Benzyna w oleju

01 Wrz 2014, 13:25

Dzień dobry panowie, mam taki problem z moim autem.. otóż od jakiegoś czasu daje się wyczuć u mnie w oleju benzynę.. od miesiąca nie jeżdżę za dużo, jakieś 20 km dziennie, przejechałem się wczoraj 50km i rano to samo, śmierdzi paliwem. Od 3 miesięcy jeżdżę wyłącznie na benzynie (wyłączona instalacja LPG). Co powinienem sprawdzić w takim wypadku? Płynu chłodniczego nie ubywa, nie ma majonezu na bagnecie, przyspiesza i jeździ ok, na zimnym odpala bez problemu, na ciepłym troche gorzej (łapie za niskie obroty na początku i muszę lekko przygazować), nie kopci z wydechu, spalanie w normie (11l miasto, 8-9 trasa). Dodam, że lekko gubi wolne obroty (wygląda to tak: na światłach na jałowym z 950 spada do 600-700, a następnie wracają do 950 i jest już ok), czasami "puści bąka" z wydechu:). Pozdrawiam!
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

01 Wrz 2014, 20:07

Do sprawdzenia trzy mozliwości:
- regulator ciśnienia paliwa, odłączyć wężyk podciśnienia i sprawdzić czy przez niego nie przecieka benzyna
- zapłon, skład mieszanki. wykręcić świece i ocenić po ich zabarwieniu czy spalanie jest właściwe.
Świece powinny mieć jednakowy kolor jasnobrązowy.
- układ odpowietrzania zbiornika paliwa, filtr z węglem aktywnym i elektrozawór.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Wrz 2014, 20:24

A ja poradzę zacząć od pomiaru kompresji na cylindrach... Zabieg -> Około 30 zł i 20 minut u mechanika.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

02 Wrz 2014, 14:58

Kompresję zrobię na dniach, świece okopcone na czarno, wygląda to jak sadza (są dość świeże - wymienione 2000km temu), podobnie wylot rury wydechowej również jest czarny. Ogólnie, to ta benzyna w oleju jest bardziej obecna od momentu gdy zacząłem jeździć wyłącznie na benzynie.. tak to przez 1,5 roku jeździłem wyłącznie na lpg. Czy coś mogło doznać "szoku" po przejściu na benzynę? :P
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

02 Wrz 2014, 16:28

Na bogatą mieszankę ma wpływ:
- czujnik temperatury silnika
- przepływomierz, MAP-sensor przy nim jest ważny wężyk do kolektora ssącego
- sonda lambda
- ciśnienie paliwa
- pęknięty kolektor wydechowy
Odłącz akumulator na 10 minut
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

02 Wrz 2014, 19:48

Ok, zrobię liste dla mechanika co ma sprawdzić i jutro pojadę. Panowie, a lambda 1,12 - prawidłowe wskazanie? czy poza zakresem?
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Jak dobierać i wymieniać wycieraczki samochodowe?
    Polecam fajny poradnik dotyczący doboru i wymiany wycieraczek. Załączam również filmik Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów wycieraczek, różniących się od siebie typem mocowań, długością piór, ...

03 Wrz 2014, 18:10

tomekk29 napisał(a):Ok, zrobię liste dla mechanika co ma sprawdzić i jutro pojadę. Panowie, a lambda 1,12 - prawidłowe wskazanie? czy poza zakresem?


Chodzi Ci o Volty??? Na 98% (w tym Twój) samochodów będzie trochę za wysokie napięcie -> Silnik odczytuje zbyt bogatą mieszankę i być może przechodzi w tryb awaryjny ("ustawienia domyślne"). A jak nie chodzi o Volty... To czym Ty to zmierzyłeś???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

03 Wrz 2014, 19:58

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3% ... _powietrza

" Jeśli powietrza wykorzystywanego do spalania jest więcej od ilości stechiometrycznej, to współczynnik lambda jest większy od 1 (mieszanka uboga), jeśli mniej, to lambda < 1 (mieszanka bogata)."
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

03 Wrz 2014, 21:18

na analizie spalin mi tak wyszło:) do tego o2 - 2,4%, HC 0, co2 14%, co 0%
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

03 Wrz 2014, 21:29

andrzej_124 napisał(a):http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3% ... _powietrza

" Jeśli powietrza wykorzystywanego do spalania jest więcej od ilości stechiometrycznej, to współczynnik lambda jest większy od 1 (mieszanka uboga), jeśli mniej, to lambda < 1 (mieszanka bogata)."


Znam ten temat ale z jakiegoś powodu myślałem że testował to domowymi sposobami dlatego napisałem:

Vermin napisał(a):A jak nie chodzi o Volty... To czym Ty to zmierzyłeś???


tomekk29 napisał(a):na analizie spalin mi tak wyszło:)


Ale teraz już kminie, pomieszałem trochę tematy :mrgreen:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

05 Wrz 2014, 11:52

Sprawdziłem kopresję, wyszło równo po 13 bar na każdym cylindrze, więc chyba ok?

Dziwne, że lambda pokazuje zbyt ubogą mieszankę, a okopcone świece sugerują za bogato...
Sprawdzę jeszcze rzeczy z postu Pana Andrzeja, przy okazji chciałem zapytać czy mogą to być jeszcze nieszczelne wtryskiwacze? zbyt późny zapłon? kolejny objaw o ktorym zapomniałem napisać to nierówna praca wydechu (?) jakby nieregularne uderzenia powietrza, sam nie wiem jak to określić:P

edit: co do falowania obrotów... zauważyłem (a przynajmniej tak mi się wydaje:)), że to zjawisko nie występuje, gdy jeżdżę na wyższych obrotach (2500-4000), natomiast gdy przejadę się z 1500-2500rpm to po dojechaniu np. do świateł obroty spadają do 400 i muszę przygazować żeby nie zgasnął..

poza tym wydaje mi się, że benzyna pojawiła się u mnie w oleju od momentu gdy przez miesiąc (w czerwcu) jeździłem dziennie bardzo krótkie trasy (4-5km), praktycznie wyłącznie na ssaniu.
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna