01 Wrz 2019, 11:39
Mocniejsze auto, np. do gazu masz 1.4T w Astrze, 2.0 benzyna w Citroenie C5 - który połyka trasy jak marzenie, ten sam silnik w Peugeot 407 2.0 benzyna.
2.0 145 koni od Forda, w Focusie albo Mondeo, ale tu zdania są podzielone - jedni gazują, inni narzekają.
No i jak wspomniałem - dla Ciebie nadałby się diesel, który też lepiej ciągnie i ma świetne spalanie. Nie wiem o co chodzi Tobie z droższymi kosztami eksploatacji, to raczej kupując benzynę bez LPG musisz założyć gaz i do tego przeglądy są jakoś bardziej dokuczliwe.
W benzynie masz sprzęgło, w dieslu masz sprzęgło + dwumasę, jedno i drugie to element eksploatacyjny. Może być tak, że kupisz auto benzynowe i sprzęgło będzie do wymiany, tego nie zakładasz?
Fakt, w dieslu koszt większy, ale to wymieniasz raz na kilka lat, a nie co pół roku.
DPF - latasz dłuższe trasy także powinien służyć, ewentualnie też wymienia się raz na kilka lat przeważnie, niestety jest koszt, no ale tak to działa.