Auto ze sportowym zacięciem do 25tyś

30 Sie 2014, 10:56

Witam
poszukuję auta szybkiego do 25 tyś
Szybkie czyli poniżej 8 sekund do setki i vmax najlepiej coś ponad 190
Prawko mam od 14 lat
Obowiązkowa manual i benzyna bez LPG
Kolor obojętny
przebieg również
Dobrze żeby dało się go w przyszłości lekko podrasować
Mile widziane turbo
decratus
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 08 06 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Toyota Corolla 1.6 16v 110 km
Silnik: 1.6 16v 110km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

30 Sie 2014, 12:31

decratus napisał(a):Witam
poszukuję auta szybkiego do 25 tyś
Szybkie czyli poniżej 8 sekund do setki i vmax najlepiej coś ponad 190
Prawko mam od 14 lat
Obowiązkowa manual i benzyna bez LPG
Kolor obojętny
przebieg również
Dobrze żeby dało się go w przyszłości lekko podrasować
Mile widziane turbo


Opisałeś mi 200sx... Budżet wystarczający na zadbane s13 po swapie na sr20det albo na s14 do dopieszczenia. Polecam Ci konkretnie rozejrzeć się za jakąś s14 bo w przeciwieństwie do s13 możesz kupić ją nie przerdzewiałą na wylot (no i w serii masz sr20det). S14 -> Całkiem lekki, świetnie wyważony, oczywiście napęd na tył, seryjna szperka 25%, silnik 2.0 T pb (200 KM), a poz tym to po prostu dobry samochód.

Rynek części do dłubania s14 jest nieskończenie wielki... A seryjny silnik (oczywiście jeżeli będzie w dobrym stanie) dłubany z głową można pociągnąć pod bezpieczne 300 KM po dobrym strojeniu. Wyżej 3ba QĆ silnik... Jesień to dobra pora na kupienie S14.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Sie 2014, 13:15

Vermin dał dobrą propozycję jeżeli chodzi o turbo manual do zabawy kiedyś pisałem coś o tunningu tego ale autor tematu nawet nie powiedział dzęki :lol:
Tylko małe sprostowanko kucizna przy srku do około 4xxKM i 4xxNm jest nie potrzebna ale wymagania techniczne są kosztowne.

Wszystko nie powinno Cię interesować bo pisałem o tunningu ale będziesz miał pogląd.

szybki napisał(a):Nissan s14 kupujesz i robisz starter wymieniasz płyny tylko pamiętaj wszystko naj olej motul/amsoil/millers 15/20w50/60.
Wymień płyn hamulcowy koniecznie. Silnik sprawdzasz kompresję, sprawdzasz czy olej bierze, sprawdzasz wałki czy są ok. no i powinieneś sprawdzić wał bo często lubi popękać ale to sa koszty. Jedź na hamkę jak będzie trzymać w miarę serię to działaj dalej. Hamka najlepiej obciążeniowa.
Zwróć uwagę na vtc czy stuka z rańca i szukaj mechaniora ogarniającego "Y"ki
Sprzęgło wysyłasz do radzika i dajesz mu dodatkowo używany docisk. Z dwóch złoży jeden. Docisk kupny musi być na nity.

Przed tuningami robisz zawias gwint z odpowiednim springiem np: hsd (mogę Ci dać namiary na tanio i dobrze), rozpórki tylko nie takie za 200zł...
Hebel są rózne szkoły czylo od maximy a33 do skaja gts r33
Szpera może być 1way
Skrzynia wytrzyma do około 450-500Nm w razie awarii jest tani sposób na nią. Dyfer i półośki no limit.
Stage1 około 300KM 320Nm
Dolot, wydech koniecznie z DP, ICek najlepiej z nissensa na zamówienie, pompa paliwa walbro, regulator ciśnienia paliwa, EBC z solenoidą np greddy, bloł off, świniak...

Wszystko musi być profi bo np: kiepski materiał ICka zdejmie Ci 50Nm co i tak jest bolączką sr-ów .
Dalej szukasz strojeniowca tylko pamietaj nie rób tego na podstawie opowieści o dziwnych dokonaniach polskich tunningowców. Jak coś na PW dam Ci namiary na kolesia od SRów.

Stage2 w sumie zrób satge1 i coś później się wymyśli.
Do tego etapu musisz uzbroić głowę i to konkretnie, prawdopodobnie założyć inne turbo z innym kolektorem, ECU SA, przepływka z32, przemyśleć maf/map sensorki bo już nie pamiętam do ilu barów zapodawały...śrubki głowy arp..itp

Zanim zaczniesz myśleć o stage2 po taniości możesz zapodać inny aktuator i turbinę od gti-ra/pulsara t28 ar86 bo seryjnie masz ar60.

Stage3 głupota ale kujesz silniczek 12k w plecy a i tak nie przeniesiesz na asfalt.
Stage4 mega głupota głowica VE moc około 600KM :ok:

No i myśl od razu o chłodzeniu oliwy silnika, innej chłodnicy, wiekszej misce olejowej i misce dyfra...


