Awaryjność silnika 1.6 VTI 120KM z Citroena

21 Wrz 2020, 17:03

Witam, w poprzedmim moim poście pytałem o wybór samochodu, i jednak zdecydowałem się na citroena c3 picasso i jeszcze mam taką zagwozdkę, czy silnik 1.6 vti 120km benzyna bierze dużo oleju? I czy naprawde jest taki awaryjny jak to piszą? Pozdrawiam :D
kiercio32
Nowicjusz
 
Posty: 32

21 Wrz 2020, 18:14

To wersja wolnossąca o oznaczeniu EP6 lub EP6C która zadebiutowała jak dobrze pamiętam gdzieś około 2006 roku. Silnik napędzany jest przez łańcuch rozrządu ma głowicę 16-sto zaworową, cztery cylindry i aluminiowy blok z głowicą.

Co ciekawe sam silnik powstał przy współpracy PSA z BMW i montowany był w Peugeotach, Citroenach i nawet w BMW (sprecyzuję był on w MINI) :)

Jakie najczęściej problemy występowały w tych silnikach? Zdarzały się usterki hydraulicznego napinacza rozrządu. Drugą dosyć kosztowną awarią potrafi być wariator zmiennych faz rozrządu. Oba te problemy powodują nadmierny hałas słyszalny zaraz po odpaleniu silnika.

Trzeba kontrolować stan oleju bo te silniki czasem lubią go popijać a niski stan źle wpływa na dwa wymienione wyżej problemy i je przyspiesza. Warto tu interwał zmian oleju zmienić z 30tkm na 10tkm i tego się trzymać.

Ogólnie jak trafisz na silnik o który ktoś dbał to myślę że powinieneś być zadowolony na dłuższą metę. Jeszcze co do spalania może nie są jakoś super oszczędne i to co deklaruje producent jest praktycznie nie do osiągnięcia. Trzeba lekko doliczyć przynajmniej litr.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

21 Wrz 2020, 18:19

kiercio32 napisał(a):zdecydowałem się na citroena c3 picasso
nie dość że auto sake w sobie jest lipne to jeszcze dorzucasz do niego ten śmieciowy silnik. Auta francuskie są dobre ale jak są nowe, tak do 150k wytrzymują a potem to już wkładki jedna za drugą
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Wrz 2020, 09:23

Kao napisał(a):nie dość że auto sake w sobie jest lipne to jeszcze dorzucasz do niego ten śmieciowy silnik. Auta francuskie są dobre ale jak są nowe, tak do 150k wytrzymują a potem to już wkładki jedna za drugą

Tu się z tobą nie zgodzę. Sam mam dwa francuskie auta i mają ponad 200 tyś i jakoś się nie psują. Moi koledzy też mają auta francuskie ( peugeoty i citroeny ) i też mają nabite ponad 200 tyś i jeżdżą...Nie wkładaj wszystkich francuzów do jednego wora. Bo jakby było tak jak piszesz, to francuskich aut by nie było na drogach...Oprócz tego, ten silnik jeździ też w BMW i nie ma z nim praktycznie żadnych problemów. A przynajmniej większych niż z innymi silnikami w innych autach. Nie przesadzajmy z tymi opiniami.
A o tym silniku już gdzieś pisaliśmy chyba niedawno.
Oleju pali tyle samo co każdy inny silnik. Prawda jest taka, że jeden silnik pali mniej, drugi więcej. Jednakże trzeba kontrolować jego stan.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Wrz 2020, 11:43

Zgadzać się nie musisz, każdy ma swoje zdanie. Ja z tymi autami pracuje to widzę
co się dzieje.
MotoAlbercik napisał(a):drogach...Oprócz tego, ten silnik jeździ też w BMW
a tak? Czyli w jakim konkretnie?

