Benzyna 25-35k

25 Cze 2023, 14:22

Hej, czytam forum od jakiegoś czasu i załozyłem temat bo finalizuje budżet na zmiane mojego a4 b5 avant 1.9 tdi (pierwsze auto) na coś w lepszym stanie no i czas wypisać się z klubu a4 ;)

Wymagania:
- benzyna - robie ok 10k rocznie (300 - 500 km miesiecznie to trasa a reszta wokół komina)
- w miare prosty , mało awaryjny i żeby serwis nie był bardzo drogi
- moc - obecne auto na miasto wystarcza (ok 130km) ale przydałoby sie odrobine więcej mocy na trasę
- silniki typu 1.0 raczej odpadają bo fajnie jakby to jechało pod górę
- przyzwoite prowadzenie (może być twardsze zawieszenie) - bardziej mi chyba zależy na tym niż na samej mocy chociaż biorąc pod uwage czym jeżdzę teraz tutaj raczej bd zadowolony czego bym nie wybrał
- przyzwoity środek - żeby bardzo nie skrzypiał i trzeszczał i wyglądał w miare
- nadwozie obojętne (oprócz suva, vana itp)- mieszkam w Krakowie i nie chcę auta z którym będzie problem z parkowaniem (nawet w garażu podziemnym jest tak ciasno, że czasem muszę się składać na 3 razy, żeby zaparkować a a4 duże nie jest). Coupe niestety odpada, ze względu na rozmiar drzwi, więc raczej szukam czegoś mniejszego albo w miare zwrotnego
- z wyposażenia to absolutne minimum typu klima. nagłosnienie i czuniki/kamere parkowania sam moge dołożyć
- spoko jakby tym autem się dało jechać na luzie w jakąś dłuższą trasę raz na rok - nie mówię, że w mega komforcie ale żeby się nie męczyć całą drogę
- musi spełniać norme euro 3 bo Kraków i SCT

Generalnie to szukam czegoś fajnego i coś co spokojnie posłuzy kilka lat i będzie warto w nie wkładac kasę. Pytanie jest takie jak bardzo nierealne są te wymagania w stosunku do budżetu i na jak wielki kompromis trzeba bedzie iść, żeby zmieścic się w 35k?

Samochody o których myślałem:
- Accord 7 2.0/2.4- to byl mój nr 1. bardzo mi sie podoba ale poczytałem trochę na tym forum i to chyba nie jest najbardziej racjonalny wybór. Mowią, że 2.0 słaby ale możliwe, że dla mnei by wystarczył. 2.4 w tym budzecie też się pojawiają
- Alfa 159 - pytanie czy znajde 1.75 w dobrym stanie w tych pieniądzach i jak z rudą i ogólnie awaryjność. Bo o 1.8 mpi, 1.9 i 2.2 jts różne opinie słyszałem. Ale ogólnie auto bardzo mi sie podoba podobnie jak accord
- UFO - auto jest paskudne ale ogólnie podobno jeździ to spoko, mało awaryjne itp pytanie czy nawet przy 1.8 nie bedzie mało momentu w trasie w górach itd
- Gulietta - na 1.75 mało hajsu. 1.4 multiair 150 i 170km podobno spoko tylko pytanie jak to ma się do wymagań
- IS200 - kumpel miał i zawsze mi sie podobał pytanie czy warto sie pakowac w auto które spali 12l w miescie a nie jest ani specjalnie wygodne, ani podobno nawet szybkie tez nie jest
- Subaru legacy 4 2.0 - też długo myslałem ale tutaj potencjalne koszty remontów moga być bardzo duże
- GS mk2 300 albo 430 - wiem, że tutaj nawet nie trafiam w moje własne wymagania ale to mi sie podoba najbardziej z tych co wymieniłem. Pytanie czy 300 jest spoko a jak nie to czy znajde v8 w tym budżecie? No dużym zmartwieniem jest to czy po pół roku parkowania nim w Krakowie szlag mnie trafi i go nie sprzedam

Wiem, że w tym budżecie pragmatycznym wyborem były pewnie Fiat Bravo i pewnie z 10k by w kieszeni zostało jescze ale to auto jest strasznie nijakie. Może źle do tego podchodzę i zamiast myślec a aucie na lata, może trzeba wybrać rozsądnie, pojeździć chwilę i zobaczyć co dalej bo prawda taka, że niewieloma samochodami nie jeździłem.
Tylko problem w tym, że bardzo podobją mi się auta z wczesnych lat 2000 i coś czuję, że z biegiem czasu będzie mega ciężko kupić coś fajnego z silnikiem spalinowym więc czemu nie teraz...

