Auto rodzinne. Dylemat w wyborze silnika

06 Wrz 2019, 21:58

Witam wszystkich!

Przychodzę do Was po poradę. Moje obecne auto jest na wykończeniu. Mam Peugeot 307 SW 2.0HDI. Dostałem go w prezencie od rodziny. Przez dwa lata(26miesiecy) przejechałem około 28 tyś.( w tym czasie wymienione tarcze przód tył, naprawiona klimatyzacja,rozrząd z pompa wody, regeneracja pompy wysokiego ciśnienia, czujniki paliwa/oleju, wymiana elektro zaworu, teraz zapchany filtr cząsteczek stałych tylko regeneracja zostaje, nie chce tego robić i temu szukam nowszego auta)

Leczy przyszła zmiana na coś większego bo robi się ciasno w tym aucie. Mój budżet to maksymalnie 30 tyś złotych. Auta będę szukać w Poznaniu ( ew obrębie 50/100 km).

I mam jeszcze problem apropo wyboru silnika. Do pracy w jedną stronę mam około 8 km ( droga prosta, bez większych postojów, dystans pokonuje około 12 minut). Czyli na sam dojazd rocznie wychodzi 4 tys kilometrów.

Miesięcznie myślę że robię około tysiąca kilometrów. Są to dojazdy do Poznania na zakupy ( więc czasami jakieś korki wpadają), odwiedziny rodziny itp.

Więc czy warto wybrać diesla czy jednak skłonić się ku benzyny. Sam już mam taki metlik w głowie, że nie wiem co mam robić..


Liczę, że coś mi pomożecie :)! :piwo: :piwo:

Wiem, że jest sporo tematów na forum ale w głównej mierze chodzi mi o doradzenie jaki silnik wybrać .

Skrznia biegów najlepiej manualna bo o automat trzeba bardziej dbać i wolę samemu sobie zmieniać biegi :twisted:

Moje propozycje to
Mk4
C5 ( słyszałem że drogi w naprawach/utrzymaniu w porównaniu do Mk4)
Skoda SuperB (nie wiem jak się ma wszystko)
Opel Insignia - fajny niby ale coś mi nie pasuje w tym
ketosim
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Wrz 2019, 08:46

ketosim napisał(a):Więc czy warto wybrać diesla czy jednak skłonić się ku benzyny. Sam już mam taki metlik w głowie, że nie wiem co mam robić..


Chyba stawiałbym na benzynę. Przebiegów nie robisz dużych a już na przykładzie obecnego auta (fap) widzisz, że nie do końca diesel sprawdza się przy takim użytkowaniu

ketosim napisał(a):Mk4


Spoko. Benzyniak 2.0/145 albo 2.5 (ale tu już koszty wyższe)

ketosim napisał(a):C5 ( słyszałem że drogi w naprawach/utrzymaniu w porównaniu do Mk4)


W sumie jedyną sytuacja, gdzie naprawy będą znacząco droższe to kupno egzemplarza z zaniedbanym/drutowanym zawieszeniem hydro i chęć doprowadzenia go do normalnego stanu. Ogólnie bardzo spoko auto, silnik 2.0/140 (1.6 thp to szrot)

ketosim napisał(a):Skoda SuperB (nie wiem jak się ma wszystko)


Brak wartego polecenia silnika benzynowego

ketosim napisał(a):Opel Insignia - fajny niby ale coś mi nie pasuje w tym


IMO największym plusem tego auta jest design. Jakość wykonania mocno przeciętna jak na klasę auta, prowadzenie również nie zachwyca. Dobór silnika również nie będzie łatwy (a w sumie nie wiem jak to się z budżetem spina). 1.8/140 przy aucie tej wielkości trochę muli, 2.0T to już spoooore koszta, Najlepszą opcją wydaje się być 1.6T ale w tej kasie nie powybrzydzasz.

Możesz zerknąć na Mazdę 6 ale tutaj masz temat korozji, podobnie w Accordzie - obydwa auta są bardzo ok pod względem technicznym. Ciekawym autem będzie też Laguna 2.0/2.0T - ale jest akurat troszkę mniej przestronna niż cała reszta.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Wrz 2019, 12:25

No właśnie też widziałem Laguna 3. Wyczytałem, że dobrze działa z LPG tylko nie wiem która odmiana silnika 2.0 T tylko który 140,170,204 - chyba że każdy pasuje.

Gabarytowo i tak pewnie większy niż obecny 307 SW?


No do C5 też można LPG włożyć z moich poszukiwań.


Ale Mk4 bardzo słabo znosi podobno lpg bo jakieś zawory się szybko zużywają i trzeba je regulować a to droga sprawa.
ketosim
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Wrz 2019, 12:46

W Skodzie Superb warto rozważyć 1,4 125 koni, ale nie wiem jak z kasą, z tym że samo auto przestronne i duże, wygodne, fajna opcja
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Wrz 2019, 13:45

ketosim napisał(a):No właśnie też widziałem Laguna 3. Wyczytałem, że dobrze działa z LPG tylko nie wiem która odmiana silnika 2.0 T tylko który 140,170,204 - chyba że każdy pasuje.


