Auto zwinne, duże, bezpieczne, najlepiej w gazie 9 - 17 tys kombi/suv?

28 Paź 2018, 17:17

Dzień dobry,
szukam czegoś polecanego, rodzinnego(pojemnego), bezpiecznego. Ma się dobrze zbierać, często jeżdżę trasą szybkiego ruchu 100-200km jak również po mieście w godzinach szczytu.
Jestem nastawiony na gaz, najlepiej manual ale niekoniecznie.
Zastanawiałem się nad kombi:
- Audi a4 b5/b6/(b7)?
- Audi a6 c5/(c6)?
- Passat b5fl / b6
- Toyota Avensis II
- Bmw e46

-lub Renault Espace IV (tu nie mam pewności co do sprawnego "zbierania się".)

Zależy mi na bezpieczeństwie, dużo poduszek, ASR, ESP, ABS, podgrzewane szyby, lusterka, szyby elektryczne, podgrzewane fotele. Chętnie 4x4 i wyższa opcja np z czujnikami parkowania tył (i przód) lub kamerą cofania. Automatyczna klimatyzacja itp. Chcę bezpiecznie wozić dziecko oraz szybko i sprawnie jeździć. Coś bez wkładu finansowego. Bezawaryjne :) niski wkład potem. Silnik, 1.8 - 2.4 tak, żeby było 140 -200 koni. Proszę argumenty za i przeciw i chętnie zdam się wszelkie Państwa rady, sugestie i doświadczenie. Cena szeroka, gdyż mogę zakupić coś starszego a polecanego w niższej cenie jak również za perełkę dać nieco więcej. Bardzo dziękuję i pozdrawiam
nickihaslo
Nowicjusz
 
Posty: 5

28 Paź 2018, 17:23

Tanie, szybkie, bezawaryjne, 4x4 i inne bajery... Nie ma takich aut, trzeba pójść na kompromis, tym bardziej, że masz 17 tysięcy (o A4B7 i A6C6 możesz zapomnieć w tym budżecie).

Toyota Avensis II to całkiem spoko opcja, nie jest to najlepsze auto w klasie, raczej przeciętne, ale nie ma jakiś dużych wad i nie będzie drogie w użytkowaniu, pod jednym warunkiem - jeśli wybierzesz silnik 1.8 VVTI po 2006 roku (usunięta wada olejowa, dobrze współpracuje z LPG i mało pali). Niestety 17 tys. to może być trochę za mało na ten rocznik.

Jeśli akceptujesz wyższe koszty utrzymania to A4 B6 1.8T lub Volvo V70 II (2.0T, 2.4, 2.5T).

Z tańszych aut zerknij jeszcze na:
Renault Laguna II FL 2.0 lub 2.0T
Peugeot 407 SW 2.0
Opel Vectra C 1.8/2.0T
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Paź 2018, 19:14

nickihaslo napisał(a):Zależy mi na bezpieczeństwie, dużo poduszek, ASR, ESP, ABS, podgrzewane szyby, lusterka, szyby elektryczne, podgrzewane fotele.


Teraz z drugiej strony. Auta, które wybierasz są hmm...popularne i pożądane. Ma to swoje plusy i minusy.
Zajmijmy się minusem - sprowadza się wszystko i w każdym stanie bo na pewno uda się to sprzedać, przyjedzie napalony janusz czy małolat i weźmie "bo to przecież ałdi/passat".
Zmierzam do tego, że jeśli chcesz mieć bezpieczne auto to musi być ono bezwypadkowe a patrząc na dobór modeli może być z tym bardzo ciężko.

Chcesz też w miarę tanio jeździć ale wspominasz o 4x4, które nie jest Ci w ogóle potrzebne a generuje koszty przy serwisie a zwykle również w podwyższonym spalaniu.

BTW suv podobnie, nic specjalnego w Twoim przypadku nie zaoferuje oprócz wyższych kosztów utrzymania - sprawdź ile kosztują głupie opony.

Na Twoim miejscu celowałbym w coś mniej pożądanego/popularnego. O wiele łatwiej będzie kupić coś w dobrym stanie.

