REKLAMA
Witam, jestem laikiem (!), a mój samochód stał w serwisach w sumie 4 lata (z różnych powodów), a jego naprawy kosztowały dziesiątki tysięcy i czas . Zależy mi już tylko, żeby go naprawić do końca i sprzedać (chcę być uczciwy wobec kupującego), ale nie chcę robić remontu całego silnika. Z serwisu wraca coraz bardziej zniszczony - teraz nawet przeszedł przegląd na 100 tys mimo że nie odpala, bo "u nich odpala"..... Wszystkie przeglądy od 10 lat wykonane w autoryzowanym serwisie. Wymienione jakieś części od spalania stukowego, świece, cewki zapłonowe, naprawione wtyczki które zostały połamane w serwisie.
Silnik: 4.0 V8 CMMC - 373KW - 507KM Bentley - i tu jest problem, bo każdy "boi" się tego auta albo widzi we mnie klienta do skrojenia na kasę a ja już nie mam na to ani kasy ani siły, bo oszukano mnie na remoncie drugiego auta. Polecony do Bentleya pedantyczny ekspert od silników miał mało czasu i przez 5 miesięcy pieczołowicie wymieniał po jednej części i w końcu stwierdził, że jednak silnik trzeba rozebrać.
1. Kod błędu P200600 (klapa w kolektorze ssącym sterowana strumieniem powietrza - zablokowane w położeniu zamkniętym)
2. P030100 (wypadanie zapłonu)
3. wcześniej często P030000 (rozpoznane nieregularne zapłony)
4. oraz P017500 (układ pomiaru paliwa - mieszkanka zbyt bogata).
Wszystko wskazuje na to, że kolektor dolotowy jest zabrudzony i te klapki są połamane lub po prostu brudne i się blokują. Samochód ma problem z odpalaniem na ciepłym, a teraz już nawet zaczyna szarpać podczas jazdy.
1. Można najpierw sprawdzić kamerą czy to da się naprawić np. czy jest wyłamana jakaś część?
2. Czy ktoś zna miejsce w polsce gdzie podejmą się czyszczenia/wyjęcia tego kolektora bez wyjmowania całego silnika i mają doświadczenie z takimi samochodami?
3. Ile to może kosztować i trwać (np. opuszczenie silnika, wyjęcie kolektora i jego regeneracja) - tydzień, miesiąc... rok?
4. Jakiej usługi ja mam właściwie szukać?
5. Czy czyszczenie np. liquid molly ma sens?
Jestem zrezygnowany.