REKLAMA
Samochody segmentu C cieszą się w Polsce niesłabnącą popularnością. W pierwszym kwartale 2017 roku zarejestrowano – zgodnie z raportem PZPM – ponad 37 tys. takich pojazdów. Za wynik ten odpowiadają głównie klienci flotowi, wśród których największą popularnością cieszą się auta z nadwoziem kombi, przede wszystkim ze względu większą możliwość ich praktycznego wykorzystania.
Jeszcze do niedawana floty wybierały samochody napędzane silnikami Diesla. Dzisiaj ten trend zaczyna powoli się zmieniać. Dane płynące z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar pokazują, że samochody z silnikami Diesla stanowiły w Polsce około 47,6 procent całego rynku (dane za luty 2017) – oznacza to spadek o 3,6 pp. względem analogicznego miesiąca 2016 roku.
W Europie wzrasta również zainteresowanie samochodami z napędem alternatywnym. Hybrydy odnotowały wzrost sprzedaży o 28,8 procent, a auta elektryczne o niecałe 3 procent. Największy udział hybryd w całkowitej sprzedaży na europejskim rynku odnotował w 2016 roku Lexus. Aż 99 procent samochodów tej marki sprzedanych w Europie Zachodniej miało napęd spalinowo-elektryczny.
Według danych PZPM z 2016 roku, przedsiębiorcy zarejestrowali w Polsce 281 tys. samochodów. To o 21,9 procent więcej niż przed rokiem, a udział klientów biznesowych sięgnął 67,7 procent.
Oto najciekawsze samochody kombi segmentu C.
- Toyota Auris Touring Sports
- Volvo V40
- Ford Focus kombi
- Opel Astra Sports Tourer
- Peugeot 308 SW