Benzyna z przeznaczeniem pod gaz 30-35k

12 Mar 2016, 20:04

Przymierzam się do Audi A4 b8 - z tym, że tu problem nie wiem jaki silnik jest godny uwagi (b6 i b7 odrzuciłem ze względu, iż nie ma podobno dobrych silników). Czy może lepszym wyborem byłaby A6 c6, chociaż te mają duże silniki i nie wiem czy uda się zamknąć w okolicach 30zł/100 na lpg.
Czy rozglądać się może za czym innym? Nie ukrywam że zależy mi na wyglądzie ale i też chciałbym aby w miarę możliwości było to mało awaryjne i rozsądne w utrzymaniach auto.


Nadwozie : Sedan (byle nie kombi)
Rocznie robię koło : 20000km (70% miasto)
destrothai
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 15 06 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Passat B5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Mar 2016, 20:14

W tych Audi masz tylko 2.4 ale bez sensu bo jest to V6.
Tu zdecydowanie lepiej wygląda Honda Accord ze swoim 2.4 bo masz na 4 garach i do tego i-vtec. Awaryjność znikoma. Koszty utrzymania na poziomie reszty tej klasy.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Mar 2016, 20:22

Przecież w B6 masz dobry 1.8T i w B7 też jest, to w B8 nie ma godnych silników polecenia i ani LPG nie założysz ani nie ten budżet.
Zostaje B6/B7.

W tym budżecie masz fajnie wyglądające Volvo S60
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Saab 9-3
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Renault Laguna III
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

MB C-klasa
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Seat Exeo z 1.8T
Wszystkie silniki z LPG pogodzisz.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

12 Mar 2016, 20:43

destrothai napisał(a):Przymierzam się do Audi A4 b8 - z tym, że tu problem nie wiem jaki silnik jest godny uwagi (b6 i b7 odrzuciłem ze względu, iż nie ma podobno dobrych silników).

odwrotnie...
W A4 B6/B7 są dobre 1,8T. W A4 B8 brak
Inna sprawa, ze masz za mały budżet na B8
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Mar 2016, 22:29

Niestety żaden z powyższych aut nie podoba mi się.

A czy b8 z poniższego linku nie ma tego dobrego silnika?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Rozważam jednak również wersję kombi, idealnie gdyby auto było w wersji
S-LINE z opcjonalnie skórzaną tapicerką.
Na dłuższą chwilę zatrzymałem się przy tych egzemplarzach:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

Wpadł mi w oko również Passat b6 - czy to auto godne uwagi?
Jaki silnik jeśli już?
destrothai
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 15 06 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Passat B5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Mar 2016, 22:42

To jest 1.8TFSI nie 1.8T z poprzednich modeli.

Do TFSI/FSI i innych wynalazków będzie droga instalacja gazowa a jak założysz to oszczędnie nie będzie.

W ałdi A6/C6 jedynie zwykły 2.4 V6.
Zamiast tej ałdiczki możesz patrzeć na MB E klasę
1.8/2.0 kompresor.

Seat Exeo = ałdi a4 b7
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Shooting brake, czyli sportowe kombi
    Określenie shooting brake od dekad wywołuje wiele emocji wśród fanów motoryzacji. W internecie możemy znaleźć mnóstwo wizualizacji prezentujących popularne sportowe samochody w takiej odsłonie. Wielu ...

13 Mar 2016, 10:33

Z podejściem "podoba mi sie" nie ma co dyskutować. Większość osób kupuje auta gustem :)
Jak chce tą furkę i chce jezdzic na lpg pozostaje mu 2.4 V6.
Jak chce drogo jezdzic na lpg to niech kupi coś z wtryskiem bezpośrednim jak porażkowe FSI.
Z grupy VAG audi/vw/seat/skoda będą te same silniki wiec nie ważne co wybierzesz dostaniesz to samo.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Mar 2016, 11:04

Panowie ale Wy nie chwytacie bazy... :D wioska kieruje się własnymi prawami czyli ma być rocznik, s-line i jajka ma grillu :D
To jest książkowy przykład na uzasadnienie nazewnictwa grupy "wieśwagen" :D

Nawet autorowi nie przeszkadza że na 8stron ogł. z alledrogo tego nie wiejskiego auta tylko 4szt. są do 35k.

Ja proponuje inny temat kwintesencja stylu ciżemka, żelik i spodenki w kancik... :ok:
[link do oferty na Olx wygasł]
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Mar 2016, 11:08

Godny uwagi jest Audi A4B7 1.8T (nie TFSI). Reszta to kiepskie silniki. Ponadto instalacja gazowa to TFSI to 5-6 tys. zł. 2.4 w A6C6 to nie ten sam silnik to w A6C5 - nie współpracuje tak dobrze z LPG i średnie spalanie na LPG 12-13l to norma.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

13 Mar 2016, 12:10

A co powiecie o tej Accord'ce?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
destrothai
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 15 06 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Passat B5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Mar 2016, 12:29

destrothai napisał(a): czy b8 z poniższego linku nie ma tego dobrego silnika?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... 797e28d5a2

to jest 1,8TFSI, czyli olejżłop i syf
no i cena dla Janusza, bo pewnie wypija 1,5l/1000km

kolejny syf jaki wybierasz to 2,0TFSI w B7...

