Benzyna do 7000

19 Paź 2014, 15:34

Witam!

Mam niemały dylemat przy wyborze samochodu, mam nadzieję, że uzyskam tu cenne porady.

Rocznie pokonuję niewielkie odległości, jakieś 8-10 tysięcy kilometrów, głównie są to kilkukilometrowe odcinki po mieście oraz dwa razy w tygodniu ,,trasa'' 25km tam i z powrotem. Wybór pada więc tylko na silnik benzynowy. Budżet, jaki mogę przeznaczyć, to maksymalnie 7 tysięcy złotych plus tysiąc na naprawy po zakupie (chyba, że auto będzie w stanie idealnym, to wtedy na zakup pójdzie te 7500 lub nawet troszkę więcej).

A teraz wymagania. Tradycyjnie, spalanie musi być niskie, to jest na średnim poziomie 6,5-7 litrów, nie więcej, co oznacza, że samochód musi być lekki i posiadać relatywnie nieduży silnik (będę podróżował przeważnie w 2 osoby lub samemu). Nie szukam litrowej jednostki, której dynamika i spalanie często są zastanawiające, ale samochodu, który do setki przyspiesza najpóźniej w te 14 sekund. Nadwozie koniecznie pięciodrzwiowe, najlepiej hatchback, ale sedan też może być. Egzemplarz dość dobrze wyposażony, przy czym obowiązkowo musi być klimatyzacja (może być manualna) i regulacja fotela kierowcy w 3 płaszczyznach (mam 1,90m wzrostu).

Przeglądając rynek uświadomiłem sobie, że takich samochodów wcale nie jest tak dużo. Znalazłem tylko 4 ciekawe modele:
1. Punto II 1.2 16V 80KM - silnik ekonomiczny i żwawy, wnętrze o dziwo dość przestronne jak na tak mały samochód, tyle, że egzemplarzy dobrze wyposażonych i z tym silnikiem jest mało
2. Corolla VIII 1.4 VVT-I 96KM - trwały japończyk, tyle, że problem podobny jak przy punto - dostępność
3. Renault Megane I (po lifcie) 1.4 16V 95/97KM - ten model najbardziej mi ,,podchodzi'', duża dostępność, z tym, że słyszałem o problematycznym miękkim zawieszeniu, ma ktoś taki egzemplarz?
4. Opel Astra II 1.6 8V 75KM - dość dobra dostępność, silnik podobno niezniszczalny, ale w połączeniu z tą masą pojazdu mułowaty - 14,5s do setki to w dzisiejszych realiach chyba trochę dużo. Spalanie przez tą masę również nieznacznie przekracza mój limit 7 litrów.

Jak widać, moje wymagania są dość specyficzne, dlatego proszę o przeanalizowanie moich propozycji oraz zaproponowanie jakiś innych modeli wpasowujących się w te kryteria. :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

20 Paź 2014, 05:52

Bierz Corolle,jak kupisz zadbaną to zapomnisz co to mechanik.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

20 Paź 2014, 12:44

Jeśli jeździsz bez kompletu pasażerów a nie chcesz wydać dużo kasy ,tylko mieć sprawdzający się mechanicznie pojazd,który można zagazować,tanio naprawić i zawsze odsprzedać,to polecam (mimo twojego wzrostu-sprawdź i się zdziwisz !!!) z ostatnich lat produkcji 2000 Corsę B z dobrym wyposażeniem z silnikiem 1,4 -60KM, 1,4-82KM MPI, 1,4 -16V -90KM.
To auto sprawdzi się u Ciebie,bo według mnie spełnia twoje wszystkie kryteria.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Paź 2014, 15:07

artur73 napisał(a):z ostatnich lat produkcji 2000 Corsę B


To przeżytek. Bez rdzy znaleźć taką to graniczy z cudem.

