Automat jak działa

18 Lut 2009, 16:50

Ja mam automata po to by on za mnie myślał,nie mam nawet obrotomierza bo po co?Automat to najbardziej inteligentna bestia w moim samochodzie nawet wtedy gdy do niego wsiadę! :lol:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Lut 2009, 17:12

No tak. Ale nasz specjalista piotrauto musi to wiedzieć ;p
warzywo
Aktywny
 
Posty: 318
Miejscowość: PZN

18 Lut 2009, 18:47

nikt niema benzyny z automatem? i obrotomierzem?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

18 Lut 2009, 18:58

Polecam automat ale dla starych dziadków po 50 którzy żyłują samochód. Automat dla nich to dobra sprawa.

Piotrauto nawet sam możesz w automacie mieć kontrolę nad biegami. Np. przy wyprzedzaniu naciskasz "Up down", bieg schodzi w dół i wtedy rura.
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków

18 Lut 2009, 20:53

1.
BRIAN842 napisał(a):Polecam automat ale dla starych dziadków po 50 którzy żyłują samochód. Automat dla nich to dobra sprawa.

Piotrauto nawet sam możesz w automacie mieć kontrolę nad biegami. Np. przy wyprzedzaniu naciskasz "Up down", bieg schodzi w dół i wtedy rura.

jedynie jedne schodzi w dół? przeciez zeby wyprzedzic to muszą zejść z 2, 3 biegi np jedziemy na 5 biegu 70km/h naciskamy gaz to powinnien sie włączyc 2 albo 3 bieg

2. co jest bardziej szkodliwe żyłowanie silnika czy go mulenie?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

18 Lut 2009, 22:45

Brian i to jaka rura!!! :shock: :roll:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

03 Mar 2009, 21:09

Mam Opla Kadetta 1.6 w benzynie.Ma 3 biegi,przy 20 km na godz.
wskakuje 2-ka,przy 50 km na godz. 3-ka, bardzo fajnie sie jeżdzi.
Na co tu obrotomierz.
piotr2273
Aktywny
 
Posty: 335

04 Mar 2009, 16:41

Piotrauto - nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na twoje pytanie,dopóki nie sprecyzujesz o jaki samochód ci chodzi.I żeby mieć dokładną odpowiedz to jeszcze musisz podać jaki to samochód - marka,model oraz jaka pojemność i moc silnika.Bez tego nie ma możłiwości odpowiedzieć ci na to pytanie.
Nie ma tak,jak myślisz,że np. są określone jedne obroty we wszystkich samochodach do zmiany biegów.W jednym samochodzie bieg z 1 na 2 będzie się zmieniał przy np. 2 tyś. obr/min,a w innym,nawet może to być ta sama marka ale z inną pojemnością silnika i mocą,i już te biegi będą się zmianiały nie przy 2000 obr/min,a przy 2,5 tyś obr/min.Tak samo jak jest ta sama marka,ale jeden model ma 3 biegowy automat,a drugi np 6 biegowy,to już w tych samochodach te obroty przy zmianie biegów będą inne.
Tak samo jest z prędkością - w jednym samochodzie przy 50 km/h obroty będą np. 2 tyś obr/min,a w drugim o innej pojemności i mocy będą to obroty np. 2,3 tyś obr/min.
No i jeszcze zależy jaki to automat,bo jest tego kilka rodzajów -hydrauliczne,hydrauliczno-elektryczne,hydrauliczne ze sterowaniem elektronicznym i bezstopniowe.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Mar 2009, 17:23

nierozumiecie mnie
chodzi mi o normalny automat jak tam macie np automat w silniku ok 1,6-2,0l wolnossąca benzyna z lat 96-00 np taki mercedes c, czy audi a4, vw passat b5 czy inne tam auto
to mozecie mi powiedziec jak on zmienia biegi? ma tam juz zaprogramowane? czy to zalezy od wcisnięcia gazu, jazdy dynamicznej, spokojnej?
i np jesli jedziemy jednostajnie i nei wyprzedzamy to przy ilu nam trzyma te obroty? 1500, 2000, 2500?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

