Benzyna + LPG do 30 tyś

24 Sty 2015, 22:26

Witam, mam problem z doborem dla siebie samochodu do 30 tyś zł. W pierwszej fazie zastanawiałem się jaki silnik wybrać : diesel, czy benzyna - jednak bardziej celuje w benzynę z instalacją LPG i tutaj pojawiają się problemy jaki samochód wybrać. Samochodem pokonuje rocznie ok 6-7 tyś kilometrów. Nadwozie nie jest głównym kryterium przy doborze samochodu, ale bardzie bym preferował typ sedan. Odnośnie pojemności silnika myślę, że do 2.0 max (nie chce muła, ale pijącego smoka też nie). Głównie rozglądałem się za samochodami niemieckimi i japońskimi, ale jestem ciekaw również innych marek jakie możecie zasugerować. Z japońskich samochodów byłem zdecydowany na "3", ale niestety korozja tego samochodu ostatecznie mnie zniechęciła do jego zakupu. Szukałem również trochę informacji na temat audi A4 B6 i B7 od 2004 roku z silnikiem właśnie 2.0 - co Wy sądzicie na ten temat ?
z6y5iu
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

25 Sty 2015, 01:42

szukam auta o zbliżonych parametrach i nie jest łatwo
moje dotychczasowe poszukiwania doprowadziły mnie do takich wniosków:
* MAZDA jest jednym z głównych faworytów, ponieważ:
+trwały silnik benzynowy 2.0
+dobra jakość (poza blachami)
+ładna (zwłaszcza w środku)
+przystępna cenowo
minusem jedynym jest RDZA. Trudno mi wyczuć na ile poważny jest to problem. Jedni piszą, że 5-6 letnie Mazdy z zaczątkami korozji są nie do uratowania i co rok 500-1000zł trzeba zostawić u blacharza. inni piszą, że jak nie bita to wystarczy zabezpieczyć podwozie i profile zamknięte raz na 2-3 lata (koszt 400-600zł) i Madzia da dużo radości. Mazda 3 dla mnie trochę za mała, bardziej skłaniam się ku 6 i brałbym, ale jednak boję się rdzy, bo wiem jakie ludzie mieli przygody z Astrami czy Civikami i nie chcę takich problemów.
AUDI A4jest ładne i chętnie kupiłbym, ale znowu dużo opinii o drogim utrzymaniu (nietrwałe zawieszenie, awaryjne silniki oprócz 1.9TDi i 1.8T). Brałbym kombi 1.8T, ale zadbane egzemplarze są rzadkie i drogie. Dlatego pewnie nie będzie Audi.
Z innych aut stosunkowo wysoko stoją Saab 9-3 i BMW E90. Zwłaszcza BMW wydaje się dobrym wyborem, za 30 tys da radę chyba znaleźć dobrą sztukę.
numer21
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 0- 0-2001
Auto: Clio II
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sty 2015, 08:43

A Honda Civic 1.8 w sedanie? Nie byłoby potrzebne LPG, oszczędny silnik, dużo niższe koszty utrzymania niż w przypadku A4 (problematyczne przednie zawieszenie).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

25 Sty 2015, 11:07

Z którego roku ta civic ?
Odnośnie mazdy słyszałem, że 6 niestety bardziej gniją od 3. Jak wyżej wspomniałem byłem prawie zdecydowany na trójeczkę, sporo czytałem na jej temat i ta rdza właśnie stanowi główny problem. Zabezpieczenie zawieszenia itp. nie uchroni przed korozją i jazda do blacharza co roku lub 2 też mi się nie uśmiecha. Reszta jest jak najbardziej w porządku
z6y5iu
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

25 Sty 2015, 12:20

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
coś takiego
Jeśli chodzi o mazdę 3 to taki budżet masz nijaki, bo na nowszą 3 II generacji masz za mało, a na pierwszą aż za dużo. Więc albo będziesz musiał dołożyć z 5tys. na II, która już nie rdzewieje tak jak poprzedniczka albo zaoszczędzisz i kupić I-gen, która ma więcej problemów z rdzą
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Sty 2015, 12:23

Możesz się tez rozejrzeć za accordem:
[link do oferty na Allegro wygasł]
asdf550
Początkujący
 
Posty: 82
Miejscowość: Krk
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Lexus IS200
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW ActiveHybrid 3
    Podwyższona sprawność, której towarzyszy lepsza dynamika samochodu BMW ActiveHybrid 3, to wynik połączenia cenionego i nagradzanego silnika spalinowego z innowacyjnym napędem elektrycznym. Technologia BMW TwinPower ...

