Bardzo nietypowy problem ze zwiększaniem się obrotów

28 Wrz 2015, 19:19

Witam
Zaznaczę na początku, że problem jest bardzo nietypowy i dosyć ciekawa zagadka ponieważ byłem z tym u doświadczonych mechaników (dwóch), obaj podłączali samochód pod komputer, który nie wykazał błędów i obaj stwierdzili, że jeszcze czegoś takiego nie widzieli. Szukałem też w necie coś na ten temat ale nic nie znalazłem.
Ja jestem laikiem, jest to mój pierwszy samochód i nie za bardzo znam się na mechanice. A teraz do rzeczy, opiszę to tak jak potrafię.
Samochód z usterką to AUDI A3 silnik benzyna 1.6, samochód z roku 2006 grudzień, modelowo chyba 2007. Kupiłem sprowadzany z Holandii, sprawdzałem go z mechanikiem oraz na niezależnej stacji kontroli - był w świetnym stanie. Po 5 miesiącach jazdy, około 6000 km przejechane pojawił się taki problem. Kiedy na biegu jałowym naciskam gaz zwiększając obroty do około 2500-3000 wówczas samochód sam podnosi je wyżej (ja trzymam gaz w tej samej pozycji), dopiero kiedy puszczę pedał gazu obroty spadają. Normalnie utrzymują się na poziomie 1000-1100, same nie podnoszą się, podnoszą się dopiero kiedy sam nacisnę pedał gazu do poziomu 2500-3000.
Na biegu 2 problem nie występuje. Na biegu 3-4 problem jest poważny ponieważ gdy gwałtowniej naciskam pedał gazu samochód osiągając obroty około 2500 sam zaczyna przyspieszać obroty natomiast nie przekłada się to na prędkość, efekt jest taki jakby wrzucał się bieg jałowy to znaczy silnik wyje a coś tam nie łapie. Tak samo się dzieje na biegu 4, na 5 czasami. Jeżdżę tak już około 2 miesięcy, nauczyłem się że jak nie naciskam gwałtownie gazu to jakoś się samochód rozpędza, problem jest tylko wtedy gdy robię to nagle.

Nie wiem o co chodzi, ma ktoś jakiś pomysł?
Najgorsze jest to, że na samym początku do działo się dopiero na poziomie obrotów 3000-3500 i jest coraz gorzej bo teraz już to się dzieje przy poziomie 2500. Strasznie przeszkadza mi to w jeździe. Czasami jednak zdarza się tak, że problemu nie ma np przez 1-2 dni (jeżdżę codziennie). Sprawdzałem na autostradzie, również potrafi jeździć płynnie. Nie ma też regularności że zaraz po starcie na zimnym silniku albo na ciepłym, po prostu czasami tak jest a czasami nie...

Komputer błędów nie pokazuje żadnych, mechanicy nie wiedzą co to może być... Masakra jakaś.
ksolar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 19 12 2006
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Audi A3

29 Wrz 2015, 14:59

Mi się same obroty zwiększały jak mi się ułamał wężyk podcisnienia, przez dziurę łapało powietrze, obroty szły w górę i sam przyspieszał, więc to jedyne co mi przychodzi na myśl... Odpal auto, wrzuć na jałowy i niech ktoś gazuje, a Ty nasłuchuj czy z komory, z okolic dolotu i wężyków podciśnienia, nie dochodzą jakieś dziwne dźwięki zasysania powietrza czy gwizdania.

edit: możesz jeszcze sprawdzić czy klapka w przepustnicy chodzi swobodnie (bez zacięć)
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

02 Paź 2015, 12:11

Dzięki za rady, samochód niebawem będzie u mechanika to mu podrzucę te pomysły.
ksolar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 19 12 2006
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Audi A3

03 Paź 2015, 09:42

Sprawdź potencjometr gazu - podejrzewam, że jest uszkodzony
[link do oferty na Allegro wygasł]
Coś takiego.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Paź 2015, 14:02

Sprzęgło kiedy było zmieniane ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

21 Paź 2015, 08:31

Witam

Nie wiem kiedy było wymieniane sprzęgło. Czy to może być problem sprzęgła, to dlaczego obroty podnoszą się na biegu jałowym?

Ok, sytuacja wygląda tak, że byłem u mechanika, został zdiagnozowany "problem z przepustnicą" szczegółów nie znam, coś tam zostało zrobione z dwóch innych natomiast kiedy dojechałem do domu już było dalej to samo... Chociaż przez 2 dni dało się jeździć normalnie to dzisiaj znowu jest to samo na biegu 3 i 4.

Postanowiłem nagrać filmik jak to się zachowuje, może ktoś coś wymyśli konkretnego. Filmik nagrałem na biegu jałowym, sam dociskam pedał gazu do okolicy obrotów 2500. Później trzymam pedał gazu w tej samej pozycji jak widać obroty same dynamicznie skaczą do góry.

Filmik:
https://drive.google.com/file/d/0B2CIgK ... sp=sharing

Proszę o pomoc
ksolar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 19 12 2006
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Audi A3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jak podróżować bezpieczniej samochodem?
    Instruktorzy Szkoły Auto SKODA doradzają, jak wygodnie i bezpiecznie podróżować samochodem. Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto SKODA mówi: "Pozycja za kierownicą to podstawowy element bezpiecznej jazdy ...

