Automotive Brand Contest - nagrody dla Renault

12 Wrz 2013, 10:16

Renault otrzymało 5 nagród w trakcie ceremonii otwarcia Salonu Samochodowego we Frankfurcie w ramach tegorocznej edycji konkursu AUTOMOTIVE BRAND CONTEST. Wyróżnione zostały stylizacje nadwozia modeli Clio, Captur oraz ZOE. Z kolei w kategorii "Concept-Car" zwyciężył samochód koncepcyjny A110-50. Doceniony wcześniej, w konkursie Red Dot Award, projekt stoiska Renault "The Bump" również został uhonorowany przez jury.

Automotive Brand Contest - nagrody dla Renault

10 września 2013 r. będzie datą historyczną dla działu Renault, zajmującego się designem. W trakcie uroczystości, zorganizowanej we Frankfurcie przez Niemiecką Radę Wzornictwa Przemysłowego, Renault otrzymało 5 nagród w kategorii "Design", wręczonych za trzy seryjnie produkowane modele, samochód koncepcyjny oraz projekt stoiska wystawowego, po raz pierwszy pokazanego podczas Światowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2012 r.

Automotive Brand Contest - nagrody dla Renault

Jury, składające się z 10 niezależnych ekspertów w dziedzinie wzornictwa, przyznało nagrody w kategorii "Stylizacja nadwozia samochodów produkowanych seryjnie" modelom Clio, Captur i ZOE. Te trzy modele, dostępne na rynku od blisko roku, są elementem strategii odświeżania wizerunku marki Renault.

Po raz pierwszy pokazane w trakcie Grand Prix Formuły 1 w Monako w 2012 r., stworzone z okazji 50. urodzin Alpine A110, Renault Alpine A110-50 również zostało uhonorowane, otrzymując nagrodę w kategorii "Concept-Car".

Automotive Brand Contest - nagrody dla Renault

Projekt stoiska "The Bump", zaprezentowanego podczas Światowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2012 r., stanowiący wynik współpracy agencji DGT Architects i Renault, również został wyróżniony, zwyciężając w kategorii "Architektura". Zarówno ZOE, jak i stoisko "The Bump" docenione zostały już w trakcie gali rozdania nagród Red Dot Award w lipcu tego roku.
Projekt czerpie inspiracje z wartości wspólnej dla wszystkich eksponowanych samochodów, jaką jest ruch, stawiając sobie za cel odtworzenie wrażenia dynamiki w obrębie stoiska. Prezentowane samochody rozmieszczone są w układzie koncentrycznych pierścieni wokół dwóch "wzgórz", z umieszczonymi na ich szczycie obrotowymi platformami. Dzięki temu widoczne są ze wszystkich stron. Wrażenie ruchu, uzyskane dzięki takiemu trójwymiarowemu układowi, jest dodatkowo wzmocnione pokryciem posadzki oraz oświetleniem sufitowym w formie kul świetlnych, wykonujących subtelne ruchy w pionie i jednocześnie zmieniających kolor.
Nowy projekt stoiska ekspozycyjnego Renault jest wykorzystywany podczas największych światowych Salonów Samochodowych, na przykład w Genewie, Szanghaju i we Frankfurcie.

Przyznając owe 5 nagród, jury Automotive Brand Contest doceniło pracę wykonaną przez Laurensa van den Ackera i podlegające mu zespoły projektowe, od momentu objęcia przez niego kierownictwa Dyrekcji ds. Designu Przemysłowego w Renault w 2010 r.

źródło: Renault
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3808
Zdjęcia: 13113
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Urwana świeca zapłonowa NGK przy próbie odkręcenia
    Witajcie, dopadł mnie problem urwanej świecy NGK chciałem wymienić wczoraj świece w moim Voyagerze z silnikiem 3.3 i w tylnej głowicy środkowa świeca została ukręcona. Pozostałe dwie odkręciły się bez większych problemów ...
    SUV Pajero Sport będzie produkowany na Kałudze w Rosji
    Przedstawiciele firmy Mitsubishi Motors Corporation (MMC) poinformowali o rozpoczęciu produkcji średniej wielkości SUV-a Pajero Sport w zakładach PCMA Rus w Kałudze. Fabryka ta stanowi współwłasność grupy PSA Peugeot ...