04 Mar 2009, 17:25

u mnie jest czujnik momentu obrotowego w skrzyni i głównie od tego układu zależy na jakim biegu jedziesz. Oznacza to że jak moment obciążenia przekracza moment silnika to skrzynia redukuje na niższy bieg i odwrotnie. dodatkowo sterownik skrzyni sczytuje dane o prędkości pojazdu, obrotach silnika i położenia przepustnicy. Obroty i bieg na którym porusza się auto, jak widzisz zależą od wielu czynników. Jeśli chodzi o konkretne wartości to ciężko podać, ponieważ zależą od pojemności silnika i wagi budy którą ciągnie. W moim to będzie ok 1500 obr/min

żeby było jasne, wszystko zależy od tego jak wciśniesz gaz, czy jedziesz pod górkę itd, to naprawdę całkiem skomplikowane urządzenie
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

04 Mar 2009, 20:18

trudno napisac ile ma silnik w automacie w benzynie jesli jedziemy jednostajnie?
a jesli masz te 1500 i wciśniesz do uporu to wtedy pewnie zredukuje z 3 biegi w dół to redukuje z 5 na 4 z 4 na 3 z 3 na 3 czy odrazu z 5 na 2?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

04 Mar 2009, 21:35

To jest tak ,jedziesz sobie powiedzmy tą stówą,chcesz nagle przyśpieszyć jeśli masz sprawny ten quick down pod pedałem gazu to po wciśnieciu pedału do oporu elektromagnes w skrzyni biegow przytyka odpowiednią dziurkę i skrzynia redukuje do tzw 3 biegu,nastepuje ryk silnika jakbys zarzynał stado cieląt i jednego wieprza i taki niby mulasty automat rwie do przodu jak pomyleniec.Jaki to jest efek?Zawsze gdy wezmę kogos do samochodu i mówi,że automaty to muły to ja potem pokazuję mu jaki to jest muł.Jeszcze nie spotkalem człowieka któryby się nie wystraszył tego ryku silnika i tego nagłego wyrzutu do przodu,za to kocham tę skrzynię,pod górę też ciągnie jakby był krochmalnięty,po prostu ta 3 jest niesamowita w tej skrzyni Natomiast tę trójkę ja sobie włączam recznie lewarkiem,co jest ciekawe to to,że ten bieg istnieje nawet od momentu ruszenia z miejsca aż do prędkości maksymalnej!d.Bieg tzw 2 znów jest cholernie mocny,do holowania przyczep pod górę,ja jak włączę to nie ma góry ,nie słabnie nic tylko ciągnie,podobnie jak trójka tylko jest wolniejszy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Mar 2009, 09:54

a ile tam masz biegów? 5 ile redukje przy wyprzedzaniu z 5 na 2 bieg?
masz tam sprzęgło? jak jedziesz bardzo wolno to jest automatyczne sprzęgło?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

05 Mar 2009, 11:04

piotrauto napisał(a):trudno napisac ile ma silnik w automacie w benzynie jesli jedziemy jednostajnie?
a jesli masz te 1500 i wciśniesz do uporu to wtedy pewnie zredukuje z 3 biegi w dół to redukuje z 5 na 4 z 4 na 3 z 3 na 3 czy odrazu z 5 na 2?

Wszystko dzieje się bardzo szybko, z tym że reakcja u mnie na wciśnięcie gazu jest inna niż przy skrzyni manualnej. W manualu przed wyprzedzaniem, redukujesz sobie bieg i czekasz na okazję, jak się pojawia to auto w chwili której wciśniesz gaz odjeżdża, u mnie w automacie po wciśnięciu gazu jest 0,5 sekundowa dziura, wtedy skrzynia redukuje biegi (chyba po kolei) i dopiero następuje ten kop. Niektórzy tego nie lubią i myślę że stąd bierze się opinia o mułowatych automatach. W praktyce ciężko mi spotkać samochód który dałby radę się z moim pościgać ;) może audiki 4,2L, te beemki V12 i jakieś lekkie budy z co najmniej 200KM silnikiem. Tak jak to pisze kolega PhantomASA1 - pikawa zaczyna bić, pojawia się gęsia skórka a reszta przestaje być ważna

Jeśli chodzi o sprzęgło, to nie ma tam tradycyjnego sprzęgła. Jest tam coś takiego jak sprzęgło hydrokinetyczne, w praktyce olej pełni rolę sprzęgającą.
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

05 Mar 2009, 11:38

Karlone ty masz Forda z silnikiem V8?To dam ci dobrą radę,nie zabieraj do samochodu ludzi ,ktorzy mają słabe serce a jeśli juz to nie redukuj do tej trójki :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)