szybki napisał(a):Panowie ale Wy nie chwytacie bazy... :D wioska kieruje się własnymi prawami czyli ma być rocznik, s-line i jajka ma grillu :D
To jest książkowy przykład na uzasadnienie nazewnictwa grupy "wieśwagen" :D

nic dodać nic ująć - polać mu :ok:


Accord ładny :ok:
Zapytaj gościa czy ma 2,4, bo to świetny silnik.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Mar 2016, 14:11

Accord 2.4 warto poszukać :ok:
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Mar 2016, 17:56

Ja zadam takie pytanie czy znawcy którzy odradzają TFSI jeździli kiedyś takim autem w ogóle? czy opierają swoje opinie na bazie wypowiedzi Piotrusiów w Onecie? :lol:
Jak to można wypowiadać się na temat jakiegoś silnika że bierze olej, czy że syf nie mając go? bo ktoś tak napisał? aha..no ja czytałem że jeden wyjechał Punto nowym z salony i pompa paliwa padła,także nie kupujemy FIATÓW!!!!

Akurat tak się składa że od 3 lat użytkuję Audi A3 8P 2,0 TFSI i ten silnik miażdzy każdy z grupy VW, może poza 2,7 biturbo.
1,8T to jednostka rodem z lat 90..która wstaje przy 3 tys obrotów i ciągnie jak diesel 70 konny..chyba że po chiptuningu.
TFSI wstaje szybko jak diesel a z DSG zasuwa lepiej niż inne auta u konkurencji.
Oleju od wymiany do wymiany ubywa u mnie tyle co brudu za paznokciem i po przejechaniu 40 tys przez 3 lata auto jest w bardzo dobrym stanie. :yes:
Więc sporadycznych przypadków i problemów z silnikami tfsi lub problemy ludzi którzy kupili te auta za grosze z komisu nie ma co brać pod uwagę

Najśmieszniejsze jest to że gdyby tutaj połowie osób wstawić do garażu audi rs6 notabene też z jednostką tfsi to pewnie by sikali w majty z emocji, nie umiejąc nawet odpalić auta, a tutaj bajki jak o 19:00 dla dzieci o tym że to syf.
Nie jeżdząc nigdy tym autem, ja proponuje polecić autorowi Audi A4 b5 zostanie mu sporo kasy na naprawy a przecież to takie dobre jednostki
Szkoda tylko że 1,8T do 2,0 TFSI ma się tak jak telewizor kineskopowy do LED 80 calowego Ultra HD.
Pomijając fakt że A4 1,8T jeździ gorzej niż A3 1,8T pewnie 1,8 zwykłe ma podobne osiągi.

W 2,0 TFSI wymienia się popychacz pompy paliwa, a wcześniej szuka dobrego egzemplarza i się śmiga pali tyle co 1,8T a reakcja na gaz lepsza, zbiera się sto razy lepiej
Ja mam w audi a3 8p, kolega ma służbową octavię RS i zero problemów, także jak Was nie stać to nie czytajcie Piotrusiowych wypowiedzi na onetach tylko pozbierajcie kasę i kupcie i wtedy oceńcie czy tak się sypią.
Dla mnie idiotyczne jest podniecanie się 1,8T sprzed 22 lat, gdzie tam na prawdę stare auta są zajeżdżone a nowszych nie ma gdzie znaleźć i jeżdżą gorzej.
Maciekowy
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 07 2003
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8P
Silnik: 2,0 tfsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

13 Mar 2016, 19:05

Maciekowy napisał(a):a zadam takie pytanie czy znawcy którzy odradzają TFSI jeździli kiedyś takim autem w ogóle? czy opierają swoje opinie na bazie wypowiedzi Piotrusiów w Onecie? :lol:

a co specu - po jeździe próbnej oceniasz trwałość podzespołów? Możesz sobie opisać reakcję na gaz ale nie spalanie oleju, z którym pewnie masz problem i chcesz się pocieszyć.

Maciekowy napisał(a):Szkoda tylko że 1,8T do 2,0 TFSI ma się tak jak telewizor kineskopowy do LED 80 calowego Ultra HD.

tak tylko 1,8T przejeździ 2x takie TFSI, bo silnik był projektowany pod kątem rezerwy mocy, a nie celowego postarzania elementów... Nie znasz podstawowych zasad współczesnej motoryzacji ;)


I drugie Panie specjalisto - w temacie masz pod gaz, a ty wyjeżdżasz z silnikiem z wtryskiem bezpośrednim, który na benzynie ma problem z nagarem :lol:
Trzecie to typowa ignorancja - DSG mówisz? Fajne jak nowe ale przejedź 150tys. i wtedy zobaczymy czy będziesz taki podniecony tym.

Wielki spec, co określa samochody po jednej sztuce ignorując OFICJALNE stwierdzenie producenta, że silniki miały wadę pierścieni cylindrycznych :lol:

P.S. 2,0TDI też są dobre?
W firmie w której pracuje są auta z różnymi silnikami i mogę CI powiedzieć co jest dobre.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Mar 2016, 19:30

Czy jest duża różnica między 2.0 a 2.4?
Dużo trudniej znaleźć te drugie i w dużej przewadze są w automacie i rocznik starszy..

2.0 które wpadły mi w oko
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


2.4
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ( trochę ponad 35k )
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] (cena nie jest podejrzanie niska? )
[link do oferty na Allegro wygasł]
( kusi wyglądem no ale .. automat. to jak z nim jest? )
destrothai
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 15 06 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Passat B5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999