REKLAMA
Witam wszystkich!
Powoli przymierzam się do zakupu auta, budżet jak w temacie od 30 do 40 tys. zł.
Interesują mnie auta z segmentu D-E.
Zależy mi na dobrych osiągach, a dla mnie dobre oscylowałyby w granicach 7.5s do setki lub mniej.
Rocznie robię około 24-28 tys. km (praktycznie 90% drogi krajowe, po mieście sporadycznie, jakieś zakupy itp.)
Prześledziłem praktycznie wszystkie auta segmentu D i E, nawet C (focus ST).
Tak na prawdę z interesujących aut pozostało BMW E90, BMW E60 oraz Ford Mondeo MK4.
Tak na szybko, dlaczego nie inne auta:
1. Audi A6C6 - ładny design, komfortowe itp. itd, ale kompletnie żadnego silnika pod moje kryteria (2.4 za słaby, 3.2 osiągi fajne, ale kiepsko z montażem LPG, a trochę km jeżdżę, a silnik nie mały. 4.2 wiadomo fajnie, ale nie ten budżet i praktycznie ich nie ma. Z diesli wchodziłoby w grę 2.7 i 3.0, ale boję się kosztów serwisu, a wolę zaoszczędzone pieniądze wydać na coś innego, albo odkładać dalej).
2. Mercedes - podobają mi się jedynie W211, C219 i W203. (W211 najbardziej preferowałbym wersję E280 w benzynie, jednak mało ich.., C219 nie ten budżet, a W203 już licho co zostało z silnikiem C280)
3. Lexus IS II i GS III (IS2 pewnie zmieściłbym się w budżecie, jednak w kolejnym aucie, chciałbym mieć solidne osiągi, a to auto mimo 208km i 250Nm nie jedzie tak, jakbym tego oczekiwał. GSIII raczej wersja 300, wszystko fajnie, ładny w środku i wewnątrz, solidny, koszty nie tak wysokie jak na segment, ale też bardzo ich mało i raczej musiałbym się liczyć z budżetem w okolicach 45 tys., za auto z 2005 roku.. - wiem, rocznikiem się nie jeździ, ale zawsze..
4. Jaguar S type 4.2 - jakiś cas temu przez długi okres na niego chorowałem, ale po prostu znudził mi się, a nawet nim nie jechałem. X type odpada.
5. Wszystkie VW (wyjątek Passat CC), Ople, Skody, Saaby, Seaty, Lancie, Fiaty itp. odpadają. Nie dlatego, że znaczek nie taki, ale moim zdaniem kiepsko wyglądają, przeciętne w środku, nie mają tego czegoś, abym specjalnie sprzedawał swoje obecne auto, aby przesiąść się do nich.
6. Peugeoty, Hondy, Mazdy i Toyoty również odpadają, niektóre ładne, ale nic mnie nie przekonuje.
7. Citroen C5 III - Wizualnie bardzo mi się podoba, teoretycznie silniki HDi są polecane, preferowałbym ten najmocniejszy, bo auto ciężkie, ale też nie do końca mnie przekonuje zakup - trochę słyszałem przypadków.
8. Passat CC - benzyny raczej odpadają, nie przemawia za mną TSI, TFSI itd. poza tym przy większym silniku jednak musiałbym mieć LPG, a z dieslami to jak, jak w w/w Audi.
9. Volvo S80 II - raczej dużo ponad budżet.
10. AR 159 - 1.75 benzyna jestem neutralny, z kolei diesle jedynie te najmocniejsze wchodziłyby w grę, ponieważ auto dość ciężkie i osiągami nie zachwyca. Przy ewentualnym kupnie bałbym się, że na przestrzeni kolejnych 2-4 lat, ceny tego auta drastycznie by spadły, a nie ukrywam, że wartość auta przy sprzedaży była by jakąś konkretną bazą do kupna kolejnego.
11. Laguna 3 - wiem, że solidne, cena do jakości bardzo dobra, jednak nie ma tego czegoś co mnie przyciąga.
I teraz po krótce dlaczego E90, E60 lub Mondeo.
E90 i E60 bardzo mi się podoba, ciekawe wyposażenie, jakość, prowadzenie, akceptowalna cena, jako jedni z nielicznych jeszcze robią silniki, których można się nie bać. Preferowałbym bardziej E90, powinno być ciut tańsze w utrzymaniu, a jest to dla mnie istotne, ponieważ aktualnie nie jeżdżę autem ani premium ani z napędem RWD, więc chciałbym dopiero się wprowadzić w taki segment itd. Tutaj raczej celowałbym w silniki 325i 218km/250 Nm lub 330i 258km/300Nm (jeśli budżet wystarczy), natomiast E60 raczej 325i 218 km i 330i 231 km.
Ford mondeo Mk4 - (preferuję 2.5T lub ewentualnie 2.2TDCi 200km) tak na prawdę byłby u mnie na 1 miejscu, jednak trochę odrzucają mnie częste narzekania właścicieli na trzeszczące elementy kokpitu. Jestem na tym punkcie wyczulony i nie chciałbym po przesiadce mieć z tym do czynienia.. Poza tym auto bardzo ciekawe.
Mam do Was pytanie, co sądzicie o wyborach, który byście polecili, a może jakieś alternatywy? Chciałbym aby kolejny samochód był przede wszystkim dobrze wyciszony (od szumów wiatru, sama praca silnika na obrotach mi nie przeszkadza), dobra jakość materiałów wewnątrz, albo chociaż ich montaż, aby nie trzeszczało, osiągi, trwałe jednostki i przyzwoity serwis, nie oczyszczający portfela w zastraszającym tempie.
Pozdrawiam!