Benzyna/LPG do 8-9 tysięcy

20 Gru 2018, 18:58

Szukam auta do 8000zł, ewentualnie trochę więcej jeśli stan będzie naprawdę dobry (zostawiam sobie małą rezerwę na wstępne naprawy i opłaty), ale byłbym zadowolony jakby udało się kupić coś dobrego taniej. Chcę coś z LPG lub benzynę w odpowiedniej cenie żeby zamontować gaz. Szukam w okolicach Lublina (+75km). Wcześniej miałem Golfa IV i do niego porównuję wszystkie auta. Roczny przebieg to ok 7 tysięcy km.
Na początek pytanie (a później bym chciał wrzucić konkretne ogłoszenia do oceny): pierwsze auta które mi się podobają to BMW e46 i Mercedes w203/CLK - nie wiem jednak czy koszty napraw nie będą zbyt duże. Co myślicie? Szukać takich czy odpuścić na rzecz "zwykłych" aut?
centurio
Nowicjusz
 
Posty: 23

20 Gru 2018, 19:09

centurio napisał(a):Szukać takich czy odpuścić na rzecz "zwykłych" aut?


A co w tych jest niezwykłego?

e46 ciężko znaleźć w normalnym stanie a dodając do tego kwestię budżetu robi się baaaardzo ciężko. Praktycznie zostają Ci silniki R4 a taki zakup nie ma sensu bo koszty jak w "normalnym" bmw a wcale to nie jedzie.

centurio napisał(a): Mercedes w203/CLK


Raczej tylko przerdzewiałe na wylot.

centurio napisał(a):Wcześniej miałem Golfa IV i do niego porównuję wszystkie auta.


Z takim budżetem nie ma co liczyć na coś spektakularnie lepszego.

Popatrz w stronę mondeo mk3, accorda, s40/v40
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Gru 2018, 09:39

Invi napisał(a):A co w tych jest niezwykłego?

Ze wszystkich stron głosy że to auta drogie w utrzymaniu i nie dla każdego. Ale wolałem dopytać bo np. też kiedyś panowała bezpodstawna niezbyt dobra opinia o francuskich autach.
To co znalazłem na tą chwilę:
[link do oferty na Olx wygasł]
Wszystko wydaje się fajne, jednak silnik 1.4 może być już zmęczony życiem, dodatkowo wychodzi że gaz montowany w 2004 lub 2014 (jeśli zaraz po kupnie to wychodzi długi czas użytkowania na gazie).
[link do oferty na Olx wygasł]
Sporo wymienionych części, do zmiany pewnie jeszcze lampy. Dużo wyświetleń ogłoszenia a nikt nie kupił, no i nie wiem co sądzić o tym braniu oleju.
[link do Sprzedajemy wygasł]
[link do Sprzedajemy wygasł]
[link do Sprzedajemy wygasł]
[link do Sprzedajemy wygasł]
centurio
Nowicjusz
 
Posty: 23

21 Gru 2018, 12:06

1.Malowane drzwi kierowcy i dopytaj o gaz,jeśli faktycznie niemal od nowości na nim jeżdzi to ja bym sobie darował.
2.Jakby był ok to dawno ktoś by już kupił poza tym nie ten budżet na 1.8T..
3.Wygląda ok ale też dopytaj o długość gazu i w ciągu trzech lat miało już dwóch właścicieli trochę dziwne no i handlarz..
4.Handlarz więc od razu sobie odpuść bo musiał go kupić za max 3500zł..
5.Na plus świeży gaz ale raczej trochę się już sprzedaje skoro gość piszę że świeży przegląd a był robiony w pażdzierniku..
6.Tak jak w przypadku Golfa słaby budżet na 1.8T..

Zerknij na te:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - masz na miejscu.

A to już bardziej jako ciekawostka,po zdjęciach i opisie wygląda obiecująco ale ciekawe jak w realu choć też masz pod nosem więc można obejrzeć.
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Gru 2018, 13:06

Wiesz co..?
Może dobrym rozwiązaniem byłaby Octavia I..? Z prostym benzynowym silnikiem 1,6 (ale nie 75KM) . Ja mam zagazowaną 2,0 i pięknie śmiga i o dziwo mało pali. :)

Co do "francuzów"... takie same auta jak inne . Wszystko zależy od stany . Lepiej mieć Megane II za 9k z przebiegiem 200 tys. km Niż "uznaną" markę... z prawdziwym przebiegiem 400 tys... i próbować do niej montować gaz...żeby ją wtedy zabić...
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Gru 2018, 10:04

