Auto ściąga, żaden mechanik nie daje rady

07 Kwi 2013, 18:13

Witam. Znoszenia mnie na prawo. Objechałem już 3 mechaników i żaden nie wiem co jest. Zawieszenie, układ kierowniczy, zbieżność (sprawdzało 3 mechaników), opony, kąty pochylenia kół, ciśnienie w oponach, felgi, amory, sprężyny - idealne. Jedyne co to mam kierownicę krzywo, ale samochód i tak znosi. Co z tym zrobić? Dołączam wydruk ze zbieżności

Zdjęcie
Giacobbe9
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Golf2
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990
  • 12 Kwi 2013, 19:38

    Możesz napisać o jaki samochód dokładnie chodzi? Bo logicznie rzecz biorąc,to chyba o ten w opisie czyli Golf 2,mam rację? W 3 warsztatach nie umieli powiedzieć co jest tego przyczyną,wiec pozostaje Ci moim zdaniem odwiedzić ASO i zobaczysz czy tam dadzą radę. Sam patrząc po opisie i załączniku nie jestem w stanie niczego stwierdzić.
    MotoAutko
    Początkujący
     
    Posty: 181
    Prawo jazdy: 14 03 2002
    Auto: Seat Leon 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    18 Kwi 2013, 15:11

    Przejedź się ze 20 minut. Potem wysiądź i sprawdź czy któraś felga jest bardziej gorąca od reszty. Mogą hamulce ściągać, albo ręczny w bębnie się blokuje po jednej stronie.
    Były może ostatnio robione przeguby? Co znaczy, że kierownica jest krzywo? Jak mogli ustawić Ci geometrie na krzywej kierownicy??? Żadne łożyska raczej nie wchodzą w grę. Czemu ta kierownica jest krzywo?? Samochodzik jest po jakiejś stłuczce??? Nie skupiaj się tylko na przednich kołach, tak samo może za to odpowiadać tył jaki i przód. Wahacze proste? Stabilizator krzywy? Tylko przy stłuczce/dużej dziurze/ogólnie mocnym szarpnięciu mógłby się skrzywić, ale raczej nie byłby powodem znoszenia.

    Pewny jesteś w 10000000% że zawieszenie jest ok?
    Znaczy: wahacze bez luzów i proste, belka tylna prosta, stabilizatory ok I PRZEDE WSZYSTKIM GUMY ZAWIESZENIA (ZWŁASZCZA PODUSZKI BELKI)? Sprawdzenie zawieszenia w dobrym warsztacie kosztuje ok. 30 zł. Powiedz im żeby spojrzeli na belkę i wahacze. (W SUMIE I TAK OD TEGO ZACZNIJ) = Jeżeli tak to sprawdź hamulce, luzy na drążkach i końcówkach, wyprostuj kierownicę i jedź na dobrą geometrie). W takim razie musi być ok.

    Obstawiam że problem leży w:
    Wahaczach / belce / hamulcach (raczej bębnach ale nie koniecznie), gumach zawieszenia (raczej poduszkach belki), bądź nie profesjonalnie robionej geometrii bez ustawienia kierownicy i sprawdzenia luzów... Jak mocno znosi??? Zmienia się coś przy hamowaniu? Czy jak puścisz kierownice to wróci do pozycji:
    Prostej czy skręconej (patrząc na kierownicy)?

    Jeżeli żadna z tych rzeczy nie poskutkuje to możesz w ostateczności zmienić skrzynię biegów, może coś dyferencjał wariuje. Jak nie to albo masz pokrzywioną budę, albo samochód był składany z pięciu.

    Pytanie jeszcze czy wszystko jest dobrze zamontowane? Np.: Amortyzatory / sprężyny czy nie są krzywo wsadzone?

    Zacznij od sprawdzenia tych hamulców tak jak napisałem na górze. Lewa felga nie ma prawa być cieplejsza od prawej i na odwrót. Za to przednie koła mogą być troszkę cieplejsze od tylnych, NIE NA ODWRÓT!!! Jeśli tylne będą cieplejsze to ręczny od razu jakie główny podejrzany. Nie będzie mnie kilka ładnych dni na forum, więc nie miej za złe, że nie pomagam dalej.
    Pozdrawiam i mam nadzieje, że pomogłem :).
    Ostatnio edytowany przez silvo44, 18 Kwi 2013, 15:34, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: poprawiłem styl..
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    20 Kwi 2013, 13:50

    W sumie powyżej masz wszystko dokładnie opisane,proponuję zastosować się do rad,sprawdzić i dać znać jakie są wyniki,efekty testu. Będziemy czekać na Twoją odpowiedź na forum.
    Turbopama
    Początkujący
     
    Posty: 218
    Prawo jazdy: 10 03 1996
    Auto: BMW M3
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Mercedes-Benz A 45 AMG fascynujący samochód kompaktowy
      Po raz pierwszy w historii sportowy oddział Mercedes-Benz prezentuje fascynujący samochód kompaktowy. A 45 AMG to element strategii "AMG Performance 50", stworzonej dla uczczenia 50. urodzin AMG w 2017 roku. Do jego ...
      Już osiem wersji MINI dostępnych z napędem na cztery koła
      Wraz z trafiającym do sprzedaży w marcu nowym modelem MINI Paceman, oferta wersji MINI z napędem na cztery koła powiększy się do ośmiu, łącznie z dwiema wersjami John Cooper Works. Auta MINI od zawsze oferowały kierowcy niezrównaną ...