Awaria silnika 2.0 TSI

21 Paź 2019, 14:59

Cześć,

no i stało się. Po 5 miesiącach od rozpoczęcia użytkowania auta nastąpiła awaria. Konkretnie poszedł jeden wtryskiwacz.
Jako, że miałem nadzieję, że to nic poważnego laweta odstawiła auto do ASO. Dziś telefon z informacją, że są dwie opcje
1. wariant optymistyczny - wymiana głowicy wraz z osprzętem - koszt. ok. 10k zł
2. wariant pesymistyczny - wymiana całego silnika - koszt ok. 25k zł

Teraz decyzja, do którego mechanika jechać, bo ceny w ASO to kosmos.
Ktoś miał już podobny przypadek (wymiana głowicy lub silnika). Jak prezentują się ceny u mechaników?
Silnik EA888 2.0 TSI z 2014 roku.

No i najlepsze jest to, że specjaliści z ASO weryfikowali rozrząd 1.5 miesiąca temu i wyszło, że można jeździć... No i pojeździłem.
mpiotrek
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Z daleka

21 Paź 2019, 19:23

Poczekaj bo nie bardzo rozumiem piszesz że poszedł wtryskiwacz i ASO zaleca generalny remont silnika lub wymianę, a dalej piszesz o rozrządzie?

Co dokładnie się stało?

Uszkodzony wtryskiwacz wymieniasz i jeździsz dalej to koszt kilkuset złotych.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

21 Paź 2019, 19:32

Coś mi tu śmierdzi ściemą .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11071
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Paź 2019, 22:17

Ja proponuje wymianę całego samochodu, będzie łatwiej niż samego silnika.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

27 Paź 2019, 14:32

Ok. Już mogę już z całą pewnością potwierdzić wariant najgorszy tj. konieczność wymiany silnika. Jak ostatecznie się przyczyną wcale nie był rozrząd. Co lepsze w ogóle nie wiadomo co było przyczyną... Zaczęło się od zerwania grzybka wtryskiwacza. W ten zerwany fragment uderzał tłok co spowodowało w nim dziurę. A dalej reakcja łańcuchowa - fragmenty metalu wpadły do cylindra no i rysy takie, że zero szans na naprawę przez szlifowanie. W ASO rozłożyli ręce - pierwszy raz widzieli taką awarię.

No i teraz pytanie - znacie jakieś w miarę sprawdzone miejsce (może by w Niemczech) gdzie można zakupić kompletny silnik? Decyduję się na naprawę u znajomego mechanika, bo ceny w ASO są z kosmosu - silnik to koszt ok. 25k zł, robocizna 5k, a to pewnie nie wszystko...
Samochodu nie planuję sprzedać, bo tani nie był, a laeasinguję go dopiero od 5 miesięcy.
Awaria nastąpiła przy przebiegu 112k km. Wiek pojazdu to 5 lat.

Zastanawiam się jeszcze czy nie wystąpić z jakimś roszczeniem do komisu, w którym nabyłem ten pojazd, bo to wygląda mi na wadę ukrytą
mpiotrek
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Z daleka

27 Paź 2019, 15:11

Jeżeli Raziel 11 odradza jakieś TSI, to trzeba się słuchać- to taka forumowa wyrocznia w tym temacie :lol:
A tak na poważnie, to idź do prawnika z umową leasingową.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3800
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe modele Mitsubishi eK Wagon i eK Custom
    Firmy Mitsubishi Motors Corporation i Nissan Motor Co., Ltd. ogłosiły nazwy i zaprezentowały sylwetki nowych, wspólnie opracowanych samochodów segmentu mini przeznaczonych wyłącznie na rynek japoński. Sprzedaż ...

