Benzyna do 7000

19 Paź 2014, 16:34

Witam!

Mam niemały dylemat przy wyborze samochodu, mam nadzieję, że uzyskam tu cenne porady.

Rocznie pokonuję niewielkie odległości, jakieś 8-10 tysięcy kilometrów, głównie są to kilkukilometrowe odcinki po mieście oraz dwa razy w tygodniu ,,trasa'' 25km tam i z powrotem. Wybór pada więc tylko na silnik benzynowy. Budżet, jaki mogę przeznaczyć, to maksymalnie 7 tysięcy złotych plus tysiąc na naprawy po zakupie (chyba, że auto będzie w stanie idealnym, to wtedy na zakup pójdzie te 7500 lub nawet troszkę więcej).

A teraz wymagania. Tradycyjnie, spalanie musi być niskie, to jest na średnim poziomie 6,5-7 litrów, nie więcej, co oznacza, że samochód musi być lekki i posiadać relatywnie nieduży silnik (będę podróżował przeważnie w 2 osoby lub samemu). Nie szukam litrowej jednostki, której dynamika i spalanie często są zastanawiające, ale samochodu, który do setki przyspiesza najpóźniej w te 14 sekund. Nadwozie koniecznie pięciodrzwiowe, najlepiej hatchback, ale sedan też może być. Egzemplarz dość dobrze wyposażony, przy czym obowiązkowo musi być klimatyzacja (może być manualna) i regulacja fotela kierowcy w 3 płaszczyznach (mam 1,90m wzrostu).

Przeglądając rynek uświadomiłem sobie, że takich samochodów wcale nie jest tak dużo. Znalazłem tylko 4 ciekawe modele:
1. Punto II 1.2 16V 80KM - silnik ekonomiczny i żwawy, wnętrze o dziwo dość przestronne jak na tak mały samochód, tyle, że egzemplarzy dobrze wyposażonych i z tym silnikiem jest mało
2. Corolla VIII 1.4 VVT-I 96KM - trwały japończyk, tyle, że problem podobny jak przy punto - dostępność
3. Renault Megane I (po lifcie) 1.4 16V 95/97KM - ten model najbardziej mi ,,podchodzi'', duża dostępność, z tym, że słyszałem o problematycznym miękkim zawieszeniu, ma ktoś taki egzemplarz?
4. Opel Astra II 1.6 8V 75KM - dość dobra dostępność, silnik podobno niezniszczalny, ale w połączeniu z tą masą pojazdu mułowaty - 14,5s do setki to w dzisiejszych realiach chyba trochę dużo. Spalanie przez tą masę również nieznacznie przekracza mój limit 7 litrów.

Jak widać, moje wymagania są dość specyficzne, dlatego proszę o przeanalizowanie moich propozycji oraz zaproponowanie jakiś innych modeli wpasowujących się w te kryteria. :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

20 Paź 2014, 06:52

Bierz Corolle,jak kupisz zadbaną to zapomnisz co to mechanik.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

20 Paź 2014, 13:44

Jeśli jeździsz bez kompletu pasażerów a nie chcesz wydać dużo kasy ,tylko mieć sprawdzający się mechanicznie pojazd,który można zagazować,tanio naprawić i zawsze odsprzedać,to polecam (mimo twojego wzrostu-sprawdź i się zdziwisz !!!) z ostatnich lat produkcji 2000 Corsę B z dobrym wyposażeniem z silnikiem 1,4 -60KM, 1,4-82KM MPI, 1,4 -16V -90KM.
To auto sprawdzi się u Ciebie,bo według mnie spełnia twoje wszystkie kryteria.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Paź 2014, 16:07

artur73 napisał(a):z ostatnich lat produkcji 2000 Corsę B


To przeżytek. Bez rdzy znaleźć taką to graniczy z cudem.

Jak już Corsa to C
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

20 Paź 2014, 16:25

Kolega wyżej ma rację. Te Corsy blacharsko to jakiś żart, widziałem ich tysiące na ulicach i każda zgnita, nawet w miejscach o których bym nie pomyślał. Jak już coś z tej półki to Clio II, silnik 1.2, fajnie przyciska,na trasie spalanie wychodziło 4,5 czasami nawet. Po mieście nie wiem, bo jeździłem 80% trasa 20% miasto.
westsider
Początkujący
 
Posty: 98
Zdjęcia: 81
Auto: Nie mam

20 Paź 2014, 16:33

artur73 dzięki za odpowiedź. Nie wiem czemu, ale pominąłem ten model, chyba przez trochę archaiczny wygląd. Faktycznie, pod koniec produkcji większość egzemplarzy była już dość dobrze wyposażona i można znaleźć coś konkretnego. Problemem są tylko silniki - wymieniona przez Ciebie wersja 82 konna była używana tylko do 95' roku, a 60 konna jest za słaba i trochę zbyt paliwożerna. Pozostaje 1.4 16V 90KM, które jest mocne i ze spalaniem też mieszczę się na granicy tych 7 litrów. Pytanie tylko jak z trwałością tego silnika? Słyszałem, że lubi brać spore dawki oleju, ale nie wiem czy to dotyczyło tylko 1.6 16V czy tego też, jest ktoś w stanie to potwierdzić? Silnik ten montowano też w Astrze II i jeśli miałbym już brać ten silnik to wolałbym go w astrze niż w corsie, pytanie tylko czy jest sens. A 1.2 16V 65KM w corsie? Osiągów może nie ma powalających (14s do 100), ale ponoć jest bardzo oszczędny.
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

20 Paź 2014, 20:39

1.2 16V daje rade jak na taką bude.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Paź 2014, 00:57

W nowszych Astrach II z 1,4 szły już TwinPorty Ecotec. W tamtych Corsach to jak pamiętam 1,4-16v zwykłe były w 99 i 00r.
Co do Astr II z 1,4 ,to słabo przyspieszają na normalnych obrotach. Dopiero na 4 tys silnik ożywa ale o niskim spalaniu przy permanentnej takiej jeździe możesz zapomnieć. Za to po "dziadkowemu" palą naprawdę niewiele.
Corsa 1,2-16V ma tę zaletę ,że silnik jest na łańcuszku i nie trzeba wymieniać rozrządu.Silnik ma o wiele lepsze recenzje niz 1,0 i w sumie w Corsie daje radę. Ja bym jednak wolał 1,4 16V.
Branie oleju jest cechą Ecoteków.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Paź 2014, 18:40

Ok, dzięki Wam Panowie za ciekawe propozycje samochodów, clio też wygląda całkiem sobie, i pod względem spalania jak i także osiągów. Muszę jeszcze na spokoju przemyśleć ten zakup, gdyż kolega mi radzi, aby kupić coś może starszego, ale większego i w niedługim okresie zagazować. Nie wiem, czy przy moich przebiegach miałoby to sens, już wolę chyba zapłacić więcej za paliwo i móc jeździć w miarę świeżym samochodem niż dokładać do pełnoletniego co chwilę :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

22 Paź 2014, 08:25

Miałoby to sens,bo zagazowane auto zawsze odsprzedasz bez problemu. Tak samo różnica w spalaniu dla aut z np 1,6 pomiędzy gazem a benzyną spowoduje,że instalacja za 2500 zwróci się tobie po 15 tys km przebiegu.Ja widzisz mam zagazowaną Lagunę I i sobie chwalę za wygodę,osiągi i znikomą awaryjność i nie wyróżnianie się na ulicy. :roll:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Paź 2014, 16:27

Dokładnie,mnie Artur przekonał do założenia instalacji i teraz oszczędzam miesięcznie po jakieś 100zł na niecałe 950km:)
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993