21 Paź 2015, 21:54

ksolar napisał(a):Na biegu 3-4 problem jest poważny ponieważ gdy gwałtowniej naciskam pedał gazu samochód osiągając obroty około 2500 sam zaczyna przyspieszać obroty natomiast nie przekłada się to na prędkość, efekt jest taki jakby wrzucał się bieg jałowy to znaczy silnik wyje a coś tam nie łapie.
To typowy objaw końca sprzęgła. Wydaje mi się że nie chcesz przyjąć tego do swojej wiadomości uznając że to niemożliwe. Być może przedstawiasz problem z błędem.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4907
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Paź 2015, 09:57

Dopuszczam taką możliwość, tak jak pisałem na mechanice się nie znam. Jak można to jeszcze zweryfikować abym znowu nie ponosił kosztów za coś co nie było konieczne?

Ale tak na logikę wydaje mi się, że to nie będzie sprzęgło ponieważ co ma sprzęgło do zwiększania się obrotów na biegu jałowym? No jak to można wytłumaczyć?
ksolar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 19 12 2006
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Audi A3

22 Paź 2015, 12:10

ksolar napisał(a):Ale tak na logikę wydaje mi się, że to nie będzie sprzęgło ponieważ co ma sprzęgło do zwiększania się obrotów na biegu jałowym? No jak to można wytłumaczyć?
Tutaj rzeczywiście stan sprzęgłą nie ma wpływu. Być może masz nie jeden a dwa problemy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4907
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Paź 2015, 19:59

Witam

Byłem u kolejnego mechanika :) Pojeździliśmy trochę autkiem i stwierdził, że "sprzęgło się ślizga", za 2 tygodnie odstawiam samochód do rozbiórki aby potwierdzić diagnozę i prawdopodobnie będziemy wymieniać sprzęgło.

Także, bonifacy chyba miałeś rację :)

Dodam, że objawy są z dnia na dzień coraz gorsze, ja tak już jeżdżę około 3 miesiące a na początku działo się to dopiero od obrotów 3500-4000 a teraz łapie już te wysokie obroty od 2000-2500 kiedy naciskam do końca pedał gazu.

Tym bardziej jest to dziwne, bo ja tym samochodem nie jeżdżę agresywnie, co wydaje mi się powinno być delikatne dla sprzęgła. Ostatnio jeżdżę tylko dróżkami dłuższymi/autostrada, bijąc rekordy ekonomicznego spalania :)

Sam jestem ciekaw co się dzieje...
ksolar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 19 12 2006
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Audi A3

30 Paź 2015, 21:19

obowiązkowo wymień pierścień uszczelniający z tyłu na wale
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

14 Lis 2015, 19:53

Sprzęgło wymienione, ale nie ma dobrych wieści. O ile na biegach 3 i 4 jest ok, to znaczy nie zwiększają się obroty same (nie ma poślizgów) to na luzie oraz przy zmianie biegów, gdy wciśnięte jest sprzęgło, lekkie naciśnięcie gazu potrafi podbić obroty do 6000, na luzie są te same objawy to znaczy podnosząc obroty do 2500 i trzymając je na tym samym poziomie same podnoszą się do góry....

Mechanik też zauważył mi wycieki oleju ze skrzyni, ale to były nieduże wycieki gdyż kiedy sprawdzał poziom oleju w skrzyni był on w normie. Wymienione zostało sprzęgło i "simeringi".

Na razie jeździ się normalnie, ale obawiam się, ze to może skutkować zniszczeniem kolejnego sprzęgła, gdyż samochód SAM nieodpowiednio szybko zwiększa sobie obroty/przyspiesza...

Jakieś pomysły panowie? Ja bym obstawiał teraz pedał gazu albo komputer błędnie zwiększający obroty, co o tym myślicie?
ksolar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 19 12 2006
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Audi A3

15 Lis 2015, 21:24

Pedał gazu jest dobrze pomyślany, wysyła dwa równoległe sygnały i łatwo go sprawdzić zwykłym miernikiem. Jak odłączysz pedał silnik powinien podnieść obroty na ok 1500 i trzymać je cały czas. Przy okazji sprawdź czy nie ma wody we wtyczce.
Podjedź do kogoś kumatego niech spojrzy na parametry bieżące, czy egr jest zamknięty na wolnych obrotach i odpowietrzanie zbiornika paliwa. Sprawdż czy odma jest szczelna i dobrze założona rura na przepustnicę.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

16 Lis 2015, 20:09

Patrzyłem jeszcze pod maskę i znalazłem jedną plastikową rurkę która jest pęknięta w miejscu gdzie jest przyczepiana do pewnego elementu, docinsłem ją na wcisk tak aby było szczelnie (bo nie było) ale to nic nie zmieniło. Zaznaczyłem w tym miejscu na zielono o którą rurkę chodzi. Samo zdjęcie jest z internetu, w moim aucie to troche inaczej wygląda.

Zdjęcie
ksolar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 19 12 2006
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Audi A3

16 Lis 2015, 20:31

Wie ktoś i potrafi przedstawić krok po kroku jak wygląda sterowanie w takim samochodzie obrotami?

1. Kierowca naciska pedał gazu
2. Pedał daje sygnał, do komputera (?) że należy zwiększyć obroty

I co się dalej dzieje?
ksolar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 19 12 2006
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Audi A3