Auto z lpg do 6 tys

27 Paź 2019, 14:31

Pionek napisał(a):Tak, jasne, nic nie trzyma w zawiasie i diagnosta da Ci przeciątkę...chyba jakiś umolny albo na wsi

Chłopie jedź na skp (jestem tam kilka razy w miesiącu) i zobacz jak wygląda sprawdzanie zawiasu i jak to się ma do stanu rzeczywistego.
Zdarzały się przypadki że ktoś nie dostawał przeglądu z powodu zawieszenia ale to już był skrajnie rozlazłe auta gdzie i tak za 2k to nic byś nie zrobił bo np. tłoczywo amora wyszło obudową.
Miałem ostatnio lexa rx-a 320k.km. po utopieniu, amory wylały ale wł.temat ogarnął myjką ciśnieniową diagnosta cmukał na luz jednej tulei a na amory nie zwrócił uwagi a po wszystkim podbił Panu przegląd.
Jak się przejechałem autem to byłem w ciężkim szoku że dojechał na skp.
Naprawa zawiasu, amory, łożyska, półoś zamknęła się w 8k.a na skp wyszła tylko tuleja no i "kiepskie" amory.
To tyle z skp .

fcgetin napisał(a):Problem w tym że żadne inne wahacze oprócz lema i rts nie przejadą więcej niż 10 tys km. A takie trochę kosztują.

No widzisz teoretycy nie potrafią tego pojąć... a jeszcze trzeba pamiętać o robociźnie i tym że często jak się ruszy jedno to trzeba zrobić drugie.

Ogólnie :

Jak ktoś nie ma kasy na auto to kupuje jak najbardziej proste z możliwych rozwiązań a nie liczy na to że ktoś w chrupersie za 6k z lpg zrobi serwis za 2k. Tym bardziej że miłośnik vaga może skorzystać z octavki która nie ma prestigu ale jest tania i prosta w obsłudze.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

27 Paź 2019, 14:37

szybki napisał(a):a jeszcze trzeba pamiętać o robociźnie i tym że często jak się ruszy jedno to trzeba zrobić drugie.


90% wahaczy w takich 20letnich autach jest odkręcana ale za pomocą palnika :lol:
Przynajmniej ja tak zwykle trafiam i nie kosztuje to 30-50 zł za wahacz
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193
0

27 Paź 2019, 14:41

fcgetin napisał(a):Problem w tym że żadne inne wahacze oprócz lema i rts nie przejadą więcej niż 10 tys km. A takie trochę kosztują.

No tak akumulator inny niż fabryczny nie wytrzyma 10 lat
tarcze i klocki inne niż ATE pylą szybko się cierają itd
Opona inna niż Yokohama, Continental szybko kruszeje i pęka itd..

serio?? Mowa jest o aucie za 6k a nie 26 :roll:

U siebie w robocie mam kolesia który do Astry J CDTI wsadził chłodnicę NTY za 300 zamiast za 1000 zł oryginał
a co tu mówić o Passacie, Febi Bilstein wkładasz i do widzenia, płacisz 800 a nie 1500

No ale cóż zebrali się hejterzy Vaga, co martwią się o 1,5k wkładu w Passata gdy w Mondeo, Accorda, Volvo S60 wkład będzie 2x większy.

Aha i jeszcze jedno ogniska korozji to też do ASO? bo błotnik tylko oryginał bo zamiennik się wygina? a malowanie poza ASO to ryzyko bo farba będzie odchodzić? :D
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

27 Paź 2019, 14:45

Pionek napisał(a):Febi Bilstein wkładasz i do widzenia, płacisz 800 a nie 1500


A za rok wkładasz kolejne :lol:
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193
0

27 Paź 2019, 14:46

Mondeo jest takie drogie w naprawach?
Kolega ma mondeo mk3 i mówi że części nie są drogie i jest prosty w naprawie
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58
0

27 Paź 2019, 14:48

fcgetin napisał(a):A za rok wkładasz kolejne

Jasne a Lemforder 30 lat służy.

Tak swoją drogą Febi Bilstein daje 2 lata gwarancji także tego...
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

27 Paź 2019, 14:50

Mondeo miały problem z klapkami w kolektorze. Ale są bardzo trwałe jeśli chodzi o zawieszenie. Taka np. Vectra C ma zawieszenie aluminiowe wahacze gdzie nie wymienisz sworznia i musisz cały wahacz, zapiekają się śruby od regulacji geometrii itd. Każde auta ma jakieś swoje bolączki.
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 136
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
0

27 Paź 2019, 14:50

Pionek napisał(a):Jasne a Lemforder 30 lat służy.


Nie, ale 100tys zrobi bez problemu. Podobnie rts. Nic innego się nie nadaje na dłużsżą mete i sprawdzałem to na conajmniej 30 vagach.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193
0

27 Paź 2019, 14:51

fcgetin napisał(a):30 vagach.

Myślałem że w 100? :)

a Febi starczy na 50 tys km i po co ta głupia dyskusja?

