Auto średnie do 8 tys.

14 Wrz 2014, 18:34

Hejoo, potrzebuję pomocy w wyborze, a może w utwierdzeniu się przy konkretnym modelu auta. Przewiduję dokupić do tego auta instalacje gazową. Chciałbym by łączna cena razem z opłatami nie wyszła drożej niż 8-10 tys. Od auta nie wymagam za dużo, wymagam jedynie małego spalanie i w miarę niezawodności, a w razie czego łatwej i taniej naprawy. Mam parę takich moich typów:

- Clio II 1.2 75KM (bez lpg)
- Corsa C 1.2 75KM (bez lpg)
- Polo III (straszy mnie wyglądem, a podobno wersja po FL jest do bani)
- Golf IV 1.6 101KM
- Astra II(G) 1.4 75KM, 1.6 8/16v ( mój osobisty faworyt :D)

Innym modelom nie mówię nie, punto podoba mi się dopiero od grande punto, więc I i II odpadają raczej. Może być nawet bmw, ale żeby spełniał moje kryteria :).

Z góry dzięki za pomoc.
Yahumat
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 25 08 2014
Auto: Fiesta mk3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

14 Wrz 2014, 19:05

Yahumat napisał(a):- Astra II(G) 1.4 75KM, 1.6 8/16v ( mój osobisty faworyt :D)

1,6 8V jak najbardziej tak ale nie 16,6 16V bo to bierze dużo oleju.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Wrz 2014, 19:32

Jest wogóle W Astrze silnik 1,4-16V z 75 KM..? Raczej ten silnik ma 90KM. Jest ekonomiczny na niskich obrotach ale jak się chce "pojechać' to trzeba wyżej go kręcić a wtedy spalanie wmieście to 10l benzyny. :)
Jeśli miałbym polecić silnik do Astry II,to na pierwszym miejscu byłby silnik 1,6-8 V MPI (wielopunkt) z mocą 85 KM. Ma trwałość prostej osmiozaworówki,ale jest dynamiczniejszy od niej czyli wersji 75KM na jednopuunkcie i jak ona nie łyka oleju. :)
Kolejnym wyborem byłaby zapewne ta 8-zaworówka 1,6-75KM,bo jest niezniszczalna,nie bierze oleju jak 16 V,a koszt założenia instalacji będzie najniższy gdyż sekwencji nie da rady załozyć do wtrysku jednopunktowego jaki jest w tym silniku zastosowany. Tak więc instalacja II generacji to 1500-1700 zł.
Trzecim wyborem byłyby 1,8-16V i 2,0-16V. Dobrze jadą..! :roll:
Z innych aut postawiłbym na Clio z 1,4-16V-95KM ! Oraz baczniejszą uwagę zwróciłbym na zadbanego Citroena Xsarę gdyż jest to auto naprawdę dobre,tanie ,nie korodujące i dobrze jeżdżące na gazie,nieźle wyposażone i naprawdę można coś sensownego znaleźć na rynku aut używanych za rozsądne pieniądze. :ok:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Wrz 2014, 20:09

A ogólnie ta astra 2 1.6 75 km byłaby tania na gazie gdzie ja jeżdżę tak z 90-95% w mieście czy lepiej jednak wziąć coś małego i nie przejmować się gazem? Na te chwilę robię średnio 25km dziennie 5x w tygodniu. Powiem szczerze, że do Astry mam po prostu pewien sentyment, fakt że dużo większy do jedynki, ale jednak o dwójce zawsze mi się marzyło :ok:
Yahumat
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 25 08 2014
Auto: Fiesta mk3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

14 Wrz 2014, 21:03

A ogólnie do tej astry jakie jeszcze silniki byłyby w miarę tanie jak na samą jazdę po mieście, bo mało kto sprzedaje 1.6 8v :c
Yahumat
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 25 08 2014
Auto: Fiesta mk3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

15 Wrz 2014, 00:49

Najwięcej masz 1,6-16v i jak akurat się trafi zdrowy,to nie powinien być kłopotliwy. Po 2000 roku były lekkie kłopoty z osprzętem tego silnika. Generalnie wszystkie silniki w tym modelu oprócz 1,2 warto brac pod uwagę. najważniejszy stan. pamiętaj ,że najlepszy 1,6-85KM !!! :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Jak producenci kamuflują swoje prototypowe modele?
    Na kultowym Goodwood Festival of Speed po raz pierwszy w warunkach drogowych Toyota pokazała nową Suprę. Ale sportowego coupé nie mogliśmy podziwiać w całej okazałości, bowiem jego nadwozie zostało pokryte skutecznym ...

15 Wrz 2014, 06:24

1.6 16V miał wade konstrukcyjną w postaci wzmożonego apetytu na olej.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

16 Wrz 2014, 17:43

A co sądzicie jeszcze o tych pozostałych autkach, które wymieniłem :) ?
Yahumat
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 25 08 2014
Auto: Fiesta mk3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

16 Wrz 2014, 19:58

Polo III fl do bani? Pod jakim względem?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

16 Wrz 2014, 20:10

Znaczy odniosłem takie wrażenie czytając testy n.t polo IV i III, gdzie często nadmieniają, że polo III od liftingu już przestało być tak trwałe i mało awaryjne, więc na podstawie tego tak napisałem ;).
Yahumat
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 25 08 2014
Auto: Fiesta mk3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

16 Wrz 2014, 20:14

Jak trafisz na zadbanego to pojeżdzisz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

16 Wrz 2014, 20:53

A z tych wymienionych przeze mnie, jeżeli każdy byłby w idealnym stanie, który wypadłbym najlepiej (małe spalanie i mało awaryjny (głównie jazda w mieście)) ?
Yahumat
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 25 08 2014
Auto: Fiesta mk3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

17 Wrz 2014, 08:20

Takie pytanie jest retorycznym... To loteria..? Każdy zadbany pojeździ i z każdego auta zadbanego powinieneś być zadowolony! :)
Co do ekonomii ,to wracając do początku tematu i aut które wymieniłeś najmniej spaliłoby Clio 1,2.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Wrz 2014, 17:45

A może jakiś Civic, Rover 25/45 1.4?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

17 Wrz 2014, 19:08

A co byście jeszcze powiedzieli o Polo III po liftingu z silnikiem 1.4 60KM oraz 1.4 75KM, spełniło by wymagania małego spalania w mieście i małej awaryjności?
Ogólnie civic i rover średnio mi z wyglądu się podobają, a w przypadku rovera dochodzi to, że mało kto chce sprzedać w mojej okolicy :c. Rover 45 jest już jak dla mnie za dużym autem jednak.
Yahumat
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 25 08 2014
Auto: Fiesta mk3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback