Auto za około 40-50tyś wygodny sedan - diesel lub gaz - następca IS200

19 Mar 2021, 10:58

Cześć,
po 2 latach współnej jazdy, powoli zaczynam myśleć o pożegnaniu swojego IS200.
Rozglądam się za czymś hmm, ładnie wyglądającym, segment raczej D. Koniecznie musi być to benzyna/gaz lub jakiś wmiare eko diesel, z racji przebiegów - koniecznie automat. Rocznie robie około 30-35k kilometrów, z czego do pracy dziennie dojeżdżam 80km w dwie strony (praktycznie cały czas drogą ekspresową).
Co tu dużo mówić, podobają mi się modele dosyć mocno oklepane, tj. Audi a5 2.0tdi CR
BMW F30 2.0D
BMW F10 2.0D
Volvo S60 - tutaj w sumie nie wiem jak z silnikami
Lexus GS430 mk3 V8, ale raczej wolałbym uniknąc bo jednak jest to auto rocznikowo podobne do mojego IS200, a pieniądze jakie trzeba za niego dać są hohoh.

Potrzebowałbym porad, czy warto pchać się w cokolwiek z wyżej wymienionych, czy macie może do zaproponowania coś innego.

Z góry serdecznie dziękuję.
xCymeS
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam

19 Mar 2021, 11:31

xCymeS napisał(a):Lexus GS430 mk3 V8, ale raczej wolałbym uniknąc bo jednak jest to auto rocznikowo podobne do mojego IS200, a pieniądze jakie trzeba za niego dać są hohoh.


Kup bmw w dieslu to wtedy nam zaśpiewasz hohoh :ok:

Jak myślisz o v8 3uz to odpuść inne opcje bo zbliżają się czasy przedłużaczy w autach i jest ostatnia chwila pocieszyć się prawdziwym silnikiem za normalne koszty jazdy :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11026
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Mar 2021, 11:38

Z tym że jednak w takim 3uz trzeba liczyć dodatkowe pare groszy na chociażby instalacje gazową, co prawda nigdy nie jeździłem w sumie żadnym v8 nie wiem jak z rozłożeniem momentu, ale na chwile obecną chyba wolałbym właśnie wygodę użytkowania, moment + automat bez zbędnego wachlowania skrzynią jak w 200tce.

Generalnie jest problem z wyborem auta - mówisz że BMW w dieslu to jedna wielka skarbonka, a z benzynami chyba jest jeszcze gorzej :cry:

Może w takim wypadku jeszcze jakieś propozycje?

/edit
dodam jeszcze, że jednym z wazniejszych dla mnie kryteriów jest "nierdzewialność" wozu, mam złe wspomnienia dot włoskiej i japońskiej motoryzacji.
xCymeS
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam

19 Mar 2021, 11:48

Poszukaj sobie tego s60 z 2.5t 254. Zwykły wtrysk, prosta instalacja i jeździsz.
Ewentualnie jakiś dieselek 5 cel albo w ogóle s80 a tam 3.2 czy v8
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Mar 2021, 12:00

xCymeS napisał(a):Z tym że jednak w takim 3uz trzeba liczyć dodatkowe pare groszy na chociażby instalacje gazową, co prawda nigdy nie jeździłem w sumie żadnym v8 nie wiem jak z rozłożeniem momentu, ale na chwile obecną chyba wolałbym właśnie wygodę użytkowania, moment + automat bez zbędnego wachlowania skrzynią jak w 200tce.


Przejedź się 3uz a potem dieselkami, turbinkami i innym wynalazkami :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11026
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Kwi 2021, 08:56

A jak z automatami w S60tkach?
xCymeS
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

12 Kwi 2021, 18:56

To chyba za mały budżet za cokolwiek w rozsądnym stanie z wyżej wymienionych. Chyba że 250 000km i więcej. Proszę precyzyjniej bo LExus V8 ma sięnijak do BezsensownejMasyWydatków w 2.0 diZel.

Lepiej po prostu pozwiedzać te auta.
Nie angażuję się w polemikę. Każdy jest inny, wszystko opiera się na kompromisach. Doradzam optymalne rozwiązania w oparciu o rzeczywistość, doświadczenie i zdrowy rozsądek.
lasagne
Początkujący
 
Posty: 138

08 Paź 2021, 09:25

Witajcie, lekkie odkopanie gdyż będę miał możliwość odkupienia od szefa volvo s60 2013r polift, 2.0d 163km D3 R design automat, z tego co wiem zakupił auto jak miało rok/dwa w salonie volvo w Niemczech. O tyle ciekawa opcja że wiadomo co jak gdzie kiedy itp. Pytanie - czy te silniki są warte uwagi ? Na co głównie zwrócić uwagę i przy jakich przebiegach mniej więcej co klęka? Serdeczne dzięki za podpowiedzi.
xCymeS
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam

08 Paź 2021, 09:54

xCymeS napisał(a):mówisz że BMW w dieslu to jedna wielka skarbonka, a z benzynami chyba jest jeszcze gorzej


Kolega kupił zadbanego 320d za 30k, po pół roku problemy z DPF i czujnikami. Benzyny to sam miłośnik BMW mi odradzał.

Co do Volvo.. Silniki dobre, ale to nowoczesny diesel, może coś klęknąć i trzeba będzie wymienić, proste. Albo to akceptujesz albo nie.

Jeśli możesz założyć LPG (bo niektórzy parkują w podziemnych i nie chcą tego robić) to ja bym wolał iść w dużą benzynę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Paź 2021, 11:02

Silnik spoko, 5 cylindrów, generalnie diesel jak diesel. Tylko automat to chyba powershift więc dyskusyjna kwestia
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2788
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Paź 2021, 11:51

Generalnie niby to volvo jeździło bezawaryjnie - pytanie ile czasu tak pozostanie. Do pracy dojeżdżam 40km w jedną stronę tak jak pisałem i to drogą ekspresową więc ten diesel ma jakiś sens + paliwko na fakture.

A co z tym automatem?
xCymeS
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Nie mam

08 Paź 2021, 12:07

Porównując do innych konstrukcji tego typu to nic, po prostu któregoś dnia padnie, zapłacisz 5-10k i będziesz jeździł dalej, nieważne czy powershift czy np. dsg
To nie jest automat jak w jakimś mercedesie 124
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2788
Przebieg/rok: >50tys. km