Szkoda że 90% gości w A3, Golfa. Octaviach ma z tyłu na belce tulejki Ruville albo jakieś Dayco, z przodu Febi i jakoś to wszystko jeździ.
Ostatnio edytowany przez Pionek, 27 Paź 2019, 14:53, edytowano w sumie 1 raz
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

27 Paź 2019, 14:53

Pionek napisał(a):a Febi starczy na 50 tys km


chyba w Twoich snach

A głupawą dyskusję Ty zaczałeś. Zresztą jak zwykle. I na dodatek wymądrzaniem się o przeglądach, które już 3 osoby wyśmiało.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193
0

27 Paź 2019, 14:59

Nuclear napisał(a):Mondeo jest takie drogie w naprawach?
Kolega ma mondeo mk3 i mówi że części nie są drogie i jest prosty w naprawie


To są 15/20-letnie auta podobnej klasy, w większości części do wszystkiego co nie jest jakimś egzotykiem kosztują podobnie (no bo różnica 50 plnów na amortyzatorze, który wymieniasz raz na kilka lat to w sumie nic). Problem w tym, że czasami zdarzają się kwiatki w postaci wielowahaczowego, aluminiowego zawieszenia w passacie/a4/a6, które po tych kilkunastu latach kosztuje niewspółmiernie dużo do wartości auta. Niestety niektórzy nie potrafią tego pojąć ale nie ma się co dziwić bo w innych tematach piszą o 15-20 letnich autach, które za 12k można kupić w stanie idealnym :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

27 Paź 2019, 15:01

fcgetin napisał(a):A głupawą dyskusję Ty zaczałeś. Zresztą jak zwykle. I na dodatek wymądrzaniem się o przeglądach, które już 3 osoby wyśmiało.


Tylko zapomniałeś dodać że 1 - osoba to taka która ma 5 konto za zbanowanie i pisanie bdzur o VAG-u, a pozostałe 2 wciąż jadą po VAG-u bo zazdroszczą i wciąż hejtują markę to trudno się czegoś kontruktywnego spodziewać :roll:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

27 Paź 2019, 15:05

Pionek napisał(a):pisanie bdzur o VAG-u


Bzdury to akurat Ty piszesz.

Pionek napisał(a):bo zazdroszczą


Czego? Starego vaga?
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193
0

27 Paź 2019, 15:10

fcgetin napisał(a):90% wahaczy w takich 20letnich autach jest odkręcana ale za pomocą palnika :lol:
Przynajmniej ja tak zwykle trafiam i nie kosztuje to 30-50 zł za wahacz

Ostatni mój znajomy w ramach taniości kupił a6c5 i na wstępie poleciały przednie górne wahacze ... jak zobaczył procedure ich wymiany to nogą się przeżegnał :mrgreen:
Pionek napisał(a): Febi Bilstein wkładasz i do widzenia,

Dobry żart... :mrgreen:
Jak bym używał febiego to nic bym nie robił tylko siedział na reklamacjach które wbrew pozorom nie są takie proste. Na tą chwile Febiego używam tylko na specjalne życzenie klienta i na jego odpowiedzialność czyli 0 gwarancji. Rekordziści na Febi wracali po 2tyg.jazdy. Chociaż jest jeszcze jeden gorszy syf. :naughty:
Pionek napisał(a):No tak akumulator inny niż fabryczny nie wytrzyma 10 lat

Wytrzyma.
Pionek napisał(a):tarcze i klocki inne niż ATE pylą szybko się cierają itd

Mogą być ABE są proste i tyle dobrego. Pozytyw jest taki że jak masz kibla który się nie rozpędza to chwilę pojeżdżą ale już przy 1,8t i awaryjnym hamowniu autostradowym powiedz papa. Nawet szpeniu od toczenia śmieje się z tych tanich syfków no ale on tez się nie zna :ok:
Pionek napisał(a):No ale cóż zebrali się hejterzy Vaga, co martwią się o 1,5k wkładu w Passata gdy w Mondeo, Accorda, Volvo S60 wkład będzie 2x większy.

Aha i jeszcze jedno ogniska korozji to też do ASO? bo błotnik tylko oryginał bo zamiennik się wygina? a malowanie poza ASO to ryzyko bo farba będzie odchodzić?

Pionuś czy ośmieszanie się jest Twoim mottem życiowym :?: :?:

Chłopie i po co Ty chrzanisz o hejterstwie vaga jak po prostu trzeba być realistą. Ja zarabiam na tym ze laik słucha się takich fanbojów miało być tanio a nie jest.

Co do wkładu to tu masz bardzo mylne pojęcie bo na tą chwilę marki które wymieniłeś nie są wiodące w kosztach napraw .

Pionek napisał(a):Tylko zapomniałeś dodać że 1 - osoba to taka która ma 5 konto za zbanowanie i pisanie bdzur o VAG-u, a pozostałe 2 wciąż jadą po VAG-u bo zazdroszczą i wciąż hejtują markę to trudno się czegoś kontruktywnego spodziewać

Ale powiedz mi gdzie nie masz konkretów w moich wypowiedziach???
Co mam Ci napisać ??? Zamawiam gratów w ciągu miesiąca za więcej niż jest warte Twoje auto z tego większość do marek popularnych z DE/FR itp. więc o jakie Ci konkrety chodzi???

Powtórzę Ci:

Mam w poważaniu vw jak coś jest ok.to jest ok. jak nie ok to nie ok. Nie przypisuje tej marce cech których nigdy nie miała... i to jest podstawa.

fcgetin napisał(a):Czego? Starego vaga?

Zazdrość łał... już zazdroszczę Pionkowi jego 1,4turbo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

27 Paź 2019, 16:15

@Nuclear

Nie, Mondeo Mk3 nie jest takie drogie i jeśli chodzi o tańszego sedana to poleciłbym go wraz z Toledo. Pionek to jakiś fanboy VW, naprawa części za 2 tys. przy sprzedaży 6 tys. chyba na głowę za przeproszeniem upadł.

To pewnie ten z typów " ale 2.0 TDI nie jest taki zły, owszem awarie się zdarzają, ale każdy model ma swoje bolączki" i potem złość oraz straty w portfelu, a w zasadzie to na koncie.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020
0