Ok, sorry za przydługi post ale jak macie jakieś pomysły co dodać albo wyrzucić z listy albo jakiekolwiek rady odnośnie tego czego szukac to bd wdzięczny. Tak jak mówiłem, niewieloma samochodami jeździłem więc moje założenia mogą miec niewiele wspólnego z rzeczywistością.
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

25 Cze 2023, 19:49

Dobra, masz jakieś wymagania, masz jakieś swoje typy. Tylko dlaczego wymagania się z typami nie spinają? Jedynie ufo i giulietta jakoś tu pasują. Swoją drogą giulietta bardzo fajną opcja jesli chcesz mieć coś mniej popularnego. Z tym, że bezpieczniej będzie znaleźć 1.4/120
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Cze 2023, 20:37

120 koni to nie trochę mało na guliettę? O multiair słyszałem że po pierwszych 2 latach produkcji spoko ale jak wiadomo cena.
A alfa 159? Jak dla mnie pasuje do wymagań chyba. Taki problem z korozja jest?

Zastanawiam się co jeszcze pasuje do wymagań. Najlepiej wolnossak i trochę większą pojemność tyło do głowy przychodzi mi tylko gs mk2 ale tak jak mówiłem odstrasza gabaryt trochę
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

25 Cze 2023, 22:33

rupertpumpkin napisał(a):IS200 - kumpel miał i zawsze mi sie podobał pytanie czy warto sie pakowac w auto które spali 12l w miescie a nie jest ani specjalnie wygodne, ani podobno nawet szybkie tez nie jest


Nie warto. Może IS300, ale to też już bardzo stare auta.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Cze 2023, 09:08

rupertpumpkin napisał(a):- UFO - auto jest paskudne ale ogólnie podobno jeździ to spoko, mało awaryjne itp pytanie czy nawet przy 1.8 nie bedzie mało momentu w trasie w górach itd
Do twoich wymagań nic innego jakoś mi nie podchodzi. Co do momentu w górach nie masz się czym martwić ona daje radę tyle, że Honda lubi wyższe obroty. Wygląd to kwestia gustu mi np. środek w niej pasuje z zewnątrz też nie jest źle. Wiem, że sporym minusem jest mały promień skrętu. Co do spalania to w mieście też potrafi wychodzić około 10 litrów ale w trasie można zejść do 6.5 bez większych problemów.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

26 Cze 2023, 09:18

Auta od Sasa do pasa :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Elektryczna jazda bez ładowania z gniazdka
    Brytyjski oddział jednej z wiodących marek zaprosił swoich klientów do przeprowadzenia szeroko zakrojonego testu samochodów hybrydowych. Okazało się, że samochody hybrydowe poruszały się na samym silniku elektrycznym ...

26 Cze 2023, 20:50

Tak uważasz? Może wymagania trochę od sasa do lasa (zakładam, że o to chodziło) i trzeba będzie zejśc z oczekiwań ale wydaje mi się, że istnieją samochody, które spełniają te wymagania (lub prawie wszystkie). Żeby nie było, nie oczekuję cudów typu auto proste jak cep, które pali 7 litrów, ma 200 koni, prowadzi się jak gokart a przy 150km/h jest cicho jak w limuzynie chociaz może tak to zabrzmiało.
Wymagam tylko, żeby auto zbierało się odrobine lepiej niż mój 30 letni diesel, nie pływało w zakrętach, nie trzeszczało w środku gorzej niż stare radio i miało jakies minimum wygłuszenia.
Wiadomo, że mała awaryjność jest ważna ale z kosztami utrzymania to po prostu nie chce sie wpakować w coś co ma wszystko somplikowanie i drogie w serwisie od elektryki po silnik. Dlatego na liście nie ma żadnego BMW bo tutaj można by było popłynąć kupując po kimś komu było szkoda na serwis przez x lat a o takich autach pewnie mówimy w tym budżecie..

