Benzyna: Duratec 1.6/100KM vs Duratec Ti-VCT 1.6/115KM

05 Wrz 2016, 14:56

Zastanawiam się nad kupnem focusa mk2, pozostaje tylko decyzja czy wybrać silnik ze zmiennymi fazami czy nie. Wiadomo, że lepiej miec 15KM więcej niż mniej... Z drugiej wiem, że Ti-VCT jest głośny i paliwożerny. A jak jest z awaryjnością? Auto ma być na osobę fizyczną i posłużyć jak najdłużej. Dlatego kwestie ewentualnej awaryjności jest dla mnie szczególnie ważna.
snezw
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 14 08 2009
Auto: nie mam

07 Sty 2017, 20:21

Podpinam się pod temat...

Planuję zakup używanego Mk3 za ~30 tyś - sedan lub kombi, w zależności od dostępności. Zakładam, że w tym budżecie w grę wchodzi właśnie 1.6 - pytanie tylko jaki?

Na Wikipedii widzę, że z 1.6 benzyna dostępne są:
R4 1.6 EcoBoost 150 KM
R4 1.6 EcoBoost 182 KM
R4 1.6 Duratec 125 KM
R4 1.6 Ti-VCT 85 KM
R4 1.6 Ti-VCT 125 KM
R4 1.6 Ti-VCT FlexiFuel 120 KM

Chociaż pewnie nie wszystkie we wszystkich wersjach. Wiem, że EcoBoost to turbo, Ti-VCT to zmienne fazy rozrządu (cokolwiek to znaczy), nie mam pojęcie czym jest Duratec i FlexiFuel.

Pytanie, który jest najmniej awaryjny i w miarę elastyczny i dynamiczny? Auto pewnie będzie z rocznika ~2010-2012 i przebiegiem nie mniejszy niż te 100 - 150 tyś., więc i silnik swoje zrobił. Który wytrzyma drugie tyle?
typowymirek
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 09 09 2007
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Pajero Sport - trzy ekstremalne wcielenia
    Już od dziś wielbiciele mocnych wrażeń w terenie mają do dyspozycji trzy, "uzbrojone po zęby" wersje Mitsubishi Pajero Sport. Dzięki trzem pakietom markowych, terenowych akcesoriów o wymownie brzmiących nazwach Heavy ...