Jako posiadać golfa IV z 1.9 tdi 90 konnym postanowiłem trochę się wypowiedzieć.
mike1735:
Szukaj 90KM, bo nie ma żadnych wynalazków typu dwumas, pompowtryski, VTG.
Wszystkie silniki 90 konne o oznaczeniu ALH mają dwumasę
Nieliczne silniki oznaczenie AGR 90koni nie mają dwumasy tylko koło zamachowe
Oczywiście silnik bez wtryskiwaczy na zwykłem pomie VP37 więc pojedzie na wszystkim jednak ja nie bałbym się wersji 110konnej to to samo co 90 koni tylko ma większe wtryski chyba 0,215.
ralfpolo
Akurat do ruskiej ropy mam swobodny dostęp, a do granicy - 15 km.
Sam jeżdżę na ruskiej ropie bo jestem z Bartoszyc i jeszcze nie było żadnych problemów:)
ralfpolo
68 KM przy SDI tez nie rzuca na kolana ale w trasie na pewno bardziej elastyczne i nie trzeba tyle wajhować
i tutaj byś się strasznie zdziwił, gdy kupowałem golfa jeździłem i sdi i tdi, i nigdy nie zamieniłbym swojej poczciwej 90-tki na SDI.
Super elastyczność, samochodem bezpiecznie się wyprzedza, ja mam jeszcze zrobionego chipa na 122koni więc jest bardzo dobrze.
Żeby zobrazować o jakiej elastyczności mówimy, to przykład z soboty, nie musiałem krzyczeć na żonę która rozpoczęła manewr wyprzedzania 3 ciężarówki przy prędkości 60km/h i wbitym 5 biegu, nawet nie redukowała, wystarczył pedał w podłodze a TDI zrobił swoją robotę od 1700obr/min, w SDI zabrakłoby Ci prostej na wyprzedzenie naczepy w jednym "TIRZE"
I podsumowując koszty napraw których każdy się boi w 1.9 tdi VAGU
- regeneracja turbiny ok. 550zł + koszta wyjęcia i wsadzenie, razem 700-800zł zależy od mechanika.
- dwumasa 1100zł + robocizna.
- regeneracja maglownicy - 700zł z wymianą,
ogólnie nie jest drogo, znam benzyny 1.8t itd. których eksploatacja kosztuje o wiele więcej jak remont silnika 1.9tdi.
Spalanie
Trasa, ok. 5-5,5l do 120km/h
powyżej rośnie, jednak jakby nie liczyć to jazda kosztuje nic.
Gdy mieszkałem w mieście 300tys. nie mogłem zejść poniżej 8l
teraz mieszkam w 10 razy mniejszym miasteczku ale i tak 7l+ musi wypić, to nie wielbłąd.
Ogólnie szukaj dobrego egzemplarza, lepszy samochód z ogłoszenia z przebiegiem 400tys, o którym wiesz że był serwisowany na bieżąco niż ulep z 180tys, po którym nie wiesz jakich napraw i kiedy się spodziewać.