzacji. Auto Nostalgia to prawdziwy wehikuł czasu, który przenosi w przeszłość i odsłania to, co w dawnej motoryzacji najpiękniejsze. W organizację wydarzenia zaangażowane są nie tylko stowarzyszenia i kluby działające na rzecz zabytkowej motoryzacji, ale przede wszystkim indywidualni użytkownicy wraz ze starannie odrestaurowanymi przez nich eksponatami. Wśród nich znajdziemy unikatowe motoryzacyjne perełki.
Porsche Club Poland podczas targów Auto Nostalgia przedstawił przekrój klasycznych modeli aut z palety firmy. Na stosiku pojawiły się egzemplarze z limitowanych serii m.in. 914 Can-Am, 911 (G-Model) Weissach Edition oraz Porsche 911 (996) Millenium. Porsche wyprodukowało w ramach limitacji 911 sztuk tego modelu auta dla uhonorowania nadejścia XXI wieku. Podczas Auto Nostalgii został zaprezentowany egzemplarz o numerze fabrycznym 911/004. Celica Club Poland zorganizował duże, atrakcyjne stoisko, na którym wystawione były wszystkie generacje Toyoty Celiki – od pierwszej do siódmej. Pierwszą generację reprezentowała czarna Celica GT2000, a do wyjątkowo ciekawych egzemplarzy należały również Celiki piątej generacji w wersji cabrio i z nadwoziem coupe oraz sportowe Celiki GT-Four piątej i szóstej generacji. Na tym barwnym tle wyróżniała się pierwsza Celica Supra, zbudowana na bazie Celiki drugiej generacji w wersji liftback, a także cesarska limuzyna Toyota Century. Ten dostojny samochód to główne narzędzie do transportu japońskiego rządu i dworu cesarskiego, w tym samego cesarza Akihito. Celica Club Poland otrzymał nagrodę dziewiątej edycji Auto Nostalgii za najlepsze stoisko klubowe.
Na sąsiednich stoiskach tegorocznych targów wystawiono inną legendę wśród sportowych samochodów – Toyotę Suprę drugiej, trzeciej i czwartej generacji. Targi cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, zarówno indywidualnych fanów motoryzacji, jak i rodzin. Po raz pierwszy na Auto Nostalgii zaprezentowano szeroką gamę amerykańskich krążowników szos. Nie zabrakło także oczywiście samochodów polskiej produkcji z czasów PRL, spośród których wiele zostało wyprodukowanych w tej samej fabryce FSO na Żeraniu, w której murach zorganizowano tę wystawę. Dziesiąta, jubileuszowa Auto Nostalgia już za rok.
Przygotowaliśmy opisy najciekawszych modeli samochodów które można było obejrzeć na tegorocznej edycji Auto Nostalgii. Klikając w wybrane zdjęcie przejdziesz do strony z opisem.
Cadillac Deville z lat 60 tych Mercedes-Benz W113 z lat 60 tych - Pagoda Polski Fiat 518 L Ardita z 1933 roku Ford Model T 1924 rok Essex Super Six 1927 rok Toyota Celica Supra
15 lat sukcesów Toyoty Prius 15 lat temu została zaprezentowana pierwsza generacja Toyoty Prius, której debiutowi towarzyszyło hasło "w samą porę na 21 wiek". Półtorej dekady później, najlepiej sprzedający się samochód hybrydowy ...
Toyota Harrier – krewniak crossoverów Lexusa Nazwa Harrier kojarzy się większości fanów techniki z angielskim samolotem szturmowym, zdolnym do pionowego startu i lądowania. Jest to jednak także nazwa zgrabnego crossovera Toyoty produkowanego na japoński rynek, ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.