Auto z lat 90 do remontu

08 Lip 2014, 14:38

Tak poza konkursem, 13 tys, to w sumie mało na remont klasyka.
Dobra blacharka 8-16
Lakiernik 4-8
Remont silnika 2-10
do tego zawieszenie, hamulce, renowacja wnetrza, części, detale, felgi.

Odbudowa malucha potrafi zjeść 20 000 PLN :D
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

09 Lip 2014, 07:16

Duże Fiaty czy Polonezy będą tanieć? No nie wydaje mi sie,patrząc na oferty stwierdzam fakt iż stan nieważny ale 5000zł minimum musi być..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

09 Lip 2014, 08:38

Barol napisał(a):Duże Fiaty czy Polonezy będą tanieć? No nie wydaje mi sie,patrząc na oferty stwierdzam fakt iż stan nieważny ale 5000zł minimum musi być..


Moim zdaniem (podkreślam moim) produkty późnego PRL osiągnęły swój szczyt cenowy, a także szczyt mody na nie, moda zacznie słabnąć, ceny zaczną się normować, w efekcie spadać :D

Rok temu mój dobry znajomy kupił od pierwszego właściciela Poloneza Borewicza, rocznik 1979, stan bliski ideału (Niemiecka 2-ka), cena 3000 PLN.
Także ceny allegrowe to jedno, a prawdziwy rynek, to drugie :idea: :wink:
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

09 Lip 2014, 08:49

Tak tak tylko teraz mam na myśli sprzedających którzy za byle złom potrafią wołać czasami tyle kasy za ile można kupić dobry egzemplarz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

09 Lip 2014, 12:28

Siedze od dawna w temacie klasyków, youngtimerów z tego względu, że gardzę współczesną, tandetną i plastikową motoryzacją.
Może będę trochę stronniczy bo e30 uważam za cud motoryzacji ale właśnie ten samochód polece, dla osoby z niezbyt zasobnym budżetem. Niżej napiszę dlaczego e30 a nie coś innego w tym budżecie ;)
Polską motoryzację odrzucił bym na przedbiegach... Z tego względu, że Polacy NIGDY nie wyprodukowali udanego samochodu. Użytkowanie poldka czy dużego fiata na co dzień jest upierdliwe. Są to relikty przeszłości w jak najbardziej negatywnym tego słowa znaczeniu. Nie twierdze, że odpicowany fiat 125 nie ma uroku bo zapewne ma... ale apetyt rośnie w miarę jedzenia... a konkretne przeróbki tego samochodu to ciągła droga pod górkę... i i tak nie będzie dobrze.
Co do audi 80... niby powoli zaczyna uchodzić za klasyka. Niewątpliwie trwały, porządny ale klimatu w nim brak, dobrych silników dających radość z jazdy również nie uświadczysz a i wygląd takiej 80 jeszcze nie jest jakiś super retro. Na dodatek ceny 80 wcale nie idą do góry, nawet zadbane wersje coupe nadal schodzą za śmieszne pieniądze.
Co do audi V8, jest ich mało, zadbane są drogie. Niestety zadbanych prawie nie ma a jak przyjdzie do remontu to niestety końca nie widać. Części zaczyna brakować, silniki drogie w naprawie a nadwyżka elektroniki w tak starych samochodach utrudnia sprawę.
Teraz przejdę do BMW... :mrgreen:

Najlepszy wybor e30 :D
Mimo lat dostępność części bezproblemowa. Elementy blacharskie, nowe nadal nie drogie. Bez problemu kupisz błotnik, próg itd. A i z używanymi częściami blacharskimi takimi jak kawałki podłogi, ćwiartki itp nie ma najmniejszego problemu. Jak chodzi o podzespoły mechaniczne też jest super bo części tanie i ogólnodostępne. Niewesoło zacznie się robić gdy rozpocznie się poszukiwania rarytasów... takich jak oryginalne halogeny, lampy black hella, skórzane fotele sportsitze czy oryginalna kierownica m tech 2 a nawet i 1. Ceny takich rarytasów są juz kosmiczne i drożeją z miesiąca na miesiąc.
E30 nawet w wersji ,,cywilnej" potrafi dostarczyć mega radochę z jazdy przy jednoczesnym prawdziwym retro stylu. Jazda na co dzień nie jest upierdliwa choć wygodą e30 ustępuję trochę nowszym samochodom.
W Twoim budżecie skupił bym się na jakiejś wąskiej lampie z silnikiem 1.8 a nadwyżkę budżetową przeznaczył bym na remont blacharski. Prawda jest taka, że 99% e30, które remontu jeszcze nie przechodziły wymagają go w mniejszym lub większym stopniu. Obraz zniszczeń przeważnie ukazuje się po wymontowaniu wykładziny z kabiny, po odkręceniu plastikowych zakoli, po zdarciu drucianą szczotą wielu warstw bitexu i innych smolideł :mrgreen:
Jak porządnie zrobisz blachę a samochód zachowasz w oryginale to będzie drożał z miesiąca na miesiąc, już teraz zadbane egzemplarze są bardzo drogie i nic nie zapowiada, żeby tendencja wzrostowa się nie utrzymała. Jak w międzyczasie wpadnie jakaś większa kasa to zawsze można pomyśleć o jakimś porządnym swapie tylko w egzemplarzach zachowanych w oryginale trochę szkoda swapować. Na pewno radość po swapie na jakieś R6 będzie ogromna.
Miałem wiele e30, przechodziłem też kapitalny remont blacharski mojego cacka i wiem jedno, koszty takiej zabawy prawie zawsze są 2x większe niz początkowo się zakłada. Ale warto zainwestować raz a później cieszyć się prawie niezniszczalnym samochodem...

Jak byś był zainteresowany to mogę załatwić e30 1.6 1990r sedan przywieziona z niemiec w stanie blacharskim perfekcyjnym bez nawet grama rdzy, pod spodem oryginalna konserwacja. Wizualnie zupełnie jak nowy, w środku jak nowy dosłownie jak z salonu. Przebieg samochodu to 28tys. km potwierdzony książką serwisową. Żeby nie było tak kolorowo to silnik wymaga wymiany, właściciel rozwalił miskę a silnik zatarł. Samochód od 9 lat stał w garażu nie ruszany w takim stanie. Cena może wydwać się wygórowana bo 12 tys. zł ale druga e30 w takim stanie w PL nie istnieje. Realnie sprawne m40 kupisz za 500-600zł i będzie ok ale dla pewności dobrze jest zrobić głowicę tj. wymienić wałek, dźwigienki popychacze itp. po czym można przejeździć bezproblemowo dobre 250tys. km. Koszt silnika + robocizna to jakies 1200zł + ewentualna wymiana wałka itp jakieś 800-900zł według uznania.
Ostatnio edytowany przez kirin88, 09 Lip 2014, 12:46, edytowano w sumie 1 raz
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

09 Lip 2014, 12:43

W 100% zgadzam się z KIRIN. Jak coś co już za życia i za młodu było śmietnikiem nagle ma zostać klasykiem? Choćby taki maluch. Zakała polskiej motoryzacji, wstyd dla narodu. g...o w technologii i technice lat 30' produkowane do 2000 roku, to ma być klasyk? Jak tylko ostatni weteran komunistycznych szos odłoży ze starości swoje prawo jazdy do szuflady to pamięć o nim zaginie, a wartość jakakolwiek zniknie. Uwierzcie, ale tym naprawdę kiedyś się jeździło ZA KARĘ, za to, że było się Polakiem, ludzie chcą zapomnieć o tym przykrym okresie. Świadczy o tym fakt, że maluch wyparował z polskich dróg praktycznie z roku na rok...

Niestety niewiele lepiej jest z dużym fiatem, polonezem i innymi wyrobami samochodopodobnymi.

