BENTLEY - VAG - kolektor ssący?

05 Cze 2024, 12:10

Witam, jestem laikiem (!), a mój samochód stał w serwisach w sumie 4 lata (z różnych powodów), a jego naprawy kosztowały dziesiątki tysięcy i czas :cry:. Zależy mi już tylko, żeby go naprawić do końca i sprzedać (chcę być uczciwy wobec kupującego), ale nie chcę robić remontu całego silnika. Z serwisu wraca coraz bardziej zniszczony - teraz nawet przeszedł przegląd na 100 tys mimo że nie odpala, bo "u nich odpala"..... Wszystkie przeglądy od 10 lat wykonane w autoryzowanym serwisie. Wymienione jakieś części od spalania stukowego, świece, cewki zapłonowe, naprawione wtyczki które zostały połamane w serwisie.

Silnik: 4.0 V8 CMMC - 373KW - 507KM Bentley - i tu jest problem, bo każdy "boi" się tego auta albo widzi we mnie klienta do skrojenia na kasę :( a ja już nie mam na to ani kasy ani siły, bo oszukano mnie na remoncie drugiego auta. Polecony do Bentleya pedantyczny ekspert od silników miał mało czasu i przez 5 miesięcy pieczołowicie wymieniał po jednej części i w końcu stwierdził, że jednak silnik trzeba rozebrać.

1. Kod błędu P200600 (klapa w kolektorze ssącym sterowana strumieniem powietrza - zablokowane w położeniu zamkniętym)
2. P030100 (wypadanie zapłonu)
3. wcześniej często P030000 (rozpoznane nieregularne zapłony)
4. oraz P017500 (układ pomiaru paliwa - mieszkanka zbyt bogata).

Wszystko wskazuje na to, że kolektor dolotowy jest zabrudzony i te klapki są połamane lub po prostu brudne i się blokują. Samochód ma problem z odpalaniem na ciepłym, a teraz już nawet zaczyna szarpać podczas jazdy.

1. Można najpierw sprawdzić kamerą czy to da się naprawić np. czy jest wyłamana jakaś część?
2. Czy ktoś zna miejsce w polsce gdzie podejmą się czyszczenia/wyjęcia tego kolektora bez wyjmowania całego silnika i mają doświadczenie z takimi samochodami?
3. Ile to może kosztować i trwać (np. opuszczenie silnika, wyjęcie kolektora i jego regeneracja) - tydzień, miesiąc... rok?
4. Jakiej usługi ja mam właściwie szukać?
5. Czy czyszczenie np. liquid molly ma sens?
Jestem zrezygnowany.
Ostatnio edytowany przez KuzynMirka 05 Cze 2024, 12:30, edytowano w sumie 2 razy
KuzynMirka
Nowicjusz
 
Posty: 6

05 Cze 2024, 12:24

Cisnienie bylo sprawdzane? Jakie jest?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Cze 2024, 12:27

Kao, rozumiem że pytasz o ciśnienie w kolektorze? (muszę zapytać mechanika)
KuzynMirka
Nowicjusz
 
Posty: 6

05 Cze 2024, 12:29

O ciśnienia na cylindrach, jak tu masz duże różnice to reszta prac nie ma w ogóle sensu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Cze 2024, 12:48

Kao, ja nie naprawiam sam auta. Muszę więc wiedzieć o co pytać mechanika. Głównie przyszedłem tu po poradę do kogo się z tym zgłosić lub przynajmniej o co pytać i czego wymagać oraz w jakim czasie. To sprawdzenie ciśnienia na cylindrach to rozumiem prosta sprawa? Mam jakieś OBD . Jeśli są duże różnice na cylindrach to o czym to świadczy?

Kao, czy możesz mi powiedzieć jakiej usługi powinienem szukać, żeby spróbować to wyczyścić bez rozbierania tego - czy to jest czyszczenie całego układu dolotowego, wodorowanie czy czyszczenie kolektora czy EGR? Zauważyłem na OBD że raz klapka jest zablokowana w położeniu otwartym raz w zamkniętym, na logikę oznacza to że nie jest złamana?
KuzynMirka
Nowicjusz
 
Posty: 6

05 Cze 2024, 15:56

Wszystko sprowadza się do ciśnienia na cylindrach, jeżeli są złe reszta też będzie źle, mechanik powinien od tego zacząć. Nie będzie dobrego ciśnienia to i nie będzie dobrego spalania mieszanki, będzie wypadanie zapłony, nagar który blokuje przepływy i może np zablokować klapy. Na czyszczenie kolektorów beż rozbierania to szkoda energii, to poprostu nie działa, może działa ale przy systematyce aby zapobiec awarii ale nie zeby naprawić problem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 1UR-FSE
    Turbodoładowaniem nie dysponuje natomiast 4,6-litrowy silnik 1UR-FSE. Tę jednostkę Lexus również montował pod maską swoich największych i najbardziej komfortowych limuzyn. W latach 2006-2017 motor był dostępny w modelu ...

05 Cze 2024, 17:53

Kao, bardzo dziękuję za odpowiedzi.
W międzyczasie dowiedziałem się, że koszt wymiany to 27 000 PLN i około 30 godzin pracy. :cry:
KuzynMirka
Nowicjusz
 
Posty: 6

05 Cze 2024, 21:07

KuzynMirka napisał(a):koszt wymiany to 27 000 PLN i około 30 godzin
Koszt wymiany czego ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Cze 2024, 21:33

KAO może mieć rację,głównym problememem silników zastosowanych w ,,Bentleyach,, są łuszczące się powłoki gładzi cylindrycznych,po prostu tragedia,kamerka do środka,to wystarczy,nie potrzeba silnika rozbierać,nie chcę straszyć,ale to auto może być warte tyle ile waży,lub na części,koszty masakryczne.Współczesne Bentleye to auta politowania godne,VW nie powinien nawet palca wpychać w tę markę,po prostu spieprzyli ten znaczek i nie tylko ten,PORSCHE też,to są już kolachy,, krótkodystansowe,,do końca gwarancji i ,pa pa,jak zresztą wszystkie tego typu auta z wysokiej półki.No bo jak można zastosować śruby mocujące koła zmiennych faz,które przy pewnym przebiegu się urywają,zazwyczaj 100 tyś km i po silniku?! lub panewki przy 40 tyś km?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)