Bardzo ciekawy temat o pomiarach prędkości

01 Lip 2010, 17:54

"Ponad 80 proc. pomiarów prędkości jest wykonywanych nieprawidłowo - do takich wniosków doszła firma VUT badająca na zlecenie sądów oraz obrońców materiały dowodowe gromadzone w postępowaniach dotyczących wykroczeń drogowych. Badania wykonywano w Niemczech, nie dowiemy się więc z nich, jak wygląda ten problem w Polsce. Prawdopodobnie jest nie lepiej, a może nawet gorzej - w końcu niemiecka policja ma lepszy sprzęt i większe doświadczenie w tym zakresie.

Rzetelny pomiar w gęstym ruchu prawie niemożliwy

Coraz większy ruch na drogach utrudnia "suszenie". Problem w tym, że wiązka radaru jest szeroka i mało selektywna. W odległości 300 metrów od miernika ma już 100 metrów szerokości! Radary ręczne są więc mało precyzyjne - żaden nie wyławia konkretnego auta z grupy (wyjątkiem jest radar Iskra, który może wybierać auto
najszybsze), starsze modele nie rozróżniają nawet kierunku poruszania się obiektu. Aby pomiar nie budził wątpliwości, na drodze w polu widzenia radaru musi być tylko jeden samochód!

Gdy kończy się długi weekend, policjanci nie mają takiego komfortu - albo bezradnie przyglądają się przekraczającym prędkość, sporadycznie wykonując pomiary w dogodnych momentach, albo też nie przejmują się szczegółami i mierzą "jak leci". Wówczas na wyświetlaczu pojawić się może wynik uzyskany przez jednego kierowcę, ale mandat zapłaci drugi. Ponieważ prawie każdy łamie przepisy, więc nawet nie podejrzewamy, że zmierzono prędkość innego auta, o kilka km/h wyższą lub niższą od naszej.

Gdybyśmy wczytali się w tzw. zatwierdzenie typu policyjnego miernika prędkości, dowiedzielibyśmy się, jaki jest maksymalny kąt pomiędzy wiązką emitowaną przez urządzenie a torem ruchu pojazdu w chwili pomiaru. Zdecydowana większość "suszarek" będących w rękach polskiej drogówki to różne wersje niezbyt nowoczesnych mierników Rapid. Ich dopuszczalny kąt pomiaru to 0º! "

więcej na: http://dziennik.pl/auto/article405734/Uwaga_Policyjne_radary_klamia_.html
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 01 Lip 2010, 22:33, edytowano w sumie 1 raz
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lip 2010, 18:32

Ciekawy artykuł ale jak na pisali jeśli już chce się odmawiać to trzeba mieć mocne argumenty no i cierpliwość i czas na załatwianie wszystkiego.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

03 Lip 2010, 14:30

Właściwie to wychodzi tylko na to, że policja nie używa sprzętu zgodnie z instrukcją. Natomiast błędne używanie sprzętu jest z korzyścią dla kierowcy, bo zaniża mu prędkość.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

03 Lip 2010, 14:38

Niekoniecznie jest to korzystne dla kierowcy. Jak sam czytałeś w odległości 300 metrow od miernika, wiązka pomiarowa ma aż 100 metrów szerokości. Wysatrczy tylko, że w tej odległości pojedzie np. pociąg, pojedzie inny samochód szybciej niż ty i już cię mają.
A swoją drogą ciekawe, jak policjant udowodni, że prędkość pokazana na radarze jest np. twoja bądz moja?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Kwi 2012, 12:06

Ostatnio przeglądając stronkę regiomoto trafiłem na BARDZO ciekawy artykuł.
tomeklht
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 07 1999
Auto: opel astra, 1.7 TDI