Awaria wspomagania kierownicy?

06 Paź 2014, 15:32

Cześć, mam mały problem z punciakiem. Bowiem od wczoraj przy odpaleniu silniku na zimno zapala się kontrola awarii wspomagania kierownicy oraz kierownica stawia bardzo duży opór, problem mija po ponownym odpaleniu silnika (dzisiaj musiałem odpalać go 3 razy), do tego dochodzi również kontrolka żółtej żarówki z wykrzyknikiem (czasami się zapala, czasami znika, wszystkie światła działają). Może to mało istotne ale ta awaria nie pojawia się po odpaleniu na ciepłym silniku, jedynie po nocnym postoju. Oraz niedawno musiałem doładować akumulator bo padł. Ktoś może coś doradzić? Dodam że jestem bardzo zielony w tych sprawach ( Jest to mój pierwszy samochód, posiadam go od 2 miesięcy).

Fiat punto 2 Wersja SX 2001r
Silnik 1.2 8V 60KM
Aervenz
Obserwowany

Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Punto 2
Silnik: 1.2 8V 60m
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

07 Paź 2014, 21:03

Wspomaganie kierownicy w twoim aucie jest elektryczne. Jeżeli alternator słabo ładuje lub akumulator jest już na wyczerpaniu może czasem wyłączać się wspomaganie sygnalizując to własnie wspomnianą kontrolką.
Kacper
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1999

09 Paź 2014, 17:32

Tak wiem. Prawdopodobnie jest to wina akumulatora jako że nie poprawnie go ładowałem (6 godzin z przerwami). Możliwe że alternator też siada, 13,8V ładowania. Dzięki wielkie za odpowiedz !
Aervenz
Obserwowany

Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Punto 2
Silnik: 1.2 8V 60m
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Nie obsługuj nawigacji w czasie jazdy!