25 Sty 2015, 13:02

Nie wiem, czy na mazdę 3 BK ten budżet jest za duży. Ponoć w dobrym stanie aby wyrwać ten samochód potrzeba ok 25 tyś. Odnośnie accorda też się zastanawiałem. Mam dość poważny zgryz i mętlik w głowie dlatego zwróciłem się tutaj o pomoc. Z waszych propozycji zrobię później listę, która by mnie zainteresowała i będziemy już wybierać coś konkretniej.
z6y5iu
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

25 Sty 2015, 13:14

No to do propozycji dodam:
- kompakty: Hyundaia i30, Kię Cee'd, Fiata Bravo, Forda Focusa mk2, Peugeot 308, Renault Megane III
- klasa średnia: Alfa Romeo 159, BMW e46, Ford Mondeo mk4, Renault Laguna III, Saab 9,3, Opel Vectra C
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Sty 2015, 18:50

Miał ktoś styczność z Leonem II generacji ? Silnik 1.6 wydaje mi się za słaby do gazu, ale jestem laikiem ;)
z6y5iu
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

25 Sty 2015, 19:33

z6y5iu napisał(a):Silnik 1.6 wydaje mi się za słaby do gazu,

dobrze Ci się wydaje w dodatku sporo pali

Leon nie ma dobrych silników więc szkoda zachodu
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Sty 2015, 20:48

Odnośnie mazdy słyszałem, że 6 niestety bardziej gniją od 3. Jak wyżej wspomniałem byłem prawie zdecydowany na trójeczkę, sporo czytałem na jej temat i ta rdza właśnie stanowi główny problem. Zabezpieczenie zawieszenia itp. nie uchroni przed korozją i jazda do blacharza co roku lub 2 też mi się nie uśmiecha. Reszta jest jak najbardziej w porządku

mam to samo, przez rdzę muszę zrezygnować z Mazdy 6 (tym bardziej, że będzie stała pod chmurką)
szkoda, bo to ładne i trwałe auto, poza blachami... :cry:

Wydaje się, że bardzo dobrym autem jest Accord VII, ale zastanawiam się jak tu jest z rdzą. Ogólnie ostatnio jest moda na auta benzynowe i nie-niemieckie, więc Honda i Toyota mają dobre opinie za niezawodność, świetne silniki, ale nie wiem jak z blachami. Podobno Japończyki mają słabe blachy i nawet najlepsze modele z dalekiego wschodu nie mają startu do europejskich aut. Jak to jest?
numer21
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 0- 0-2001
Auto: Clio II
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Sty 2015, 08:05

numer21 napisał(a):Podobno Japończyki mają słabe blachy i nawet najlepsze modele z dalekiego wschodu nie mają startu do europejskich aut. Jak to jest?


Z europejskich marek jedynie auta z grupy PSA i Audi jako tako trzymają pod tym względem poziom (nie wiem jak z Lexusem), Volvo spadło na psy (większość właścicieli narzeka na blachy i cieniutką powłokę lakierniczą), BMW też, ogólnie - w tej chwili nie ma zbyt dużych różnic między europejskimi a azjatyckimi czy amerykańskimi markami, większość aut jest kiepsko zabezpieczona przed korozją i blachy są coraz słabsze (ekologia...). Na pewno Mazda jest "liderem" pod tym względem, bo niezabezpieczona zaczyna gnić ekstremalnie szybko...Czasy Audi 80 się dawno skończyły.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

26 Sty 2015, 21:35

Accord jak wygląda pod tym względem ? Też tak gnije, czy da się przeżyć ?
z6y5iu
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

26 Sty 2015, 21:50

ja w sumie nie widziałem, żadnego pogniłego Accorda VII
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010