Z tych co podaliście to Accord mi się podoba, jednak silniki jakie bym brał pod uwage to 1.8 i 2.0 czyli VTEC, szczerze mówiąc nie znam się na tym, wszędzie piszą o zmiennych fazach rozrządu co mi kojarzy się z droższymi częściami i większą ilością elementów które mogą się popsuć i być kosztowne. Jednak jak patrzę cenę kompletu rozrządu to jak w każdym innym aucie ok 600zł. Jak to z nimi jest?
Mondeo mk3 też fajny, tylko czy tam blacha nie jest jeszcze gorsza niż w Hondach?
centurio
Nowicjusz
 
Posty: 23
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Bum i nagłe rozerwanie opony!
    Nagłe rozerwanie opony zdarza się rzadko, ale jest bardzo niebezpieczne. Co może być powodem? Z reguły mamy do czynienia z długotrwałymi zaniedbaniami – przede wszystkim jazdą na niedopompowanych oponach i brakiem regularnej ...

22 Gru 2018, 13:10

Większość aut na rynku ma zmienne fazy rozrządu a "problemów" w ich użytkowaniu szuka się tylko w tych, gdzie jest to dodane do kodu silnika xd
vtec, vti itd
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Gru 2018, 16:10

Czyli jak rozumiem koszt części jest jak w każdym samochodzie? I ten rozrząd rzeczywiście ok 500zł?
Znalazłem to:
[link do oferty na Olx wygasł] (pierwszy egzemplarz jak spotkałem z wyświetlaczem zamiast pokręteł, fajnie to wygląda)
[link do Sprzedajemy wygasł] - coś jest nie tak bo cena niska, ale wygląda dobrze
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - cena już wyższa, ale nie wiem czy w ogóle nie odpuścić wszelkich komisów i handlarzy?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - wydaje się ok, jeśli te poprawki lakiernicze dotyczą tylko zderzaków
centurio
Nowicjusz
 
Posty: 23

22 Gru 2018, 16:27

Megane II sobie odpuść bo nie należy do zbytnio bezawaryjnych..
Pierwszy Accord ok ale stary gaz.. drugi ze świeżą instalacją i wart uwagi.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Gru 2018, 17:15

A co powiecie o Roverze 75? Fajny z zewnątrz, w środku jeszcze lepiej i niedrogi. Silnik 1.8 bez turbiny lub 2.0? (tylko nie wiem czy v6 to nie byłoby wpakowanie się w koszty)
centurio
Nowicjusz
 
Posty: 23

22 Gru 2018, 18:15

Robisz tak niski przebieg roczny ze nawet gruby segment z dużym silnikiem Cie nie zrujnuje, przy takim przebiegu to brałbym to co się kaprysi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Gru 2018, 11:29

Niby tak, ale z drugiej strony nigdy nie wiadomo co kupię, może być dużo rzeczy do naprawy na starcie. Najbardziej to się boję sytuacji jaka kiedyś mnie spotkała: kupiłem auto, po 300km okazało się że wymaga remontu i 2000zł w plecy. W przypadku takiego V6 koszty byłyby pewnie dwa razy większe?
centurio
Nowicjusz
 
Posty: 23

23 Gru 2018, 14:00

Realny koszt remontu silnika można ocenić po demontażu i weryfikacji części ale w przypadku V6 nie ma jakiejś tragedii,w 2000-2500zł powinieneś się zamknąć za kapitalke silnika.

Masz na miejscu,8lat w jednych rękach tylko cena niska..
[link do oferty na Olx wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Gru 2018, 14:05

Dlaczego nie brać pod uwagę 1.8T? Najbardziej by mnie zadowalał taki silnik, czy poza ewentualną naprawą turbiny jest coś jeszcze co podnosi koszty?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Audi A4 B6 raczej nie w tej cenie?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
centurio
Nowicjusz
 
Posty: 23

26 Gru 2018, 17:06

centurio napisał(a):Audi A4 B6 raczej nie w tej cenie?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... BuJbT.html?


Dolicz sobie malowanie i blacharkę na całości to akurat Ci cenę rynkową przekroczy;) Do tego silnik lubiący olej, szmaciana tapicerka i korbki w drzwiach.

centurio napisał(a):Dlaczego nie brać pod uwagę 1.8T? Najbardziej by mnie zadowalał taki silnik, czy poza ewentualną naprawą turbiny jest coś jeszcze co podnosi koszty?


Turbo + wszystkie węże i czujniki, koło dwumasowe, 5 zaworów na cylinder itd.
Te auta są zajeżdżane przez sebixów i na sprzedaż trafiają jak zaczyna się dziać coś złego
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km