Auto w cenie 12000-13500 zł. Grande Punto vs. Ibiza... albo?

26 Sie 2018, 23:05

Dzień dobry
Byłbym wdzięczny za garść wskazówek, gdyż jestem laikiem ws. samochodowych, tj. prowadzę, ale samodzielnie nie naprawiam + auta nie są moim hobby.
Podchodzę do sprawy wyłącznie użytkowo a to oznacza, że szukam samochodu głównie do dojazdów do pracy i poruszania się wokół mojego miejsca zamieszkania (+ czasami wypad do rodziny, znajomych - 200 km, rzadziej dalsze odległości). Nie zależy mi na bajerach, ścigać też się nie zamierzam. Paliwo: benzyna lub benzyna + LPG (diesel odpada). Co do LPG - raczej nie będę zakładał nowej instalacji, więc kwestia do przemyślenia, czy w tej cenie można kupić auto z jeszcze solidnie działającą instalacją czy raczej sobie darować i pozostać przy benzynie (inna sprawa, że jak już jest LPG to i więcej się jeździ). Ważne - liczba drzwi, tj. 4-5 (mam już dość aut, w których trzeba wysiąść, żeby wypuścić pasażera z tylnego siedzenia). Szukam auta taniego w eksploatacji, które mogę bez problemu naprawić w każdym warsztacie. Ważne - akurat na tym punkcie mam fioła - bez śladów korozji, wgnieceń itp. Auta bez dzwona w życiorysie. Rocznik 2008-2009. Auto większe niż Seicento, Yaris itp. Poszperałem w sieci i wyszło mi, że najwięcej ofert dotyczy dwóch marek: Fiat Grande Punto i Seat Ibiza - silniki 1.4. Co do Seata - mam obawy, że może to być auto, które nieźle dostało w kość od młodego użytkownika. :naughty: Do Fiata przekonują mnie niskie koszty części zamiennych i dość dobre opinie użytkowników, którzy nie szukają gadżetu na 4 kółkach. Również sylwetka Fiata wydaje mi się zgrabniejsza. Pytanie: czy w tej cenie są to raczej egzemplarze (Punto/Ibiza), które wkrótce mogą sprawiać duże kłopoty i czy w tej cenie decydować się na auto z LPG? :unsure: A może polecicie inną markę (Clio - odpada)?
Co sądzicie o tych egzemplarzach Grande Punto?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Dzięki za komentarze :ok:
Mekota
Nowicjusz

30 Sie 2018, 20:20