27 Paź 2019, 15:43

No niby tak, nie polecał tego silnika.
Ale, jeśli chodzi o branie oleju, to problem ten w w ogóle nie występował. Przynajmniej nie zauważyłem ubytku oleju po przejechaniu ok. 10k km. To chyba główny powód niepochlebnych opinii, ale co ja się znam...
Awaria, która mi się przydarzyła wygląda na jednostkowy przypadek może nawet jakaś wada ukryta tego konkretnego silnika.
No nic, zostaje mi walka z komisem i z producentem też spróbuję.
mpiotrek
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Z daleka

27 Paź 2019, 21:40

Napisz jeszcze z jakiego auta dokładnie i jakie oznaczenia silnika. Będzie dla potomnych.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

27 Paź 2019, 22:17

mpiotrek napisał(a):No niby tak, nie polecał tego silnika.
Ale, jeśli chodzi o branie oleju, to problem ten w w ogóle nie występował. Przynajmniej nie zauważyłem ubytku oleju po przejechaniu ok. 10k km. To chyba główny powód niepochlebnych opinii, ale co ja się znam...
Awaria, która mi się przydarzyła wygląda na jednostkowy przypadek może nawet jakaś wada ukryta tego konkretnego silnika.
No nic, zostaje mi walka z komisem i z producentem też spróbuję

Mamy tu obrońców tsi może coś pomogą :)

A tak na poważnie to branie oleju przez tsi jest obiegowe ale jest jeszcze problem [...]. Więc tobie akurat wpadł kawałek wtrysku a innemu wpadnie dźwigienka zaworu a jeszcze innemu odpadnie kawałek pompy oleju.

Na tą chwilę o tyle masz problem że jeżeli posiadasz silnik o oznaczeniach podwyższonego ryzyka to handlarze nie biorą żadnej odpowiedzialności za to co Ci sprzedadzą i wcale tego nie kryją.
Więc dowiedz się o oznaczenie silnika i skontaktuj się z kimś kto w tym się orientuje wtedy łatwiej będzie coś wymyśleć.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11071
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Paź 2019, 22:21

fcgetin napisał(a):Napisz jeszcze z jakiego auta dokładnie i jakie oznaczenia silnika. Będzie dla potomnych.


VW Sharan II 2.0 TSI 200KM '14r. Kod silnika CCZ
mpiotrek
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Z daleka

27 Paź 2019, 22:36

To kiepsko, bo wszystkie ccza/cczc to jeden z największych shitow (nawet jak na TSI) i to że jest z 2014 r. nie ma żadnego znaczenia bo to nadal ea888 i najgorsza 2 gen. Co nie przeszkadza niektórym obrońcom Vaga polecać zbiorczo wszystkich 200 KM, tak żeby było smieszniej :x
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

28 Paź 2019, 09:49

Silnik 2.0 TSi wygrał swego czasu konkurs na najbardziej awaryjny silnik. I to niestety prawda.
Zamiast szukać kolejnego takiego silnika i go wymieniać bądź naprawiać, ja proponowałbym popytać, czy do tego auta można wstawić inny silnik. Ewentualnie pozbyć się go jak jest możliwośc i poszukać inne auto z innym silnikiem.
Jak teraz wymienisz silnik na taki sam, to jaki jest tego sens? I tak znowu ci padnie...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Paź 2019, 10:53

No mi właśnie dziś rano przez głowę myśl przeszła o wstawieniu silnika gen 3 zamiast gen 2. Ale czy to w ogóle jest możliwe?
Wymiana auta nie wchodzi w grę. Tak jak pisałem wcześniej - leasinguję go dopiero 5, miesiąc, a do zakończenia umowy mam 3.5 roku. Wykup i sprzedaż, za bezcen jeszcze bardziej zrujnuje mój budżet niż wymiana na kolejny silnik.
mpiotrek
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Z daleka

28 Paź 2019, 11:28

mpiotrek napisał(a):No mi właśnie dziś rano przez głowę myśl przeszła o wstawieniu silnika gen 3 zamiast gen 2. Ale czy to w ogóle jest możliwe?


Z tego co pamiętam to chyba frog (frog racing) robił coś takiego. Pogadaj z nim. Możesz spróbować zrobić swapa na takiego chh z golfa vii, ale tanio też nie będzie bo za sam silnik z osprzętem musisz liczyć koło 10k.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

28 Paź 2019, 22:40

Znalazłem tutaj ciekawy egzemplarz silnika: [link do oferty na Allegro wygasł]
Z informacji sprzedającego wynika, że silnik wyjęty z VW Passat, gdzie współpracował z przekładnią o kodzie PPZ. W moim Sharanie jest natomiast przekładnia PQE.
Prośba do ogarniętych w temacie o pomoc - czy taki silnik mogę wpakować do Sharana? Będzie grać z moją skrzynią?
mpiotrek
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Z daleka