Co do typów to faktycznie pewnie tylko Gulietta i UFO w miare pasują do tego co napisałem a reszta średnio ale po prostu chciałem się upewnić w przekonaniu czego szukać i czy może jest jakiś model o którym nie pomyślałem a byłby ciekawą opcją.

Oprócz tego co wyżej to chodzi po głowie Focus mk2 2.0. Na mk3 pewnie średnio z hajsem na 1.5. Ew tak jak mówiłem Bravo 1.4 ale jakoś nie jestem przekonany, trzeba by sie było przejechać.
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

04 Lip 2023, 10:07

Hej, przemyślałem trochę temat i poszukałem trochę więcej i skupiam sie na:

- benzyna

- raczej z tych mnie awaryjnych (ofc zakładając regularny serwis i przeglądy) i rdzewiejących bo chcę mieć spokojną głowę jak trzeba bd jechać dalej niz 300km

- żeby utrzymanie nie było bardzo drogie - tutaj odrzucam BMW, Audi

- jeśli chodzi o nadwozie to zależy, żeby miał podobny rozmiar jak obecne auto (a4 b5 avant), może też być trochę mniejszy. Nadwozie najlepiej hatchback albo sedan z tych mniejszych. Myślałem o coupe ale boje się, że drzwi bd wkurzać w mieście

- żeby nie był muł straszny ale wiadomo udów nie oczekuje



Typy od faworytów:

1. Focus mk3 - przed lift (na polift mało hajsu) - 1.6 ecoboost - ogólnie wszystko gra pytanie jak z kosztami utrzymania i awaryjnością 1.6 EB - podobno całkiem dobry silnik. I jak opinie o 1.6 TiVCT? Widze ze wersja 125KM ma 4 sondy lambda... Ogólnie w budżecie coś powinno się trawić z początku produkcji

2. UFO - 1.8 - jak tutaj wygląda awaryjność i temat korozji? Widzę, że różne oponie i części drogie tylko pytanie jak bardzo drogie?

3. Lancer - 1.6 albo 1.8 - ogólnie auto mi się podoba i podobno oba silniki w miarę jadą i spalanie nie najgorsze. Tylko teraz czytam, że częsci bardzo drogie typu 7k za turbo do 1.6 i 14k do 1.8? To bardzo dużo. Pytanie czy faktycznie pękają obudowy czy wystarczy pilnować i robić regenerację? I jak coś ile regeneracja? Jeśli faktycznie wystarczy pilnować i zapłacić te 2k na regeneracje raz na pare lat to spoko. Pytanie też jak z rudą?

4. Bravo - 1.4 TJet - można brać bez strachu 120 i 150km? Jeszcze widzę, że od 2010 szedł multiair ale były problemu pierwsze 2 lata i od 2012 już spoko. Ogólnie Bravo to chyba bardzo rozsądny wybór i jak się weźmie wersje z jakimś wyposażeniem to nawet nie ma problemu z ew sprzedażą. Tyle, że widzę opinie, że jest słabo w zakrętach (pytanie jak słabo) i sie zastanawiam czy trochę nie za mały. Bo w tym wypadku głowny plus to hajs i gabaryt samego auta do manewrowania po mieście ale podobno promień skrętu jest tragiczny to już chyba wolę coś odrobinę większego.

5. Gulietta - 1.4 - pytanie czy na tyle fajniejsze niz Bravo, że warto dopłacić?



Maj jeszcze parę innych typów ale nie już nie ten budżet (do 35k). Pytanie czy może zwiększyc budzet o te 10k do 45? Będzie większy wybór i zancząca różnica czy nie ma sensu?

Bo nie sztuka zwiększać bo zaraz może się skończyc na 60k ale chyba po prostu mam ciekwasze pomysły na wydawanie pieniędzy.



Wszystkie rady, sugesti i inne propozycje mile widziane. Dzięki
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

04 Lip 2023, 10:38

Focus - EB sobie odpuść, zwykły 1.6 jest ok, chociaż nie wiem czy jest sens patrzeć na wersję 125 KM

UFO - z rdzą tragedii nie ma, awaryjne nie jest, tylko trzeba wysoko kręcić silnik i jest sztywne

Lancer - nie mam zdania

Bravo - dobry wybór, jedyna bolączka to skrzynia, MultiAir odpuść bo jak ktoś olewał olej to będzie problem

Giulietta - jest lepsza od Bravo, pytanie do Ciebie czy chcesz dopłacać
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Lip 2023, 11:11

EB aż taka lipa? Dużo ludzi zachwalało ten silnik. Czyli jeśli Focus to w praktyce tylko tivct 105km? Nie trochę za słaby do hatchbacka?