Ps. Kirin - bocianem można jeździć, pod warunkiem, że się leje full syntetyk. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nieuważny pieszy i zasada ograniczonego zaufania
    Podobnie jak kierowcy piszący SMS-y i rozmawiający przez telefon w trakcie jazdy narażają się na utratę kontroli nad pojazdem, także i piesi rozproszeni przez rozmowę czy zabawę gadżetami narażają siebie i innych na niebezpieczeństwo. ...

09 Lip 2014, 20:01

No ja wam powiem że u mnie w mieście ostatnio jest wysyp maluchów :shock:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

11 Lip 2014, 14:33

@KIRIN:
te e30 są pięknymi samochodami, masz może zdjęcia tego autka na sprzedaż?
Barvik
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 20 03 2009
Auto: seat arosa
Silnik: 1.7SDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Lip 2014, 12:25

WITAM
aktualnie poszukuje samochodu wlasnie z z poczatku nasze demokracji:P
podlacze sie wiec do watku i z gory mowie jestem osoba dopiero nabywajaca wiedze :) wiec poruszam sie po wszelkiego rodzaju forach i pytam:)
znalazlem dwa ciekawe wg.mnie auta prosze o porade kogos kto moze mi powiedziec co o tym sadzi:) oczekuje obiektywnego zdania kogos kto z podobnymi autami maill do czynienia i wiec ile moze mnie kostowac odreanimowanie tych egzeplazy :) z gory dziekuje a oto te dwa autka:)

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]
fish6666
Początkujący
 
Posty: 86
Prawo jazdy: 26 05 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: nie mam

26 Lip 2014, 15:34

BMW, ujeżdżane,łatane.. Za 5k cięzko teraz kupić e30 1.6 do poprawek.
Audi "W tej konfiguracji tylko 55 sztuk" W takim razie zapytaj czy jeszcze nie powinno być jedynki przed 6.5k..
Tanie szroty które cięzko będzie uratować i tylko budżet będzie topniał.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

26 Lip 2014, 16:00

wiec moze zna ktos jakies godne polecenia autka ktore mozna uratowac?? budzet raczej nie ma jakiej konkretnej kwoty to tez nie mowie ze auto w ciagu miesiaca czy 2 ma jezdzic i wygladac jak salonowe:)
mam na to cala zime i z tego mniejwiecej szukam czegos do odbudowy co moglo by mnie cieszyc w przyszlym roku:)
licze na wasza pomoc lub ewentualnie na podpowiedz ktory model wybrac:) i jakiego szykac;)
fish6666
Początkujący
 
Posty: 86
Prawo jazdy: 26 05 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: nie mam

26 Lip 2014, 16:24

Dobre do odrestaurowania będzie E30, Sierra, Audi 80 B2, Golf Mk1, Scirocco.
Z aut mniej popularnych to może Fiat 132, Ford Capri, Opel Monza.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

26 Lip 2014, 16:31

bardzo ciekawe propozycje:)
a mieli byscie jakies konkretne egzemplarze dla przykladu??:)

jest jeszcze jeden aspekt o ktory chcialbym zapytac, mianowicie rozwazam zakup takiego autka w 2 celach:)
- albo odremontowac i jezdzic na codzien jako normlany srogek lokomocji
- albo jako weekendowy i odswietny woz:)
bo jezeli mam nim na codzien smigac to zapewne musi byc ekonomiczny:) nie naleze do tych szczesliwcow ktorzy trafili ostatni szostke w lotto:P
fish6666
Początkujący
 
Posty: 86
Prawo jazdy: 26 05 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: nie mam

26 Lip 2014, 16:40

Na codzień możesz jeździć spokojnie E30, Sierrą i Audi 80 B2. Pozostałe to raczej weekendowe.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

26 Lip 2014, 16:44

to teraz jeszcze powiedz z jakim silnikiem polecasz te auta i w jakiej wersji nadwoziowej?:)
i mniejwiecej jaka jest cena przyzwoitego egzemplarza??:)
fish6666
Początkujący
 
Posty: 86
Prawo jazdy: 26 05 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: nie mam