Auto rodzinne - kombi/suv/minivan

28 Cze 2021, 20:00

Cześć. Szukam pojemnego i bezawaryjnego auta, które będzie się cechowało niskim spalaniem. Rocznie robię 15 tys km, w tym raz w miesiącu 600 km autostradą, dojazdy praca-dom 10 km w jedną stronę i drogi krajowe 100 km. Rozważam wszystko benzyne, diesla, lpg i hybryde. Bagażnik minimum 530 litrów, dużo miejsca z tyłu tak by mieściły się dwa foteliki i jedna osoba. Cena do 50 tysięcy max. Prosze o poradę co do wyboru auta. Co do spalania to chciałbym się zmieścić w 7 litrach/100 km (benzyna, diesel) lub 12 l/100km lpg. Rocznik minimum 2011. Poniżej moje typy:

1) Volvo V70 III 2.4 D5 lub 2.0 D4
2) Honda CRV 2.0
3) Mondeo mk 4 1.6 Ecobosot
4) Leon 1.4 TSI (większość aut po 150 tys km, nie wiem czy to nie za dużo na te silniki)
3) Smax I 2.0 TDCI
Panicz
Nowicjusz
 
Posty: 13

28 Cze 2021, 21:57

V70 nawet ok ale przy d5 7 litrów to głaskanie auta raczej poza tym jeżeli rozwazasz automat to odpuścić temat skrzyni 5 i 6 biegowej, jest jakaś 8 biegowa ale nie miałem z nią do czynienia więc się nie wypowiem.
S-max też fajne auto, 7 litrów to taka dolna średnia, automat chodz trwały to dość nie przyjemny w jeździe, lepiej wybrać manual.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Cze 2021, 09:15

Panicz napisał(a):Co do spalania to chciałbym się zmieścić w 7 litrach/100 km (benzyna, diesel)
Tak naprawdę przy w miarę normalnej jeździe do osiągnięcia tylko przez S-MAXa z silnikiem TDCI i ewentualnie Volvo 2.4 D5.
Panicz napisał(a):Rocznie robię 15 tys km, w tym raz w miesiącu 600 km autostradą, dojazdy praca-dom 10 km w jedną stronę i drogi krajowe 100 km.
W większości robisz bardzo krótkie odcinki więc Ja bym tu bardziej skłaniał się w stronę benzyny.

Panicz napisał(a):kombi/suv/minivan
Raczej nadwozie kombi jeżeli chcesz zmieścić się w spalaniu jeżeli chodzi o silniki benzynowe. jak byś chciał diesla koniecznie to warto tu jeszcze rozważyć Opla Zafirę CDTI.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35

30 Cze 2021, 18:46

Który z silników 2.0 TDCI czy 2.4 D5 jest bardziej trwały ? Nigdy nie miałem diesla, przyznam, że nie jestem do silników wysokoprężnych przekonany, dwumasa, wtryski itp. kojarzą mi się z wydatkami, ale naprawdę ciężko kupić vana lub pojemne kombi w benzynie mieszczące się w 7-8 litrach/100km. Chyba, że macie jakieś pomysły ?
Panicz
Nowicjusz
 
Posty: 13

30 Cze 2021, 19:08

Raczej na podobmym poziomie trwałości.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MCA 600 Sport Spider
    MCA 600 Sport Spider to samochód, który powstał na bazie pojazdu seryjnego – polskiego Fiata 126p. Auto, choć powstało w Wielkiej Brytanii, zostało prawdopodobnie zaprojektowane przez Włocha Aurelio Bezziego. ...
    Jak działa układ chłodzenia w samochodzie?
    Układ chłodzenia w samochodzie ma za zadanie utrzymać silnik przy optymalnej temperaturze pracy tak aby zapobiec jego przegrzaniu. Z czego składa się układ chłodzenia w samochodzie? - pompa wody, - termostat - czujnik temperatury ...