Z Ufo że sztywne to mi akurat nie przeszkadza. Posprawdzam ceny typwyoch napraw i serwisu bo już jestem nawet w stanie pominąć wygląd.

W Bravo i Alfie ten multiair po 2012 dalej unikać?
Bo wtedy zostaję tylko 120km i pytanie jak to jedzie w Bravo i Giulieccie?
Jeśli chodzi o Giuliete to warto szukać polifta 2013? Bo z tego co widzę to tylko kosmetyka tak naprawdę
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

04 Lip 2023, 20:16

rupertpumpkin napisał(a):4. Bravo - 1.4 TJet - można brać bez strachu 120 i 150km?


Tak, różnica to inne turbo, wałki i bodajże wtryski, żadnych "dodatkowych" części tam nie ma

rupertpumpkin napisał(a):Lancer - 1.6 albo 1.8 - ogólnie auto mi się podoba i podobno oba silniki w miarę jadą i spalanie nie najgorsze. Tylko teraz czytam, że częsci bardzo drogie typu 7k za turbo do 1.6 i 14k do 1.8?


Jakie znowu turbo w wolnossących silnikach?

Ogólnie przejedź się obydwoma wersjami silnikowymi bo imo nie warto kupować 1.8, które spali 2L więcej a jedzie niewiele lepiej.


rupertpumpkin napisał(a):Maj jeszcze parę innych typów ale nie już nie ten budżet (do 35k). Pytanie czy może zwiększyc budzet o te 10k do 45? Będzie większy wybór i zancząca różnica czy nie ma sensu?


Jakbyś tak znalazł megane 2.0t to miałbyś świetne auto (jako całokształt)
A z mega bezpiecznych opcji to za takie pieniądze kupiłbyś już pewnie aurisa 1.6. Może wybitnie dynamiczny nie jest ale za to pewny mechanicznie
Super opcją i przeskokiem generacyjnym byłaby mazda 3 2.0 ale nie wiem jak one teraz cenowo wyglądają
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Lip 2023, 21:53

rupertpumpkin
Podziel sobie auta na turbo i n/a

Turbo Forda EB zastąp Megane 3 2,0 tce.

Mała pojemność to 1,4 tjet fiat za Alfę nie chciałoby mi się dopłacać.
Opcja fl ma poprawioną skrzynkę. MA niby groźny ale przy odrobinie szczęßcia będzie ok.trzeba wymienić po zakupie filterek.

Auta bez turbo Civic ok, dołożyć mazdę 2,0 Lancer dla mnie taki sobie ale jeszcze japoński więc trwały.
Możesz zapolować alternatywnie da aurisa1 fl 1,6/1,8.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Lip 2023, 22:17

Dzięki za propozycje, chyba mam listę:

1. Ufo 1.8
2. Megane 2.0tce- tutaj ciekawa sprawa bo widze ze 2.0 większość w coupe ale może się trafi 5 drzwiowy. Ale coupe tez do rozważenia
3. Bravo - 1.4 Tjet
4. Mazda 3 2.0 - tutaj widze 45k minimum więc trzeba by dorzucić grosza do sprawdzenia

No i Auris gdzieś tam z tyłu głowy.

OK to trzeba coś pooglądać na żywo i pojeździć bo żadnym z nich nawet nie miałem okazji sie przejechać a w niektórych przypadkach np. Civic może być delikatny szok po 1.9 tdi...

Dzięki za pomoc!
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

05 Lip 2023, 08:53

Po 1.9 TDI to najlepiej Ci się będzie jeździć Megane 2.0 TCe.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Lip 2023, 08:56

rupertpumpkin napisał(a):OK to trzeba coś pooglądać na żywo i pojeździć bo żadnym z nich nawet nie miałem okazji sie przejechać a w niektórych przypadkach np. Civic może być delikatny szok po 1.9 tdi...

Po 1,9 tdi to najlepiej sprawdzą się turbo benzyny które dobrze wstają TSI albo Ecoboost, pozostałe gorzej, a Civic to w ogóle bez komentarza.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017