P.S

Co do szpery to może być seria 25% można ją troszku podrobić prostym sposobem :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sie 2014, 13:48

Bardzo dziękuję za fajnego nissanka :D
Chyba go kupię
Mógłbyś mi podać trochę namiarów na fachowców do tego modelu,
bo tata powiedział że mógłby mi się trochę dołożyć :)
Zamierzam do tego auta włożyć NOSa :D Czy wytrzyma silnik nie zakuty ?
decratus
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 08 06 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Toyota Corolla 1.6 16v 110 km
Silnik: 1.6 16v 110km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

30 Sie 2014, 14:24

decratus napisał(a):Bardzo dziękuję za fajnego nissanka :D
Chyba go kupię
Mógłbyś mi podać trochę namiarów na fachowców do tego modelu,
bo tata powiedział że mógłby mi się trochę dołożyć :)
Zamierzam do tego auta włożyć NOSa :D Czy wytrzyma silnik nie zakuty ?


Zależy ale raczej bez problemu. Tylko koniecznie chcesz NOS tam pakować??? Nie lepiej dłubnąć go na stałe, dobrze zestrojone 300 KM??? 300 KM W s14 już na prawdę daje radę na drogach, uwierz mi.

Z tego co widzę to śmigasz teraz Rolką 1.6 110 KM, więc zanim będziesz miał cały plan dłubania przejedź się seryjnym 200sx s14 żeby się nie okazało że poświecisz kupę czasu na ten "plan", a potem uznasz że w sumie to musisz go napisać od nowa bo był... No "źle napisany".

Sorry ale zobaczyłem coś koszmarnego...

Z tego co widzę w profilu:

Prawo jazdy od: 08 06 2000

Czyli wychodzi na to że masz minimum 30 lat... Prawda???

decratus napisał(a):bo tata powiedział że mógłby mi się trochę dołożyć :)


Proszę Cię, błagam powiedz mi że jesteś młodym chłopakiem, a nie minimum 30-letnim gościem, któremu tata dokłada do samochodu bo się rozpłacze na myśl co się dzieje z ludźmi w tym kraju. Powiedz mi że w profilu coś źle wpisałeś... Błagam...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Sie 2014, 14:28

Potwierdzam machnąłem się o 4 lata
Mam 28 lat a tata się rzeczywiście dokłada bo też lubi czuć emocje
Miał e36 350km ale spłonęła w pożarze w naszym bloku
decratus
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 08 06 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Toyota Corolla 1.6 16v 110 km
Silnik: 1.6 16v 110km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

30 Sie 2014, 14:44

decratus napisał(a):Mógłbyś mi podać trochę namiarów na fachowców do tego modelu,

Skąd jesteś???
decratus napisał(a):Zamierzam do tego auta włożyć NOSa :D Czy wytrzyma silnik nie zakuty ?

Nie wkładaj NOSa tylko lepiej palec bo bez nosa kiepsko sie wygląda... :mrgreen:

NOSa się nie opłaca bo jego taniość kończy się na pierniczeniu znaffcuff na róznych forach. S14 jest z turbo więc korzystaj z tego :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sie 2014, 14:51

Opolskie
A może zamiast nosa WŁOSa :D
decratus
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 08 06 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Toyota Corolla 1.6 16v 110 km
Silnik: 1.6 16v 110km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

30 Sie 2014, 14:56

Opola nie polecę Ci mechaniora ale szukaj takiego który ogarnia Yki i nie przerazi go VTC.
Co do tunningu to niech ktoś Ci zrobi technikę tylko bez ściemy a strojenie jak coś to mam fachowca... :D no i nie daj się namówić na samodzielne strojenie albo u pseudo strojeniowca bo będzie 1k taniej.

Jak dojdziesz do etapu strojenia to dam Ci namiary.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sie 2014, 15:16

Popieram wyżej wspomnianego Nissana.

Ale również dobrym rozwiązaniem będzie też Honda z VTEC'iem.
CRX lub Civic odchudzone budy z sercem 300+ KM robi robotę, obejrzyj kilka filmików na YT co te maszyny potrafią robić ;)
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

30 Sie 2014, 15:22

Kieł napisał(a):Ale również dobrym rozwiązaniem będzie też Honda z VTEC'iem.
CRX lub Civic odchudzone budy z sercem 300+ KM robi robotę, obejrzyj kilka filmików na YT co te maszyny potrafią robić ;)


Ale jest jeden mały problem a tak właściwie podstawowy czyli napęd FWD który do zabawy jest :lol:
No i crx nie miał turbo a zetknięcie z tunningowcami moze być bolesne ... ale zazwyczaj o tym głośno się nie mowi. :o
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Sie 2014, 20:37

FWD i Sport to dwa słowa które nie mają ze sobą nic wspólnego.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993