A internetowe opinie we Francji i Polsce to się pewnie wzięły na podstawie Laguny
:mrgreen:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Wrz 2020, 09:25

Kao napisał(a): Czyli w jakim konkretnie?
Np. seria 1 i 3.
Kao, ten silnik to produkcja PSA i BMW.
Oczywiście każdy ma prawo mieć swoje zdanie. Ja osobiście uważam, że te silniki niczym nie odbiegają awaryjnością od innych, pod warunkiem, że się o niego dba. Ma swoje mankamenty, jak wiele innych silników.
Nie zniechęcaj od razu wszystkich do PSA. Napisz po prostu co boli te silniki i tyle. A decyzję podejmie zainteresowany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Eurocargo ML180E25: pojemny i ładowny
    Od ubiegłorocznego faceliftingu Iveco Eurocargo nabrało przyjaznego, uśmiechniętego wyglądu. Czy ten uśmiech odzwierciedla również wewnętrzne zalety tego samochodu, mogliśmy sprawdzić, jeżdżąc 18-tonowym modelem Eurocargo ...

23 Wrz 2020, 09:52

MotoAlbercik napisał(a):Nie zniechęcaj od razu wszystkich do PSA
a Ty nie zachęcaj bo szwagra brata kolegi pokrzysiek miał i mu nic nie padło :ok:
Przykład z pod ręki koleżka córce kupił mini, przebieg zaledwie 50kilka tysięcy, przejeździła 25 tys i rozrządzik do wymiany bo cyrki się działy, to mocy nie było, to wypadanie zapłonu, to świece zapluwało, ot to przecież TYLKO kilka tysięcy, co to jest. Znajomy miał przez chwilę 208 GT, to ten sam silnik tylko uturbiony, rozrząd zaczął hałasować przy przebiegu 24 tysięcy, kumpel był przekonany że to osłona termiczna od kata, tak w to wierzył że musiałem mu to udowodnić zdejmując ową osłonę, w miesiąc auto popchnął do ludzi. Mam na pęczki tu takich sytuacji, a przeważnie są to peugeoty 207 ale to nie dziwne bo tu jest ich dużo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Wrz 2020, 18:18

Przyznam sie,ze o tym silniku akurat nic nie wiem,ale? Wiem,że wersja poprawiona była zastosowana np.w Peugeocie 208,pomimo poprawki tego silnika dalej nie jest polecany żaden,w którym maczało palce BMW,Francuzi rzeczywiście potrafią robić świetne silniki,niepotrzebnie pozwolili na to by BMW popsuło ich renomę,z daleka od silników w kooperacji z BMW,no chyba,że za Moto A.zadbany,dbany z niewielkim przebiegiem.Do tych silników raczej z kijem,i raczej trzymać się z daleka,trwałością nie grzeszą.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Wrz 2020, 08:43

Hmmm, ja spotykałem się z całkowicie odmiennymi opiniami. Ale coś w tym może i jest...Pytanie tylko, dlaczego auta z tymi silnikami jeżdżą po naszych drogach skoro są takie awaryjne? Nie rozumiem tego.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Wrz 2020, 09:43

Albercik, stare (niepoprawione :lol: )TSI też jeżdżą po naszych drogach.
To żaden wyznacznik.
VTI i THP to silniki podwyższonego ryzyka. Da się jeździć (i to podobno bardzo dobrze jeżdżą), tylko generują ponadprzeciętne koszty.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3806
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2020, 10:34

Mam drugie auto Peugeot z silnikiem VTI i nigdy więcej. Z czasem i tak czeka każdego remont silnika, prędzej czy później. Chcesz mieć spokój to lepiej brać silnik HDI. Nowsze diesle jak i benzyny również nie polecam. Diesel problemy z Adblue, benzyna rozpuszcza się pasek rozrządu.

PS.
308 kupione było jako nowe
Miro12
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2020, 12:55

Żona mojego brata jeszcze za panny kupiła ,tzn. ojciec,kupił jej w salonie Peugeota 208 z tym silnikiem,na razie nic się nie dzieje,no ale auto ma ok.2 lat i jeszcze 30 tyś nie ma,kluczowa sprawa to odpowiedni olej,możliwie jak najwyższej jakości,przede wszystkim taki,który jak najszybciej atakuje napinacz po rozruchu(szybkość napełniania układu olejowego) czyli bezwzględnie indeks 30 z jak najniższą wartością lepkości kinematycznej nawet w plusowych temp.Co do francuskich samochodów to sam ma doświadczenie z Renówkami npbrat jeden też,inny z Peugeotem,żaden z nas nie powie złego słowa,nigdy zadne z tych aut nie uległo awarii silnika,w tym wypadku ,,do pieca,, dało BMW,akurat auta z tym silnikiem bym nie kupił,to tykające bomby.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)