Jak już Corsa to C
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

20 Paź 2014, 15:25

Kolega wyżej ma rację. Te Corsy blacharsko to jakiś żart, widziałem ich tysiące na ulicach i każda zgnita, nawet w miejscach o których bym nie pomyślał. Jak już coś z tej półki to Clio II, silnik 1.2, fajnie przyciska,na trasie spalanie wychodziło 4,5 czasami nawet. Po mieście nie wiem, bo jeździłem 80% trasa 20% miasto.
westsider
Początkujący
 
Posty: 98
Zdjęcia: 81
Auto: Nie mam

20 Paź 2014, 15:33

artur73 dzięki za odpowiedź. Nie wiem czemu, ale pominąłem ten model, chyba przez trochę archaiczny wygląd. Faktycznie, pod koniec produkcji większość egzemplarzy była już dość dobrze wyposażona i można znaleźć coś konkretnego. Problemem są tylko silniki - wymieniona przez Ciebie wersja 82 konna była używana tylko do 95' roku, a 60 konna jest za słaba i trochę zbyt paliwożerna. Pozostaje 1.4 16V 90KM, które jest mocne i ze spalaniem też mieszczę się na granicy tych 7 litrów. Pytanie tylko jak z trwałością tego silnika? Słyszałem, że lubi brać spore dawki oleju, ale nie wiem czy to dotyczyło tylko 1.6 16V czy tego też, jest ktoś w stanie to potwierdzić? Silnik ten montowano też w Astrze II i jeśli miałbym już brać ten silnik to wolałbym go w astrze niż w corsie, pytanie tylko czy jest sens. A 1.2 16V 65KM w corsie? Osiągów może nie ma powalających (14s do 100), ale ponoć jest bardzo oszczędny.
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator jednostek mocy
    Najdzęściej używaną jednostką w samochodach do określenia ich mocy jest "KM" jednak jak możemy się dowiedzieć czytając różne opracowania jest to pozaukładowa jednostka mocy (w układzie jednostek miar MKS), bardzo często ...

20 Paź 2014, 19:39

1.2 16V daje rade jak na taką bude.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

20 Paź 2014, 23:57

W nowszych Astrach II z 1,4 szły już TwinPorty Ecotec. W tamtych Corsach to jak pamiętam 1,4-16v zwykłe były w 99 i 00r.
Co do Astr II z 1,4 ,to słabo przyspieszają na normalnych obrotach. Dopiero na 4 tys silnik ożywa ale o niskim spalaniu przy permanentnej takiej jeździe możesz zapomnieć. Za to po "dziadkowemu" palą naprawdę niewiele.
Corsa 1,2-16V ma tę zaletę ,że silnik jest na łańcuszku i nie trzeba wymieniać rozrządu.Silnik ma o wiele lepsze recenzje niz 1,0 i w sumie w Corsie daje radę. Ja bym jednak wolał 1,4 16V.
Branie oleju jest cechą Ecoteków.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Paź 2014, 17:40

Ok, dzięki Wam Panowie za ciekawe propozycje samochodów, clio też wygląda całkiem sobie, i pod względem spalania jak i także osiągów. Muszę jeszcze na spokoju przemyśleć ten zakup, gdyż kolega mi radzi, aby kupić coś może starszego, ale większego i w niedługim okresie zagazować. Nie wiem, czy przy moich przebiegach miałoby to sens, już wolę chyba zapłacić więcej za paliwo i móc jeździć w miarę świeżym samochodem niż dokładać do pełnoletniego co chwilę :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

22 Paź 2014, 07:25

Miałoby to sens,bo zagazowane auto zawsze odsprzedasz bez problemu. Tak samo różnica w spalaniu dla aut z np 1,6 pomiędzy gazem a benzyną spowoduje,że instalacja za 2500 zwróci się tobie po 15 tys km przebiegu.Ja widzisz mam zagazowaną Lagunę I i sobie chwalę za wygodę,osiągi i znikomą awaryjność i nie wyróżnianie się na ulicy. :roll:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Paź 2014, 15:27

Dokładnie,mnie Artur przekonał do założenia instalacji i teraz oszczędzam miesięcznie po jakieś 100zł na niecałe 950km:)
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993