Jest wogóle W Astrze silnik 1,4-16V z 75 KM..? Raczej ten silnik ma 90KM. Jest ekonomiczny na niskich obrotach ale jak się chce "pojechać' to trzeba wyżej go kręcić a wtedy spalanie wmieście to 10l benzyny.
Jeśli miałbym polecić silnik do Astry II,to na pierwszym miejscu byłby silnik 1,6-8 V MPI (wielopunkt) z mocą 85 KM. Ma trwałość prostej osmiozaworówki,ale jest dynamiczniejszy od niej czyli wersji 75KM na jednopuunkcie i jak ona nie łyka oleju.
Kolejnym wyborem byłaby zapewne ta 8-zaworówka 1,6-75KM,bo jest niezniszczalna,nie bierze oleju jak 16 V,a koszt założenia instalacji będzie najniższy gdyż sekwencji nie da rady załozyć do wtrysku jednopunktowego jaki jest w tym silniku zastosowany. Tak więc instalacja II generacji to 1500-1700 zł.
Trzecim wyborem byłyby 1,8-16V i 2,0-16V. Dobrze jadą..!
Z innych aut postawiłbym na Clio z 1,4-16V-95KM ! Oraz baczniejszą uwagę zwróciłbym na zadbanego Citroena Xsarę gdyż jest to auto naprawdę dobre,tanie ,nie korodujące i dobrze jeżdżące na gazie,nieźle wyposażone i naprawdę można coś sensownego znaleźć na rynku aut używanych za rozsądne pieniądze.
![OK :ok:]()