Automat jak działa

06 Mar 2009, 16:05

kto cenzuruje słowa p e d a ł y na forum motoryzacyjnym???? hehe
rzeczywiście, żeby wbić bieg trzeba wcisnąć najpierw hamulec, po puszczeniu toczysz się, tak po prostu działa sprzęgło hydrokinetyczne, nigdy do końca się nie wysprzęgla.
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

06 Mar 2009, 17:06

no tak ale niemozeż przełaczac na D, R jak sie auto toczy a to kłopot, w manualu mozesz wolniutko sie toczyc i se przełączac z 1 na wsteczny ze wstecznego na jedynke nie musisz idealnie stac w miejscu
jak automat ma 4 biegi zamiast 5 to tego ie czuc? nie czuc ze jest głośniej?
czuc zmiane biegów?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

06 Mar 2009, 20:44

piotrauto napisał(a):no tak ale niemozeż przełaczac na D, R jak sie auto toczy a to kłopot, w manualu mozesz wolniutko sie toczyc i se przełączac z 1 na wsteczny ze wstecznego na jedynke nie musisz idealnie stac w miejscu


Jesteś pewien, że możesz się toczyć i wrzucić wsteczny? U mnie pojawiłby się przeraźliwy zgrzyt ;)
eaxene
Aktywny
 
Posty: 485
Miejscowość: Toruń

06 Mar 2009, 22:06

"zgrzyt" kojarze puki co tylko z maluszkiem bo nie ma on zsynchronizowanej w pełni skrzyni biegów.jeździłem wieloma samochodami i nie spotkałem w zadnym narazie takich odgłosów.
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk

06 Mar 2009, 22:11

no tak 1km/h mozna
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

06 Mar 2009, 22:42

W nowych samochodach poprostu się tego nie da zrobic bo jest blokada jakas i bieg wsteczny nie wejdzie jesli jedziemy do przodu.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Hybrydowe 4x4 Lexusa - RX, NX, UX
    Japoński producent samochodów klasy premium, który wraz z wprowadzeniem w 1989 roku flagowego Lexusa LS podbił segment aut reprezentacyjnych limuzyn, w niespełna dekadę później de facto stworzył kategorię ...

06 Mar 2009, 22:47

No u mnie teraz summa summarum też się nie da bo blokade ma, ale w Clio II i w Lanosie próbowałem i zgrzytało ;) ale wsteczny a potem tocząc się-> jedynka to już było dobrze ;P
eaxene
Aktywny
 
Posty: 485
Miejscowość: Toruń

07 Mar 2009, 10:32

z tego co się orientuję, to żaden samochód nie ma synchronizacji na wstecznym, stąd ten charakterystyczny dźwięk "jęczenia" przy cofaniu
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

07 Mar 2009, 12:46

ja tam nigdy sie nie zatrzymuje całkowicie jak menewróje na parkingu zwolnie do 1km/h i wrzucam jedynke jadąc do tyłu bądź wsteczny jadąc do przodu
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

07 Mar 2009, 21:11

Ty jesteś specyficznym przypadkiem :wink:
eaxene
Aktywny
 
Posty: 485
Miejscowość: Toruń

11 Mar 2009, 17:59

No to teraz pytanie ode mnie koledzy... Mianowicie stałem sie posiadaczem samochodu z automatycznia skrzynia, wszystko cud miód malina, ale nie znam do konca obslugi tych skrzyn... pytanie nastepujace: Mamy w automatach oprocz D, jedyneczke (1), dwojeczke (2), (3) itd nazwijmy to tak roboczo ;) Czy podczas jazdy mozna zmienic (polozenie "lewarka") tj zmienic bieg z biegow nizszych na wyzsze i odwrotnie? czy moge ruszyc z tej 1 i potem jadac wbic sobie dwojke i trojke i na D4 potem bez zadnych szkod? czy to nie zepsuje skrzyni? i czy mozna zredukowac jak na przyklad wjezdzam w miasto to przerzucic sobie (w trakcie jazdy) z d4 na d3 ? Prosze o wyjasnienie mi laiikowi :)
nozzi
Nowicjusz
 
Posty: 4

12 Mar 2009, 22:09

Automat ma D-drive-jazda,i powinno się w tej pozycji jezdzić.
Jeśli zachodzi konieczność to można jeżdzić z 1-ki na 2-kę,na 3-kę,
i na D,np. gdy kogoś chcemy cholować.Wyobraź sobie taką oto
sytuację,jedziesz na 3-ce i wrzucisz na 1-kę, silnik wchodzi na wysokie
obroty,a to nie służy za bardzo skrzyni automatycznej.
piotr2273
Aktywny
 
Posty: 335

13 Mar 2009, 16:29

dokładnie, biegi blokowane to nie to samo co skrzynia automatyczna z sekwencją
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

13 Mar 2009, 21:54

1,2,3 to nie są poszczególne biegi,którymi możemy operować tak jak w zwykłej skrzyni.Te numerki to blokady biegów,które są przełaczane automatycznie.Jeżeli damy lewarek np na pozycję 2,to skrzynia będzie zmieniała biegi w zależności od obrotów i obciązenia silnika tylko do 2 biegu - nie właczy się trójka ani czwórka.
Natomiast jeżeli mamy lewarek w pozycji 2,a chcemy wybrać 3,to należy się zatrzymać.Nie warto próbować przełaczać tych pozycji podczas jazdy - skrzynie automatyczne są drogie w naprawach...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000