Ossy podał dobry typ w postaci V70, podbijam, stosunek cena/jakość w volvo nie do pobicia.
Zerknąłbym również na Citroena C5. Jeśli w grę wchodzi coś troszkę mniejszego to sprawdź focusa 2 jeśli znajdziesz coś blisko.
Rozejrzyj się też za Kia Magnetis/Hjundaj Sonata ale niewiele tego w naszym kraju.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Paź 2018, 21:00

nickihaslo napisał(a):Chcę bezpiecznie wozić dziecko oraz szybko i sprawnie jeździć
zawsze bawi mnie stwierdzenie "jeżdżę szybko, ale bezpiecznie" :D a potem czytamy o takim "szybkim i bezpiecznym", który zabił siebie i 5 niewinnych osób...
nickihaslo napisał(a):Coś bez wkładu finansowego.
salony samochodowe stoją otworem. Kupujesz auto używane, a więc wkład zawsze będzie (choćby wymiana oleju i filtrów po zakupie, ale często też inne zużyte części)

Jeśli bezpieczne, to w.w Volvo v70 i Peugeot 407 (nie, nie jest awaryjny)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Paź 2018, 21:14

Czyli jednym słowem chcesz kupić zadbane, mocne, komfortowe auto za 10% jego salonowej ceny, a i ma być niezawodne :lol: A znając życie, trafisz odpicowanego ulepa. Do tego same marki premium tu widzę(prawie), a serwis kosztuje.
Trzeba mierzyć siły na zamiary, w tym budżecie to i o zadbanego Focusa, Golfa, czy Astrę nie będzie łatwo.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3754
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lis 2018, 21:03

Dziękuję bardzo za wszelkie rady i sugestie.

Proszę jeszcze o opinie na temat silnik VR5(170km) 2.3?
Jedni chwalą inni odradzają.
Ma napędzać kombi ze stałym 4x4 :) w gazie
nickihaslo
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Lis 2018, 21:06

Fajny dźwięk i tyle z plusów. Skomplikowana jednostka, bardzo drogi serwis, przy ich obecnych przebiegach to praktycznie mina jak nowoczesny diesel. Wolałbym wziąć już chyba 1.9 TDI 130 KM.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lis 2018, 21:09

właśnie nie chcę diesla...
Pod ręką mam do zakupu peugeota 407 sw w dieslu, wizualnie - najlepszy w segmencie i wyposażony bogato, ale diesel...
wszyscy ropniaki wyprzedają :)
A ten silnik VR5 ma ponad 285k przebiegu, niemniej serwisowany dobrze i w terminie drogie oleje i filtry.
Dźwięk mnie mniej interesuje, niż realna awaryjność a raczej niezawodność.
Ile droższy będzie serwis?
Czy faktycznie psuje się tak mocno?
nickihaslo
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Lis 2018, 21:17

Niech odpowiedzią będzie fakt, że ten silnik pojawił się jednorazowo i nie widziano potrzeby jego rozwoju
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Lis 2018, 21:19

może pojawią się też głosy za? :) w necie mniej więcej 50/50 się rozkładają :)
nie ukrywam, że spodobał mi się passerati b5fl kombi w stałym 4x4 i tym silnikiem. Ale chętnie się z niego wyleczę jeśli Was jeszcze poczytam, także czekam na więcej :)
nickihaslo
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Lis 2018, 21:23

Jak się uparłeś to KUP i tyle, nie szukaj poklepywania po plecach. Silnik drogi i osprzęt drogi (łańcuch, głowica, dwumasa, spalanie), nikt nie powie ile zapłacisz jak coś poleci bo możesz jeździć bez awarii a możesz po miesiącu wymienić pół silnika. Za dużo tu opinii nie znajdziesz bo te auta zwyczajnie nie jeżdżą po Polsce, można je na palcach jednej ręki policzyć, a te co są w ogłoszeniach często mają śmieszne ceny, ciekawe dlaczego.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lis 2018, 21:25

właśnie nie chcę wejść na minę, dlatego czekam na komentarze, żeby nie kupić jeśli nie ma sensu
nickihaslo
Nowicjusz
 
Posty: 5