2.0/140 - wolnossący silnik od nissana, przy LPG wymaga troszkę uwagi (czyt. regularny serwis a nie jak coś zacznie się psuć)
2.0T/170 - wersja mocy z automatyczną skrzynią, lpg bez problemów
2.0T/204 - wersja mocy z manualem, lpg bez problemów

ketosim napisał(a):Ale Mk4 bardzo słabo znosi podobno lpg bo jakieś zawory się szybko zużywają i trzeba je regulować a to droga sprawa.


Chodzi o ceramiczne gniazda zaworowe. I nic złego się nie dzieje jeśli pilnuje się odpowiedniego składu mieszanki - czytaj regularnego serwisu. Jeśli zamierzasz jeździć do mechanika kiedy już będzie szarpało/przerywało/odcinało lpg to niestety nie jest auto dla Ciebie (w takim przypadku golf dwa). Regulacja zaworów to kwestia kilku stówek (w zależności ile szklanek trzeba wymienić) co 30-40kkm, taka operacja zamyka się zwykle w 500-600 złotych, przy Twoim użytkowaniu co 2-3 lata
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Wrz 2019, 16:09

A co ile trzeba taki serwis orientacyjnie robić i jakie koszta mogą mnie spotkać?

Nie ukrywam, że zależy mi na ekonomicznym utrzymaniu auta.

Ten 307 w rodzinie od 13 lat i filtr zapchał się dopiero pierwszy raz. A w tym czasie zrobione było 115 z czego ja zrobiłem te 28 tys.
ketosim
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pasy bezpieczeństwa bez tajemnic
    Choć pasy bezpieczeństwa mogłyby się wydawać prostym urządzeniem, w swojej współczesnej formie są skomplikowanym elementem konstrukcyjnym. Nieustanne prace rozwojowe i duże nakłady finansowe producentów, takich ...

16 Wrz 2019, 07:27

Cześć
Wracam do Was z powrotem. Po dluzyszch poszukiwaniach, namyslach stwierdzam, że wybiorę diesla. Zdecydowanie lepsze wyposażenie i rocznik w podobnych pieniądzach znajdę.


Tam więc głównym kandydatem jest Ford Mondeo Mk4 2.0 140/160 km. I tutaj mam do Was pytanie.

Rozumiem, że mniejszych silników nie brać w ogóle pod uwagę?

Jak z skrzynia biegów, osobiście wolę wybrać manualna no ale trochę ogłoszeń jest z automatem - na co zwracać uwagę?

Dziennie do pracy obecnie mam 9km więc myślę że ten diesel się nada na te potrzeby :)?

Myślę że jak będę mieć taki duzy/ekonomiczny wóz to więcej wypadów weekendowych będziemy mieli niż dotychczas oraz jakieś wypady do miasta na jedzenie/zakupy (Poznania)

Mam nadzieję, że idę w dobrym kierunku :)

Czy w Mk4 (2012-2014 bo do 30 tyś idzie znaleźć takie roczniki) przebiegu rzędu 220-300 są duże? Co sprawdzać podczas oględzin aut, czy w każdym warsztacie sprawdza mi jak ma się silni, wtryski i reszta tych rzeczy
( zabiorę na kupno ze sobą AutoDoratce bo uważam, że warto)
ketosim
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Wrz 2019, 11:29

9km i chcesz diesla? Powodzenia
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

16 Wrz 2019, 13:08

Silników wysokoprężnych nie wybiera się dlatego, że są lepiej wyposażone czy nie ma ciekawych benzynówek, ale czy musisz pokonywać długie trasy - w to i z powrotem do innego miasta. 8 km... można przejść nawet piechotą, taki silnik nie ma tutaj w ogóle sensu, bo go szybciej zużyjesz, moim zdaniem jest to kompletnie niewarte lepszego wyposażenia. Gdybyś robił chociaż z 20-30 tys. km. przez cały rok to można, by już myśleć o silniku na olej napędowy. Skup się na benzynie lub benzyna+LPG.

Jeżeli już patrzysz się na automaty to przede wszystkim nie kupować badziewia pokroju multitronic z audi. Jeśli skrzynia szarpie podczas zmiany biegów to również sobie daruj. Automaty to trochę loteria, ale im więcej wiesz tym większa szansa, że kupisz coś dobrego.

Przebiegi 220-300 tys. są różne, jednak nie masz co oczekiwać nówki po takim aucie. Są to trochę duże przebiegi, zwłaszcza w okolicach 300 tys.

Rzeczoznawca samochody/autodoradca to niegłupi pomysł pod warunkiem, że kosztuje jakieś 500 zł.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020