Autoalarm do RAV4

21 Lis 2009, 17:04

Witam,

na wstępie chciałabym się przywitac, to mój pierwszy post.

A teraz do rzeczy:
Dzisiaj w nocy ukradli mi z samochodu halogeny, juz drugi raz. Musze kupić następne, bo sa to światła z przednimi kierunkami. Ze względu na to, że to już druga kradzież, mogę być więcej niż pewna, że jak założę po raz drugi, szybko zmienią właściciela.
Myślę o jakimś zabezpieczeniu, ale nie znam się na tym, najlepszy byłby (poza takim, nie do zdobycia, który popieściłby złodzieja wysokim napięciem w miejscu newralgicznym) autoalarm z jakimś czujnikiem przy reflektorach. Teraz sobie zupełnie gdybam, nie wim czy sa takowe. I stąd moje pytanie? Czy są alarmy działające w podobny sposób, tzn. uruchamiające się w przypadku zbliżenia się na krótką odległość do reflektora, lub coś w tym rodzaju.
Wiem, że najlepiej byłoby się spytac u źrodła, czyli w zakładzie, który alarmy zakłada, ale dzisiaj sobota, więc się ludziska łikendują, a mnie pytanie bardzo dręczy.

Dziekuję z góry i pozdrawiam
Kenya
Kenya
Nowicjusz

Miejscowość: Szczecin

22 Lis 2009, 15:18

Możliwe jest wszystko, ale typowych takich rozwiązań nie ma. Nie ma po prostu seryjnie nic takiego.
Rozwiązaniem jest montaż fotokomórek w pobliży halogenów i ich ustawienie, gdy ktoś przyłoży rękę do halogenu wtedy załączają one alarm. Ale w praktyce jest to nie do wykonania:
1.Jak to by wyglądało, fotokomórki musiałyby być bowiem gdzie na zderzaku.
2.Wystarczy, żeby Ci kot przebiegł koło halogenu i już auto wyje.

Lepsze byłoby zainstalowanie czujników na kablach wewnątrz, w momencie rozpięcia (zakładając, że złodzieje kable wypinają, a nie ucinają). W momencie odpięcia auto wyje, tyle, że wtedy jest już po ptakach, bo halogen wyjęty i odpięty, a złodziej ucieka.