Automatyczne zamykanie - czy przydatne i jak się pozbyć ?

20 Paź 2008, 10:02

Witam,

Mam w swoim Seicento z alarmem Cheetah ustawione automatyczne zamykanie zamka centralnego kilka sekund po przekręceniu zapłonu - używacie też tej opcji? Jaką to ma przydatność - aby mi ktoś czegoś na światłach nie zarąbał z siedzenia?

Może i ta funkcja by była znośna ale jakby się uaktywniała po osiągnięciu pewnej większej prędkości jak to jest w niektórych samochodach, ale w moim przypadku gdy zamek się zamknie, przejadę kilka metrów i wysiadam zamykać bramę to jest chyba całkowicie bez sensu..

Wyczytałem w instrukcji serwisowej alarmu, że można to wyłączyć wyjmując zworkę z centralki - gdzie ją szukać i czy to bezpieczne (czy czegoś nie zresetuję, czy trzeba odłączyć zasilanie itp.) ?

--
pozdrawiam,
Kranu
kranu
Nowicjusz
 
Posty: 23

20 Paź 2008, 17:56

Ja też tak mam - po kilkiu sekundach od uruchomienia silnika zamyka mi się zamek.Ale u mnie centralny zamyka też bagażnik,więc jest to jak najbardziej przydatne,a jeszcze bardziej wygodne - chcąc schować zakupy do bagażnika,nie muszę z nimi stać pod autem i otwierać,tylko nacisnę pilot.Druga rzecz,jest to też dobre,bo nikt ci nie otworzy drzwi jak np. stoisz w korku.Mnie też denerwowało tylko to,że chcąc np. otworzyć garaż,musiałem wyłaczać silnik,żeby mi się otworzył centralny.Ale sprawę prosto rozwiązałem,montując dodatkowy przycisk w środku auta,którym otwieram i zamykam sobie zamek kiedy chcę.Koszt takiego przycisku to 10 zł.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Paź 2008, 20:00

A nie wpływa takie coś na trwałość centralnego zamka?
kranu
Nowicjusz
 
Posty: 23

21 Paź 2008, 20:44

Czy ja wiem...Nigdy się nad tym nie zastanawiałem.Wiem tylko tyle,że w samochodzie bez centrlanego,jak jedziesz sam,to masz otwarte tylko drzwi kierowcy,a reszta jest zamknięta.I nikt ci do auta nie wejdzie,chyba,że otworzy drzwi kierowcy i cię wyrzuci.Ale zawsze te drzwi można zablokowac.Natomiast przy centralnym,siedząc za kierownicą masz otwarte wszystkie drzwi,łacznie z bagażnikiem w niejdnym przypadku.I zawsze może ci ktoś wejść do auta np. podczas stania na światłach.Chyba,że w drzwiach kierowcy jest taki siłowniczek,że jak wciśniesz blokadę drzwi kierocy,to zamykają się wszystkie.
Ale tak jak masz obecnie jest to strasznie niewygodnei zabójcze dla akumulatora - np. jadąc z dzieckiem dom szkoły,żeby je wypuścić,trzeba zgasić silnik.Dziecko wyjdzie i znowu trzeba silnik uruchomić.Zeby kogoś wziąść do samochodu,trzeba silnik zgasić i żaraz potem uruchomić.
Chyba,że masz to tak mądrze podłaczone jak ja,że jeżeli uruchamiasz silnik przy otwartych drzwiach,to zamek,po ich zamknięciu na pracuącym już silniku się nie zamknie.Warunkiem są sprawne wyłączniki przy drzwiach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Paź 2008, 23:05

MotoAlbercik napisał(a):Ale tak jak masz obecnie jest to strasznie niewygodnei zabójcze dla akumulatora - np. jadąc z dzieckiem dom szkoły,żeby je wypuścić,trzeba zgasić silnik.Dziecko wyjdzie i znowu trzeba silnik uruchomić.Zeby kogoś wziąść do samochodu,trzeba silnik zgasić i żaraz potem uruchomić.
Chyba,że masz to tak mądrze podłaczone jak ja,że jeżeli uruchamiasz silnik przy otwartych drzwiach,to zamek,po ich zamknięciu na pracuącym już silniku się nie zamknie.Warunkiem są sprawne wyłączniki przy drzwiach.


Też nie mam tego bardzo głupio zrobionego: gdy przekręcę zapłon przy otwartych drzwiach to nie zadziała automatyczne zamykanie. No i zawsze zostaje klamka gdy chce np. kogoś zabrać z ulicy - pociągnięcie za nią od środka otwiera drzwi.
kranu
Nowicjusz
 
Posty: 23

23 Paź 2008, 12:01

Czyli nie masz w sumie źle,ale masz niewygodnie.Zamontuj sobie taki przycisk i bedziesz miał extra.Ja go mam na środkowej konsoli między siedzeniami,koło dzwigni zmiany biegów i hamuca ręcznego.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Wrz 2009, 18:40

kranu napisał(a):Witam,

Mam w swoim Seicento z alarmem Cheetah ustawione automatyczne zamykanie zamka centralnego kilka sekund po przekręceniu zapłonu - używacie też tej opcji? Jaką to ma przydatność - aby mi ktoś czegoś na światłach nie zarąbał z siedzenia?

Może i ta funkcja by była znośna ale jakby się uaktywniała po osiągnięciu pewnej większej prędkości jak to jest w niektórych samochodach, ale w moim przypadku gdy zamek się zamknie, przejadę kilka metrów i wysiadam zamykać bramę to jest chyba całkowicie bez sensu..

Wyczytałem w instrukcji serwisowej alarmu, że można to wyłączyć wyjmując zworkę z centralki - gdzie ją szukać i czy to bezpieczne (czy czegoś nie zresetuję, czy trzeba odłączyć zasilanie itp.) ?


W przypadku wielu alarmów można tę funkcję wyłączyć przekręcając kluczyk w stacyjce na zapłon bez odpalania silnika i wcisnąć przycisk zamykania drzwi i tak samo można ja później znów włączyć, tak miałem kiedyś w swojej fieście, możecie spróbować ale nie gwarantuje, u większości moich znajomych tak to działało a jeden faktycznie musiał kombinować coś ze zworkami. Obecnie mam fabryczny centralny w escorcie i dodatkowo kiedy zamykam ręcznie zamek od środka w drzwiach przednich, czy to pasażera czy kierowcy (we fordzie wciska się klamkę jak gdyby w drzwi) to zamykają się wszystkie zamki w 4 drzwiach i klamki wciągają się do środka. Analogicznie działa to w drugą stronę, kiedy ja pociągnę klamkę, wszystkie drzwi zostają odblokowane. Mechanizm ten natomiast nie reaguje kiedy zamyka się lub otwiera od środka drzwi tylne, mimo iż zamknięcie drzwi przednich automatycznie zamknie te z tyłu. Klapa bagażnika jest otwierana z pilota fabrycznego w kluczyku lub z przycisku na konsoli centralnej zaraz za przyciskami od el-szyb, z niemożnością otwarcia jej w momencie gdy silnik pracuje (zabezpieczenie fabryczne stosowane przez producenta w modelach z elektromagnetycznym otwieraniem bagażnika)
kinnrock
Nowicjusz
 
Posty: 5