Miki90 napisał(a):Znajomy bardziej obeznany w temacie doradza przy tym budżecie samochody z grupy VAG i skrzynie DSG i odradza skrzynie typu CVT
W tym budżecie zarówno skrzynia CVT jak i DSG mogą być niezłą miną przy czy ta druga większą
![Uśmiechnięty :)]()
jeżeli chodzi o koszty ewentualnej naprawy. Jeżeli będziesz miał gdzieś z tyłu głowy budżet na ewentualną naprawę w wysokości 1/3 budżetu który masz na samochód to możesz myśleć o DSG. Skrzynia bardzo fajna jak chodzi i nie ma z nią problemów ale w naprawie będzie droga.
Jak bym miał brać z grupy VAG np. Audi A3 to szukałbym modelu z Tiptronikiem czyli klasycznym automatem z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów tak jak masz np. tu
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/a ... FwnCC.html no i z silnikiem 1.6 MPI takie zestawienie powinno przynieść zadowolenie w postaci w miarę bezawaryjnej eksploatacji
![Wink :wink:]()
W tej skrzyni nawet jak się coś popsuje a takie problemy występują naprawdę rzadko, sama naprawa nie powinna być tak droga jak przy pozostałych dwóch modelach skrzyń które zostały wymienione.
Minusem takiego zestawienia jest dynamika ale do miasta powinna wystarczyć do normalnej jazdy, plusem powinna być odporność i bezawaryjność
Ciekawą propozycją w tym budżecie może być Honda Civic VIII (UFO) 1.8 z klasycznym automatem o pięciu przełożeniach (nie i-Shift). Były tu dwa rodzaje skrzyń więc warto mieć to na uwadze.
Wracając jeszcze do Audi, tam masz trzy rodzaje skrzyń:
- Multitronic - przekładnia automatyczna CVT czyli bezstopniowa
- S-Tronic - to będzie DSG czyli skrzynia dwusprzęgłowa
- Tiptronic - tu masz klasyczny automat z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów